Finns ju ett koppel intressanta (läs meriterade) spelare i nord amerika som står utan kontrakt för tillfället. Tror säkert att vi kan locka till oss någon kanadensare som vill ta chansen att få spela ett OS, typ Roy i LHC och Bourque i DIF. Att representera lönnlöven i ett OS är en riktigt stark drivkraft för de flesta kanadensare så det bör kunna slå väl ut.
Sen har vi ju också Ledda som står utan kontrakt och som jag skulle välja alla dagar i veckan före SAIK:aren och fuskaren ****** ********.
Även Malte Strömwall som är väldigt långt bort från NHL-spel (nedskickad i ECHL) skulle säkert kunna komma in och göra ett bra jobb. Tyckte han gjorde det bra under sin korta tid här och säsongen i AIK gjorde han ju mål på precis allt, åtminstone inledningsvis.
Frågan om vi vill spetsa eller bredda, men jag är ganska övertygad om att det kommer trilla in en värvning om inte skadeläget förbättras ganska omgående.
Malte S vart mycket bättre än vad de(mig inkl.) räknat med sist han vart här.
Hade hoppats han skulle stannat då.
Hoppas han är sugen igen.
Håller med helt kring Ledin också, en jävla pådrivare är vad han är, tillåter inget fusk.
Vi gillar Ledin, Ledin gillar Hv!
Ge honom ett try out säger jag.
OS hade jag missat, men det stämmer ju som du skriver G, även där har du helt rätt
Ingen panik riktigt ännu kanske…
När är 1a uppehållet?
Om det inte ligger för långt fram så får man väl försöka hålla ut tills dess, och plocka någon poäng här och där.
Hoppas förövrigt på en bra uppdatering i matchtråden ikväll då jag varken kan se eller lyssna på matchen.
Och ett rykte om att HV är intresserade Tim Erixon snackas det om på Twitter. Såg att det skrevs nån rad om det här på forumet också. eliteprospects.com/player.php?player=6051
Vore en riktigt bra förstärkning. En modern puckskicklig back.
Det är ju typ så att HV bara borde köpa loss en spelare som man verkligen vill ha. Så dyrt kan det inte vara att köpa loss en spelare från Finland? Eller?
Blir nog Mikko Luoma, Karalahti o Per Ledin som Hulth jagar
Eller Ansi Salmela kanske är sugen!
Oerhört tuff sits de sitter i nu med alla skador. Berglund borta resten av säsongen är inget man bara ersätter sådär.
Ytterell kan ju en junis fylla men tror inte det räcker där för det är början på säsongen och vi är ett skadeskjutet lag!
Nu måste nog Johan x 2 åka över pölen för att charma någon eventuell spelare eller klubb som vill att någon ska få mer istid och låna över säsongen!
En dröm helt klart men tror de hade blivit riktigt dyrt att köpa ut Tapparas bästa back.
En annan finländsk back i samma ålder: Ville Pokka, är inne på sin 4:e säsong i Chicagos farmarlag utan att fått chansen i NHL eliteprospects.com/player.php?player=45222
Nu är det kärvt på backsidan med tycker också centersidan är blek.
Teemu Ramstedt hade smakat fint, en poänggörare vi saknar. Nu kommer säkert folk säga att han inte är bra i defensiven.
Men det har vi andra som är men klena i produktionen därav skulle jag vilja se honom i Hv! Ta Dick A t ex i FBK. Måste ha killar som kan göra skillnad, inte bara gnetare! eliteprospects.com/player.php?player=7799
Har han en SHL-out så vore det nog en bra värvning för att avlasta i en fjärdekedja. Han har fått stort förtroende i de lag han spelat i senast och är en HV-kille från barnsben så han vore absolut en spelare jag velat plocka in.
Malte Strömwall kanske också kan vara ett hett spår.
Malte vet jag inte om jag är sås sugen på, känns mer som att spelare i AIK gjorde honom bra den säsongen, med tanke på vad han presterat efter detta.
Basse och Törngren tycker jag gott man kan rycka i samt leta efter 1 spelare i klass med derek roy som kan producera poäng,
Samt 2 spelskickliga backar som kan spela sig ur situationer, behöver inte vara några bomb till skott på blå, bara det hjälper oss att få flyt i spelet så forwards kan producera. gärna lite fysik också så man kan dela ut lite tacklingar ibland.
Törngren har kontrakt med Färjestad och jag tror inte att de släpper honom vind för våg bara för att vi vill ha tillbaka honom.
En back eller två är däremot helt i linje med vad vi behöver just nu.
Jag ser att vissa här på forumet talar om att det ska in 2!! Forwards och 2!! Backar. Jag kan köpa att en back måste in då Berglund gått sönder. Detta ska gärna vara en toppback som kan logga tunga minuter i BP. Viktigt här blir att backen har bra fart på skridskorna och kan slå ett någorlunda bra förstapass.
Plocka in mer än 1 back i detta läge känns lite overkill om nu inte skadorna på cederholm eller Ytterell är allvarliga. Jag är mer nyfiken på vad Hedberg och Cederholm kan göra när de kommer in i tempot. Men de behöver så klart lite tid att anpassa sig.
På forwardssidan så är det väll bara Engvall som är borta en längre tid. Thörna är borta en månad. Känns onödigt att plocka in ytterligare forwards här. Man ska ha i åtanke att vi gick in i serien med Andersson och Brännström som 13 och 14e man. Utöver detta har ju Gustafsson varit riktigt bra. Man måste ge dessa spelare möjligheten att utvecklas. Skulle någonting för bra för att vara sant dyka upp så är det dock klart man ska hugga (något i typ André klass, som även vill skriva för nästa säsong).
Jag har svårt att tro att Malte skulle vare signifikant bättre än Erik Andersson eller Brännström. Strandberg skulle kanske vara intressant, vi skulle kunna göra en deal med Pantern där vi skriver över han på oss. Sen spelar han i pantern på lån under säsongen, men vi har rätt att ta in honom vid skador. På det sättet så får vi närmare se på hans utveckling och fundera på ifall han ska vara HV spelare nästa säsong.
Sen har vi ju problemet med Ytterell som inte levererar alls, jag anser att vi MÅSTE få in två bra backar för att få liknande bredd/spets som gav oss guld förra året.
På forward sidan anser jag att vi behöver 1 spets till, vi är alldeles för trubbiga och en sann ersättare till Önerud saknas skarpt, någon som kan hänga dit 15-20+ mål på en säsong, just nu ser jag ingen forward i dagens Hv kapabel till detta
Vilken bild vill du att unga spelare ska ha av HV då de står inför valet av klubb? Ger man inte de unga killarna en ärlig chans att misslyckas så kommer de aldrig lyckas heller. Enligt dig ska vi värva in 3 etablerade spelare. Detta skulle helt radera ut chanserna för Brännström, Andersson och Gustafsson att ta steg i utvecklingen. Nu i början av säsongen så kan man investera i framtiden genom att ge unga spelare chansen att få SHL rutin. Det kommer betala av sig nästa säsong då jag hoppas att alla tre nämnda ska lyckas flytta sig uppåt i hierarkin.
Totalt skitsnack att vi inte skulle ha spelare som är goda för 15-20 mål. Så sent som förra säsongen gjorde Tedenby 15 mål, Sweatt 15 mål och Thörnberg 17 mål. Lägg därtill Wännström (9 mål på 20 matcher), Ejdsell öste in mål i allsvenskan etc.
Som flera kloka människor på forumet sagt så är det spelsystemet som inte sitter ännu. För jag har svårt att se att dessa spelare skulle vara så enormt mycket sämre detta året. Tror mer det handlar om att man inte sätter dem i rätt lägen.
Sen snälla, lägg ner hetsjakten på Ytterell. Han var en chansning. Tror inte han är så dyr i drift. Här på forumet bedöms han som att han skulle sitta på en topplön och vara ledande back…
Summa summarum, en klassback måste in. Snälla värva inte mer. Möjligen framåt deadline då man givit detta laget en ärlig chans att spela ihop sig. Då kan man bättre inventera och se vad som behövs.
Petr Zamorsky är ledig. Hade visserligen ingen fin statistik i Örebro senast, men rörlig, lite småful och med ett hyfsat skott om jag inte missminner mig. Spelar ju reguljärt i tjeckiska landslaget…
Min drömvärvning just nu. Per Ledin.
En kille som brinner för ishockeyn och som inte tillåter någon att fuska. Skulle vara en oerhört nyttig injektion i hv just nu.
Ge han ett korttidskontrakt och utvärdera sen. Känner dessutom klubben och har ett stort hv hjärta.
Vad har vi o förlora? Lär ju inte kräva nån stor lön direkt.