Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Tycker nog Hult gör rätt i att söka någon som siktar på att stanna lite längre.

Så är det när man snålar, kvalité kostar!
Han säger att finska marknaden dammsugs av KHL men hur lyckas Växjö få hit Palola, Kiiskinen som håller en högre nivå än någon i vårt Hv?
Stillman vart nog inte så dum ändå

Stillman som drog Gagnon, Sterling, Holzapfel, Johan Larsson, Mårten Ask m.fl. ???

Allting är ju i förhållande till vilken budget man måste förhålla sig till. Budgeten i HV är nog ganska åtstramad just nu i förhållande till t.ex. lejkers. Vilket just nu är livsviktigt för föreningen! Det hålls nu på att förbättra resultaten och vända den negativa ekonomiska trenden som varit. Det är inte värt att riskera klubbens ekonomi, och därmed hela klubbens existens i längden. Jag tar alla dagar i veckan något skit år för att vända på förra styrelsens arbete för att hamna rätt igen. När saker och ting börjar gå bättre igen, som t.ex. i år med större vinstresultat, under fler än ett år kan man börja satsa lite mer på spelare igen.

Säger det samma, och de som säger att vi sparar, så Växjö har lyckats komma åt mer pengar än Hv under 6 år i SHL ? bra jobbat isåfall och pinsamt dåligt av Hv

Tycker man får komma ihåg att Växjö fick låna mycket pengar ifrån kommunen när dom gick upp för ett par år sen samtidigt har dom bidrag av kommunen varje år i mångmiljonklassen.

[size=200]OT som fan nu. diskutera detta i lämplig tråd![/size]

Dynamo Minsk bryter kontraktet med David Ullström. Ullström är just nu skadad och är troligtvis borta säsongen ut - men Hv är intresserade och Ullström passar ju definitivt in på både den hemvävda & långsiktiga röda tråden. Fortsättning lär följa!

[size=150]Källor[/size]:
jnytt.se/article/hult-om-stj … kontakten/

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … resserade/

David Ullström kör rehab säsongen ut.
Källa: Trovärdig forna medlem med mycket bra kontakter inom Hv71.

Inget nytt. MrMadhawk twittrade om det här typ samma dag som nyheten kom. Hänvisade till agenten.

Davidsson och Hult lunchade med David Ullström på Soya idag.

twitter.com/jskogmalm/status/821325859755872256

Nu börjar sågs på stan ryktena

Underbart! Dock så kvarstår ju faktum att Ullström lunchade med sportcheferna. Så får anses väldigt trovärdigt även om det utåt sätt kommer nämnas som en oskyldig lunch :wink:

sorry var tvungen o jävlas lite, som sagt visst man lyssnade nog av lite hur Ullström tycke och tänker och det inte var några kontrakts diskussioner tror jag på. Bara kolla läget lunch :slight_smile:.
Jag tror man inte får in honom denna säsong utan man kanske gör som man gjorde med Almqvist och Laine de väntar in i nästan början av nästa säsong och inser de inte får kontrakt och då bir kankse hv aktuell

Jag tror fan Ulla kommer spela i HV denna säsongen. Han ger inga tydliga svar på om säsongen r över. Han säger själv att de finns ett hopp att han kan spela… Han har gått på is och stegrar hela tiden träningen.

Jsg tror han kommer spela.

Jag är tämligen övertygad om att han gärna skulle komma in i slutet på säsongen och vara en slutspelsjoker.
Få en chans att visa upp sig och visa att skadan inte hämmar honom. Och därmed öka chanserna för ett nytt KHL kontrakt.
Jag är lika övertygad om att J&J kommer vara mycket mer frikostiga i kontraktsförhandlingen om kontraktet gäller även nästa säsong.
Om han skriver ett flerårs kontrakt nu så skall nog vi fans vara försiktiga med hurrandet tills vi vet om det finns en KHL klausul eller ej. Jag har för mig att försäkringsersättningen för en skada i slutspelet skiljer ganska mycket beroende på om spelaren har kontrakt påföljande säsong eller ej. Om det stämmer så lär ju en sådan lösning vara det bästa för honom.

// Henrik

Sen är det så här också med Ulla, han har haft problem med ljumske, rygg och nu en axel

Jag ser varnings signaler om att han är skadebenägen men åandra sidan så såg jag det samma om Andreé men nu är ju hans rygg
stabil så…svårt sånt här men det är ju så förbannat tråkigt när man värvat en riktigt go spelare som sedan är trasig halva säsongen

hockeybladet.nu/shl/avslojar-lek … om-ritola/

Ingen aning hur seriöst men

Nu börjas det snackas runt om att det är så att Ulla är klar, men från och med nästa säsong. Kom ifrån en korridor långt inne på Husqvarna AB :wink:

Ryktas att Arlbrandt kan vara på G till Leksand!
Hoppas inte detta stämmer. Tror att Arlbrandt tar petningen på ett bra sätt o visa sina skills igen när chansen kommer.
Hoppas bara att han får chansen snart igen så han inte helt bryts ner.

Det är såna gamla rävar som höjer sig några snäpp i ett slutspel och kan bli så viktig att ha med i laget.

hockeysverige.se/2017/01/23/ … som-soker/
Ersättare till Hansson?