Som jag såg det inför säsongen så hade vi ett sjukt spännande lag, samtidigt var det många av dem som
man hoppades på som var chansningar…spännande men också lite farligt.
Det är förtidigt på säsongen för att kalla tex Ejdsell en flopp men en sak är klar redan nu anser jag.
jämför man vårt kära lag med Frölunda och Växjö så är det budget emot highend.
Jag skulle gärna vilja se en klassisk pengar liga vad lagen kostar men jag skulle slå vad Sir Wards högra bröst hår om
att Hv71´s lag som man har på isen just nu är REJÄLT mycket billigare än Växjö Frölunda.
Billigt lag är ju såklart inte alltid lika med dåligt lag men jag förstår inte varför man håller i pengarna så satans hårt.
(OBS jag är ingen ekonom utan detta är bara en känsla som jag har)
Skulle till 100% säga att vi borde värva in en absoluta topp center till och att vi faktiskt också behöver en riktigt stabil back till.
Cederholm behöver mer tid i Allsvenskan. Och på center sidan är vi SJUKT tunna, Vi tappade Abbot, Christensen och fick in Ullström
-2 +1 blir -1 ? på backsidan undrar jag också vem man tänk skulle ha ersatt Borgman ? Jakola känns som en ersättare till Lehtonen, är det Brännström man tänkt ersätta Borgman ?
Och nu är dessutom Engwall borta länge, näe jag skulle säga att värvningsläget är AKUT.
(vissa säger att det är tidigt på säsongen och ja det är tidigt på säsongen men förra året så förlorade vi serie segern med 1 poäng)
Hoppas på Dahlen till Hv nu men tyvärr tror jag det blir Växjö som blir ÄNNU starkare och får in honom också…satan vilket lag dom har på pappret alltså, lär dom sig spela ihop så är jag tyvärr lite rädd för lillebror. Samma sak med Frölunda.
Håller med. Man gjorde en kraftig vinst förra säsongen. Ett antal miljoner extra för Önerud plus ca 12(?) miljoner för spelare som skrev på för NHL-lag. Kan tycka det är lite konstigt att man inte var lite mer offensiva under silly season.
Jag skulle inte skrika efter nyförvärv ännu. Blir ganska kortsiktigt tänk ifall vi ska ta in spelare utifrån. Åldersstrukturen ser väldigt bra ut för tillfället. Att Engvall gick sönder tycker jag inte betyder att vi ska ta in en ytter. Vi har Brännström och Andersson som kan ersätta. Målet måste ändå vara att spela in dem i truppen.
Men centersidan ser skadekänslig ut. Jag saknar en bra tekare, vi förlorar allt för många viktiga tekningar. Problemet är dock att jag skulle knappast vilja se Ullström, Ejdsell, Stenlund eller Bengtsson utanför laget. Men ifall vi plockar in något så blir det nog en defensivt inriktad center efter jul som kan konkurrera med Ejdsell och Bengtsson.
Jo vi fick in en hel del pengar. Jag tycker ledningen agerar klokt. Hv har en sjukt bra ungdomsverksamhet och nuförtiden ett bra rykte bland unga spelare. Detta är något som vi ska ta vara på. Värva in 30åriga legoknektar är en enorm risk om man inte får utdelning direkt. De tar platser från yngre spelare. Vilket i sin tur gör oss mindre attraktiva hos andra yngre spelare. Vi vill inte vara tillbaka i 2011-2015 års synder. Då det värvades rutinerat och unga bra spelare försvann tidigare än som varit optimalt. Frölunda var i samma sits under flertalet år. Y
Att t ex locka till sig en spelare som Ejdsell, Elias Pettersson eller Dahlén kräver att vi kan ge dem en bra roll. Jag tycker J&J har något väldigt bra på gång. De har en röd tråd i hur de arbetar. Rollfördelningen känns bra. Snälla ge laget en chans att sätta grundspelet innan ni dömmer ut dem och skriker efter nyförvärv.
Jag minns när JD lämnade hv att han gjorde de i missnöje?
Har jag fel? Eller va handlade detta om? Va de bara de faktum att hans pappa fick sparken eller vad?
Känns ju spontant som att han med detta i tankarna inte kommer spela i hv iallafall.
De enda jag vet är att han och Anders Ohlsson inte verkade gå ihop men nu är ju även Ohlsson borta ifrån HV och de kan ju innebära möjlighet att få JD hit åtminstone.
Dahlén har en klausul i kontraktet som möjliggör SHL-spel. Intressant. Tycker nog att han gör rätt som signar för Timrå iom att han inte har återhämtat sig fullt ut från körtelfebern ännu.
Mår nästan illa när jag skriver detta MEN vi är sjukt tunna nu alltså med alla skador och en RIKTIGT bra hockeyspelare är ledig.
Jimmie Ericsson, ja jag och alla ni hatar honom säkert men varför gör vi det för ? han har varit sjukt bra för saik alltså.
Kanske ge han kortkontrakt och om han levererar leder det till säsongskontrakt ?
Jag hade inte tackat nej till honom. Men om han gör en comeback, varför skulle han någonsin göra det i en annan klubb än SAIK?
Det finns helt klart utrymme för att plocka in både en forward och en back men jag tycker inte att det är superpanick riktigt ännu. Vissa gubbar börjar trilla tillbaka nu också. Det kommer behövas fixa innan slutspel, men det finns tid att hitta rätt spelare. Backplatsen är förövrigt reserverad för Mikko Lehtonen, kan man ju hoppas.
Hatar är ett svagt uttryck i sammanhanget när jag ska beskriva vad jag tycker om Jimmie Jump. Om HV skulle värva honom kommer jag att bli “hardcore Troja fan” och bara åka på allsvensk hockey resten av säsongen.
Sen behöver inte HV en skadebenägen, utvisad/avstängd, filmare som står stilla framför mål och slår med klubban över målvaktens händer och som dessutom vägrar (eller inte orkar) att backchecka. Fast han är fortfarande rätt duktig på att tjata till sig andra assist. Jimmie var bra, för flera år sedan, men hans storhetstid är över.
Intressant att freijd sa att en skrev att de surras om Tim Erixon på Torpa.
Troll eller ej. Jag vet inte. Onekligen en intressant värvning om de skulle ligga de minsta i detta.
Dock är de väl inte backsidan som i första hand behöver förstärkas.
Beror på tycker jag? Är Perssons status osäker så ja annars Nej. Ytterell med nuvarande kapacitet ordinarie då är bredden för dålig! Han hade inte fått lira en sekund förra året!
Måste säga att Hult log lite finurligt 2-3 gånger under intervjun. Någon som hört några konkreta rykten? Nu är Hult proffsig men tyckte inte han kändes som han var helt tillfreds när frågan om vilka nyförvärv som imponerat kom.
Jag känner likadant. Det är verkligen ingen favoritspelare, men vi har problem med att vi är för tunna framför motståndarnas mål och vid tekningarna, två områden där Ericsson verkligen är bra. Att man tycker illa om honom är väl av samma anledning att man gillade Jämtin när han spelade i HV och hatade honom i LHC. Om Ericsson kommer upp i nivå tror jag nog folk hade ändrat uppfattning ganska snabbt.
Spelardröm är kanske att ta i, men jag tycker absolut att det vore en spännande värvning. Att han är 37 år känns inte heller som något jätteproblem med den spelstilen han har.
Har dras väl med knäproblem han oxå och missat hela försäsongen/sommarträningen, även om hans meriter är bra så finns nog lite för mycket frågetecken kring hans status just nu imo.
Hult kan ju lika gärna ha med sig en bandspelare till samtliga intervjuer, trycka på play när första frågan ställs och så är det klart sen.
Han säger samma saker varje intervju någonsin, jag har sjukt svårt att tro på att dom inte letar nyförvärv nu faktiskt