Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Får verkligen hoppas att det inte stämmer.

Har jag missat nåt eller är det din spekulation at Hansson skulle lämna?

Nä antog bara han har ju kontrakt med Dallas och osäkert att han lånas ut en säsong till. Jag är inte säker och skrev aldrig han var klar elr det är klart jag skrev “ersättare till Hansson?” Se mitt frågetecken i mitt påstående, ställdes som en öppen fråga för möjligheten finns, finns även att han stannar. Jag vet inte. Men om man är ute efter en högerskjutande PP back så är det antingen Reese elr Hansson man skall ersätta. Och byta ut Reese mot Ytterell? Nja. Ytterell är mer en utvecklingsbar PP back liknande Hansson

Tror som dig. Dallas kanske vill ha Hansson i AHL för mer speltid.

Äckligt tyst så här nära transferdeadline, hoppas innerligt att vi värvar något, vi har ett “på gränsen till guldkandidat lag” enligt mig
en sista pusselbit och jag som realistiskt hv fan vågar tom börja hoppas på guldet.

det är tyst för man inte letar än utan avvaktar hur det går för reese

Trodde faktiskt att vi skulle plocka in en back iom Dylans ryggproblem.

Fråga: Hur funkar det med transfers efter deadline? Kan vi exempelvis värva Campoli eller någon annan kontraktlös spelare om Dylans rygg fortsätter att hålla honom borta från spel?

Det kan ju fortfarande hända. Sista dag för transfers är väl ändrat från 31 jan till 15 feb.

Ullström kommer vara med och träna med oss framöver med start idag!

Man vill testa honom ordentligt för att se om han håller för spel såhär i slutet av säsongen.
Faller det väl ut signas Ullström innan deadline :smiley:

Så inom 2 veckor lär vi veta.

Såg precis en intervju där Johan Davidsson bekräftar detta, Ullström har tränat med Dalen innan, men ska nu testa på ordentlig träning med HV71 för att se om kroppen håller. Vilken joker ifall så vore fallet :slight_smile:

Skit spännande och Ulla inför slutspelet vore ju en dröm…MEN jag är orolig över både Ulla och Reese för väntar man och hoppas
på att en skada ska bli bra och blundar för aktuella nyförvärv och sen skiter det sig med skadorna, då står man där med rumpan bar
om ni förstår vad jag menar.

aftonbladet.se/sportbladet/h … pettersson

Hv är med o rycker i Elias Pettersson i Timrå. Men ser Frölunda och Växjö som favoriter, pga Frölundas historia att utveckla talanger och Växjö spelar hans brorsa.

Om man värvar ullström tycker jag man skall skriva kontrakt över minst kommande säsong. Inte bara du får chansen här nu för vi är snälla o vi är sista utvägen för spel denna säsong.

Såg intervjun med Davidsson nu och jag måste säga en sak. Tycker Davidsson är 100ggr bättre än Hult i media.
Han formulerar sig bättre och pratar mer till oss fans. Hult har sina klyshiga standard svar som är så sjukt uttjatade och provocerande.
Davidsson sköter helt klart intervjuer proffsigare.
Spännande det han säger, känns ju helt klart möjligt att det händer något.

Helt enig en viss skillnad i sättet att kommunicera minst sagt. Davidsson har å andra sidan en enorm erfarenhet var det gäller kommunicera med både oss fans och media.

Inget av de senaste två inläggen handlar om seriösa rykten, således är de OT.

Jag repeterar:

Denna tråd är till för seriösa rykten. När något skrivs här skall pulsen gå upp. Andra diskussioner gör man annorstädes. basta!

Här kommer mer ved på brasan angående Ullström:

Även Johan Lindbom uttalar sig positivt:

Källa: jp.se/article/ullstrom-oppna … -sasongen/

Sandberg klar för två år till:
hv71.se/artikel/o3ufaiyzm-3i … p-sandberg

Gryyyyyyymt.
Viktigt att han stannar, gillar Sandberg skarpt.
Tänk om han lär sig att göra mål dessutom :slight_smile:

Mikko Lehtonen klar!! :wink: