Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Det var det “seriösa” ryktet.
Arvid Lundberg klar för Lakers. :frowning:
[i]Källa: [url]http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/04/27/skellefteabacken-valjer-vaxjo/[/url][/i]

YNWA

bloggar.expressen.se/sjoberg/201 … -karlsson/

RoB ut och kolan in?

Suck. Hoppas tills motsatsen är bevisad att vi landar någon annan back. Dock brukar Sjöberg på Expressen ha på benen när han postar något.

jp.se/article/karlsson-det-k … -med-hv71/

Han kanske ljuger lite ? :smiley:

Surras om 2 st finländska backar på ingång, har dock inga namn på dessa tyvärr och väljer därför att säga att sanningshalten kan vara mycket låg, än sålänge iallafall.
Någon som vet mer om detta?

När hockeysverige gjorde en intervju med André Pettersson. Har jag för mig att HV hade frågat honom om en spelare i laget. Kan den ens backen vara Janne Jalasvaara?

Nyss bekräftat att Ullström och Riderwall lämnar sin Khl klubb.

Ja, det blir ett par hektiskta dagar för alla sportchefer från och med i dag.

Dock säger Johan Freijd på Twitter att ingen spelare kommer presenteras för HV71 i dag.
twitter.com/johanfreijd/status/ … 1047555072

Ullström 3 år i HV? Iaf enligt Piotr (HV-kollen) på Twitter.
Kan dessvärre inte länka…

Om sant tummen upp men än litar jag inget hv kollen kommer med

twitter.com/Piotr_Arvidsson/sta … 8775456769

Där är länken, klassas som seriöst rykte, MEN som vanligt bör man ta allt i silly-tider med en hjullastare salt. Eller som Fox Mulder säger - “Question Everything” :laughing:

jp.se/article/hult-han-ar-en … e-for-oss/

Hult kommenterar. Inget klart

mobile.twitter.com/MElvingsson/ … 1127349249
Vet ej sanningshalten i just detta. Men jag tror att vederbörande brukar ha bra koll.

Även HVkollen uppger att han är klar. Som potentiell ersättare till O`Byrne är det en bra värvning, men skulle vi inte ha in två toppbackar?

Om Persson är en av de två kommande spetsbackarna så är det jävligt skevt.

känns väl mer som att HVkollen hakar på ryktet a la Jmini, än att de har egna uppgifter som stödjer detta. Tillfällighet att de lägger upp “nyheten” än halvtimme efter första twitterryktet?

Måste ju vara tänkt som ersättare till Rob om ryktet om att han lämnat stämmer?! Nu är ju förvisso defensiv styrka en spetskompetens.
Men ett namn inte jag hade förväntat mig åtminstone.

får se

Christoffer Persson är klar. Mrmadhawk går ut med att det är klart och då är det med 99,9% säkerhet klart.

Ersättare till Rob eller en av två spetsbackar?

För att citera höken om Persson:
“I Persson får HV71 en back som hela tiden kommer till jobbet och som har lyckats med en bedrift varje back vill uppnå. Under samtliga sina seniorsäsonger har han varit på plus i plus/minusstatistiken.”

Kanske lite för tidigt att kalla det för en skitvärvning…

Men jag har också svårt att se att han skulle vara en spetsvärvning om man ser till hans karriär och den speltiden han haft. Men är det en ersättare till ROB så absolut!