Agera som i att lyfta upp Erik Brännström kan jag tycka i så fall. en riktigt stor talang.
håller med fast jag är orolig redan innan skador
[size=150][b]Återigen OT, på en het tråd som flertalet läser. SKÄRPNING!
Ingen reprimand utdelad och fortsätt eran, mycket läsvärda diskussion på rätt tråd.
Danke schöne, mvh Lance från Lloydminster. [/b][/size]
Flytta om det inte är allt för seriöst.
jp.se/article/christensen-jag-kommer-spela/
Han har iallafall vart kontakt med Hult och kan tänka sig spela för HV så jag tolkar de som seriöst iallafall.
Om han är hel och inga problem så skriv med han
shl.se/artikel/eohuairow-403 … -2016-2017
Enligt Hult finns det en plats för Christensen
Enligt Mrmadhawk är Olausson klar för Kärpät.
Kan ju bara gissa att Olausson själv hellre hade spelat i Hv och att Hv därför har tackat nej pga något annat ?
Tror inte Hv äns var intresserade/intressant för honom då han sagt i intervjuer han vill vara utomlands
Har varit lugnt kring Christensen ett tag nu. Kan det vara så att det redan är klart men att de håller på det till HV-dagen?
jag har tyvärr hört rykten från en sport journalist (säger inte hans namn pga förståeliga orsaker) att Christensen är helt avskriven
från Hv pga skador/risken för nya.
Tråkigt att høra, hoppas han sjælv har varit med och tagit det hær beslutet isåfall.
Christensen ska bara værvas om han ær 100% annars blir det lite som med Davidsson, Foppa och andra spelare.
De ær værldens bæsta nær de ær hela och friska, men som man lider att se nær de førsøker spela utan att klara det.
Känns tyvärr inte helt orimligt. Men det är hög tid att ta fram en plan b. Det måste komma en till spetscenter.
Borde inte denna sportjournalist gå ut o skriva om detta då? Som brukar ju vara rätt snabba på att gå ut med fakta när som vet nåt?
Såg nu att du skrev rykte… Men även dessa brukar ju publiceras rätt snabbt…
Jag hoppas att du har fel… Säger inte att du har de, men de vore fantastiskt att få se Christensen en säsong till i sitt rätta jag iklädd HV dressen…
Tror tyvärr ej det finns nån plan b… Lika mycket som de fanns en plan b för ullström…
Oavsett så skulle det svida nå kopiöst att se #24 i någon annan klubb i Sverige. Vilket lär bli fallet om HV nobbar honom.
Nä fy fan vilken mardröm det skulle vara.
Om det nu är så att han jag pratade med har rätt så betyder det nog dock att Christensen fått bakslag igen, det va så jag tolkade honom iaf. Om hv nobbar honom så lär det ju betyda skada eller stor risk för ny
Hade HV71 velat ha tillbaka #24 och det hade varit ömsesidigt så hade affären/kontraktet varit klart för längesedan.
Det kan inte vara så att om inte kan “ha någon klar deal” p.g.a. skattetekniska själ? Att dom inte få ha någon direkt samröre med varandra för att det ska funka artistkontrakt osv?
Feltan:
Visst kan det vara så men då hade de väl isåfall gått ut med den infon om det nu hade varit klart sedan tidigare? De har ju haft hela sommaren på sig att göra klart ett eventuellt kontrakt med viss bonus på prestation etc. med tanke på skadorna?
Nä jag tror mer på att detta inte kommer sluta med att se Eric i hv-dressen igen, hade båda parter velat detta så hade de gjort klart detta tidigare med kontrakt osv som varit klart under sommaren för att sen avvakta Erics status för att sen krita på det färdiga kontraktet.
[size=150]OT diskussion nu, boys[/size]!
Fortsatt diskussion och spekulation om Christensens vara/icke vara får fortsätta i Christensens spelartråd!
Enligt Twitter så är HV överens med Christensen…
Vet att HV kollen inte står högt i kurs här, men även Håkan Fransson skriver om de…
Därför tror jag de ligger nåt i de. Hoppas hoppas hoppas!!!