Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Dumstrut?

Syna alla Hvkollens påståenden så kommer du snart märka följande:

1. de kommer bara med “avslöjanden” som vem som helst med något sånär koll kan gissa sig till. Att exempelvis O’Byrne skulle bryta kontraktet var ju inte direkt en högoddsare. Till skillnad från seriösa aktörer som MrMadhawk kommer de aldrig med några oväntade rykten: typ Dylan Reese, vilket avslöjar att deras källor inte har den goda insyn de påstår att de har.

2. Inte ens “avslöjanden” som är korrekta stämmer till hundra. O’Byrne sas exempelvis dra till Finland. Men han la ju av som vi alla nu vet.

3. de är sällan först med sina “avslöjanden”. Håkan Fransson twittrade först om Erik Christensen och när det gäller Persson var en Elvingsson först.

4. de har ofta helt tokfel. Ullström påstods vara klar, Christensen skulle gå till Frölunda och Rakhshani skulle lämna LHC mitt under brinnande säsong.

Så dumstrut på? Ja, ta på dig den du om du fortfarande tycker HVkollen är en seriös källa.

Mycket av det som HVkollen har kommit med har ju presenterats samma dag som typ mrmadhawk kläckt det eller någon annan. Men om jag inte missminner mig så var de väl dock först på pucken med Arlbrandt. Det gäller att vara väldigt källkritisk till vad de skriver, mycket känns som lösa spekulationer på tveksamma källor. Men man behöver inte helt borsta dem under mattan som med Jimini(?) som gaggade om att Stepan och Hietanen skulle till HV.

Och där är det stopp på OT! Inlägg som ej hör hemma i tråden har raderats.

Håller tyvärr inte med dig Farzan. Felat många gånger och tycker lejacques redovisar det bra.
Känner till “ledarna”, dom äldre och deras källor får stå för dom. OBS: Enligt mig - mindre bra.
Träffade Piotr Arvidsson nyligen på bolaget av alla ställen. En fiskade lite, framförallt om #24.
Varit klar sedan några veckor.

Nog om detta(innan moderator kny får hjärnblödning), Erik Christensen är klar och nu går vi för guldet.

bloggar.expressen.se/snackamedle … /03/14459/

Lawrence Pilut ryktas till frölunda

Ska bli intressant att se. HV har en hel del spelare som man ska försöka förlänga med(hoppas jag). Angående uppgiftslämnaren skrev väl han under förra säsongen att Lias Andersson var klar för Frölunda…

Henrik Leman har sina åsikter, det respekterar jag. Tror inte en sekund på honom och haft FEL innan.
Mailat om källan och ska lyssna med källorna imorgon.

Tills dess - bullshit.

Känner likadant som jag kände med Emil Johansson här, om han lämnar är det oerhört själviskt och respektlöst mot den klubben som gett honom så mycket (HV71) precis som EJ fick han speltid även då han verkligen inte platsade i SHL och utan HV hade han inte varit någonting, fine när spelare drar utomlands men spelare som har HV som moderklubb som lämnar för andra SHL lag har jag väldigt svårt för, återstår att se vad som händer men skulle bli oerhört besviken på Pilut om han drar

Han har rätt bra insyn i FHC. Men och andra sidan menade han på att Lias var klar för Frölunda inför säsongen.

Pratat med Henrik Leman, jäkla skön dude och är 100% säker. Även checkat med två tunga noname inom HV som
dementerar det. Litar på mina källor helt klart och har ännu inte haft fel.

Just att klarlägga artiklen Leman skriver inte ATT HAN ÄR KLAR för frölunda utan att det finns ömsesidigt intresse. All heder åt din källor Ward men vad kan de svara på? De har inget att dementerea för det finns igentligen inget att dementera. Den enda som kan svara på det är Pilut själv.

Och sen kan dettta vara ett sätt för Pilut också att driva upp lönen vid eventuellt förlängning med HV.

Sen skulle jag inte bli förvånad om han drar till FHC då de är bra på att utveckla unga spelare.

Fick höra att precis innan Holloway blev klar så var HV71 med i matchen om att signa honom, HV klev in ganska sent in i budgivningen om hans lön. Detta tyder nog tyvärr på att Laine är så pass illa skadad att han nog förmodligen lägger ner?
Hur som helst, HV är ute och jagar och det tyder ju på att de inte är nöjda.

Tråkigt med Laine. Bra att Hv är på jakt efter spets. Thörnberg små skadad och Arlbrandt underpresterar/är icke bättre så jag ser det väldigt positivt att Hv menar allvar! Skador kommer alltid.

Underbart om Hv är aktiva på marknaden, jag menar vi ligger ju tvåa som det är nu, med lite spets så är vi ett guld hot på riktigt
Vi ska vara glada för att vi har haft junisar som fyllt luckorna men vad händer vid mer skador nu, har vi ytterligare junisar i j20
som kan ta Kevin steg ? näe spets behövs

Hv71 värvar in ny landslagsmeriterad målvakt, Jule Flötgen från Tyskland.
Mycket bra agerat av Ulf Johansson och Hv71. Ett nyförvärv av stor klass.

hv71.se/artikel/2njkaiwrt-3i … l-hv71-dam

Värvad som back up eller tänkt att slåss om förstespaden? Så som säsongen har spelat ut sig trodde jag säkert att Sabina var ohotad etta.

Har du hört något mera angående seriösa rykten?! Skulle inte sitta fel med en riktig prestige värvning.

Nej tyvärr, det är helt dött!

Ajaj tråkigt att höra

Lyssna på intervjun med Hult idag så hör du att det troligtvis inte kommer något nyförvärv om man inte hittar nån som kan tänka sig stanna även över nästa säsong
hv71.se/artikel/l524aixg7-3i … johan-hult