Silly Season 16/17 - Seriösa Rykten

Vet inte om detta är rätt ställe för detta, men nu är det officiellt att man bryter kontraktet med Ryan O’Byrne.
hv71.se/artikel/ybviaiotw-3iaijd/

Då kan vi avskriva Ullström

expressen.se/sport/hockey/sh … aterkomst/

Hoppas verkligen Hult och Davidsson har ngn annan spets på gång…än att bara hoppas på Christensen…

Vad betyder detta för laget?
“Ingenting egentligen utan vi letar vidare efter 1 spetsback”

Jag börjar bli väldigt yr på hans uttalanden, backsidan är något bland det svagaste jag sett. Och ja…öhhh!

Att vi kanske har anledningen till varför vi har ett lag med många yngre spelare i år - samt sänkta förväntningar från klubben. Utvecklingsår?

Ps. Här stoppar jag OT, tycker bara det är tänkvärt att ha detta i åtanke vid framtida uttalanden av Hult om uteblivna nyförvärv. Ds.

Ja jag menar Johansson Campoli Jere ut. 1 spetsback in ???

Fullt rimligt, en bra spetsback gör lika mycket som Campoli och Jere gjorde förra året.

Ja men inte lika mkt som dom var tänkta att ge. Och räcker verkligen lika bra som förra året på backsidan?

Backsidan med en spetsvärvning är bättre. Defensivt ser det riktigt starkt ut med Persson, Berglund och till viss del Pilut som jag tycker är ganska bra defensivt. På den offensiva sidan så har jag förhoppningar om att flera spelare tar några extra steg i utvecklingen, vilket också är en rimlig förväntning. Får vi in en ~30p back så har vi en backsida som producerar ganska jämnt med vad t.ex. Frölundas gjorde den gångna säsongen. Ser hellre att HV sparar pengar och eventuellt värvar vid tillfälle om någon går sönder för en hel säsong.

På vilket sätt är detta ett seriöst rykte?
Dessutom är en admin, som själv brukar radera inlägg, en av dom som felar.

[size=150]Nu får det räcka med off-topic! Nästa off-topic inlägg kommer raderas! [/size]

Dylan Reese ny back i HV71.

Aldrig hört talas om namnet innan om jag ska vara ärlig. Ska detta vara vår “SUPER TOPP BACK”? Just nu känner jag mig lite tom och vet inte vad jag ska tycka eller känna. Jag hoppas verkligen att jag har fel och att han blir en drömvärvning.
Johan säger att de haft koll på honom redan förra säsongen, det har dock lyckas hålla bra hemligt.
Hoppas innerligt att det inte är en “köpa i grisen i säcken” spelare eller panikvärvning för att någon annan spelare tackat nej.

Fyll gärna på med mer info om Dylan.

Född: 840829, Pittsburgh Pennsylvania
Position: Back
Skjuter: Höger
Längd/vikt: 185 cm / 93 kg

hv71.se/artikel/pbpwaiqs5-3iaijd/

Hmm, känns som en amerikansk version av Kolan. Hoppas han är billigare än vad Kolan är eftersom det känns som en rejäl chansning att ta hit en spelare som aldrig spelat på stor rink eller varit utanför Nordamerika.

EDIT: Oops, missade att han hade en KHL-säsong på kontot. Iofs inte direkt succé-artad :slight_smile:

FEL, han har 1 säsong i KHL faktiskt.

Då var det klart! Jacob Moverare flyttar till OHL & Mississauga Steelheads. Tycker likt många andra att detta är synd - då han säkert hade fått endel speltid i A-laget kommande säsong. Men lycka till nu Jacob - gläns ordentligt, så vi får njuta av att se dig ta NHL med storm! (sålänge du inte glänser mot Anaheim!)

Källa: hockeysverige.se/2016/08/08/ … -sasongen/

Borde väl betyda att hult agerar?

Borde det absolut betyda men Hult är Hult

Agera? Ni menar att plocka upp en ny juniorback?
Brännström skulle vara värd chansen tycker jag…

För inte kan ni mena att Hult ska värva en ny back pga av detta?

rätt säker på att Moverare aldrig varit inplanerad till truppen denna säsong. Han har troligtvis sagt att han kommer försöka spela på andra sidan pölen och därför har han inte fått något kontrakt av HV som Cederholm fick. SÅ nej Hult kommer inte att agera då man idag har 8 backar kontrakterade för A-laget

8 backar varav 2 HELT oprövade är att chansa rejält enligt mig. Förr hade man väl oftast 9-10 backar i truppen varav 2 juniorer? Nu räcker det att 2 ordinarie backar är skadade/avstängda för att det skall bli rejält oroligt i försvaret.