Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

[size=150]URSÄKTA! Jag är ledsen!!! Jag klantade mig.[/size]

I min iver att hålla denna tråd ren från för långa diskussioner, så skulle jag flytta en massa inlägg till lagbygget-tråden, det sket sig och dessa inlägg försvann i cyberträsket… jag skäms… :blush:

… ett sätt att undvika mina falukorvsfingrar är att i fortsättningen ta diskussionen där när det dyker upp ett SERIÖST rykte här.

Hv71 har varit i kontakt med Mathis Olimbs agent, verkar dock inte ha blivit några konkreta förhandlingar och är givetvis en spelare som jagas av bokstavligt talat hela SHL. Utifrån verkar Färjestad vara hetast på gröten - återstår att se var herr Olimb landar.

Källa: jp.se/article/hv-visade-intr … -stjarnan/

http://www.jp.se/article/hult-otroligt-trakigt/

Jag har för mig att det precis innan transferfönstret stängdes senast, pratades om att en (finsk) back va klar för nästa säsong. Har ingen källa på det men någon annan kanske minns…

Andreas Borgman klar!

mobile.twitter.com/HV71/status/ … 00/photo/1

heshootshescoores.com/mikko-maen … -dellhv71/

Google translate funkade inte så bra men det låter som att Mäenpää kan vara aktuell?

Vore väl inte helt fel. Men känns ju inte som en klockren ersättare till Campoli.

Edit: Men de hänvisar alltså till hvkollen som källa för ryktet? Känns halvt tveksamt.

Skall tilläggas att killen på Twitter piotr arwidsson eller va han heter är numera skribent på HV kollen… Detta hör att ryktet är mer trovärdigt… Han verkar ha bra koll… Han har haft rätt på samtliga av dom senaste grejerna om HV så tror nog detta stämmer…

Texten nämner också Kolan och Gragnani som aktuella.

*edit: Här är HV-kollens lista med spelare som kan vara aktuella. Bör väl tas med en nypa salt.

hvkollen.se/har-ar-spelarna-som-kan-vara-pa-vag/

Hej!

Vet inte om jag gräver mig egen grav här eller inte men skapade ett konto. Jag kan besvara en del av det jag läst här. Ha förståelse för att jag inte har en aning om hyr denna sida fungerar. Så jag vet er moderatorer att låta detta inlägg ligga kvar ett tag även om det ligger i fel forum.

Ja det har gått bra ett tag, som någon skrev så har jag haft en hel del rätt på sistone. Och ja det stämmer. Behöver inte rabbla upp alla korrekta fall. Hur ni väljer att ta det jag skriver med en nypa salt eller inte beror på er. Jag kan säga såhär att listan på hvkollen ligger där av en anledning och det är att det inte är taget ur luften utan att behöva gå in mer på detaljer. Därmed så är det dock inte heller sagt att spelarna blir klara. Men som sagt jag går inte in på anledningar. När det gäller Kolan så kan jag säga såhär: Han väntar på ett kontraktsförslag från HV71, dock inte helt säkert att han kommer få det eller godta det. Det är något mellan honom och klubben. Han har kontrakt fram till den sista April. Och ryssarna är stenhårda med att inge låta sina spelare säga ett knyst innan dess, ekonomiska trubbel kan då exempelvis klubben hota med.

Ibland stämmer det mesta och ibland får man dippar så är det. Men efter självgranskning samt nya kontaktnät så känner jag mig nöjd. Det mesta stämmer och kommer förhoppningsvis så också att göra. Tack för mig!

//Piotr Arvidsson (hvkollen)

Tycker du gjorde rätt som fixade konto och hoppas se mer inlägg utav dig!

+1 till dig att du bemöter de som tar dina rykten med en nypa salt! :slight_smile:

Vet du nåt mer om Gragnani? Du skrev att han har en önskan om att komma till HV, stämmer det fortfarande?

Mvh

Då kan vi glömma Olimb då han är klar för LHC

www2.lhc.eu/artikel/80227/

Så sjukt va LHC lyckas knyta till sig duktiga spelare! Bröderna Olimb lär ju göra succé

Tänkte bara slänga in ett litet rykte om Noah Welch här inne.

En spelare jag skulle älska att se i HV igen.

[i][url]http://www.hograsitt.se/index.php/2016/04/04/noah-welch-ryktas/[/url][/i]

Madhawk uppger att HV71 är en av tre klubbar (dom andra två är Djurgården och Karlskrona) som är intresserade av Niklas Arell.

[url]http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/04/07/fem-spelare-ar-klara-for-djurgarden/[/url]

Bra defensivt, men vi har ju redan Berglund. Dessutom var vi väl på mikko mäenpää redan förra året och går rykten om att vi är det nu igen? Låter konstigt att HV skulle vara heta på Arell. Men samtidigt har ju mrmadhawk nästan aldrig fel. Bra att ha många krokar ute med givetvis.

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 … jurgarden/

HV drar även i Niklas Arell enligt mrmadhawk

Piotr på HVKollen får väl tas som en seriös källa nu va?
Saxat angående Ullström:

(Nytt) David Ullström (c) -1989
David har gjort en bra säsong i Sibir Novosibirsk där han har stått för 28 poäng på 37 spelade matcher (12 assist och 16 mål). David har utgående kontrakt med Sibir Novosibirsk. Enligt oberoende källor till varandra nämns David Ullström ansluta till HV71 kommande säsong. Kontraktet ska enligt uppgifter handla om ett avtal på tre år (med reservation på 2+1.) uppgifterna är i dagsläget inte bekräftade.

hvkollen.se/har-ar-spelarna-som-kan-vara-pa-vag/

jnytt.se/article/ullstrom-pa-vag-hem/

Även Jnytt tar upp Ullström, ingen rök utan eld?

Enligt ep transfers så ryktas Lias Andersson tillbaka till Frölunda. Vore trist att tappa honom.
Går Ej att länka men gå in på Johan Rylanders twitter och kika står där med. Han brukar dessvärre ha väldigt bra på fötter när han släpper rykten.