Filip Ahl kanske vore nåt att hugga på. Fick inte till det i Örebro, Egen produkt som känns som en naturlig målgörare. En blandning av Ejdsell och Stenlund. Tror säkert han kan hänga 10 kassar i HV med rätt omgivning.
Det syns ju tydligt när man scoutar på elitprospects vilka som har lättare för att göra mål än vissa andra, Netterberg andre petersson Önerud Ahl är sådana spelare, de håller i målgörandet varje säsong.
Han är dessutom bara 20 år fortfarande, Tror faktiskt det finns god chans att det är nu han kommer börja leverera på högre nivåer, nu när han fått varit runt lite och fått lite erfarenhet.
Tor immo kan nog vara något att hålla koll på också, har gott under radarn lite för mig, gjorde flest mål i Allsvenskan i år 27 stycken.
Var inte han på tryout hos HV nån match förr förra säsongen?
Tar han upp Leksand till SHL nästa år mån tro.
Förstår din tanke, tänkte mer att man ska se honom som billig bredd med chans till god avkastning då det finns möjligheter att han levererar bättre än en breddspelare. Säker spets ska vi naturligtvis också ha in. Det måste vi ha.
Lite kul att Tor immo gjorde 2 mål fler än Ejdsell gjorde i allsvenskan för övrigt. Se hur det gick.
Purre är nån man saknar i HV, påminde mycket om Önerud när han var här tyckte jag. Synd att man blev av med honom, riktigt bra kille som även kan användas i boxplay.
Kanske vore nåt att plocka in Purre och Törngren som redan varit här och känner till allt. istället för spelare utifrån som vi ofta lyckas sämst med. Purre är ju inte sämre än Markus ljung. Riktig lagspelare.
Att vara sentimental kan vara trevligt men det måste hållas inom en rimlig nivå. På vilket sätt är Purre inte sämre än Ljungh? Han är både äldre och har inte levererat lika högt i varken seriespel eller slutspel i SHL.
Känns som det bara hade blivit ännu mer bredd med thörngren o purre. Hoppas att det JH sitter o håller på är något för första kedjan o något att bygga på i pp.
Undrar hur mycket man kollar efter backar i AHL och Liiga? Finns några herrar som står utan kontrakt och som producerat bra och är i åldern där de eventuellt sneglar på Sverige. Gäller att det är rätt karaktär me bara
Bubblare:
Ben Blood [url]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14382[/url] Klart vi måste ha en i laget som väger 103 pannor, har över 200 utv minuter och som har förnamnet ben och efternamnet blod. Då är det ingen som kaxsar sig
Min dröm här - eliteprospects.com/player.php?player=45219
Har haft bra poängproduktion i två år nu och detta år verkar han ha varit ännu bättre. Rätt mycket poäng (delad förstaplats i poängligan för backar och bäst om man räknar in poängen i slutspelet), VÄLDIGT bra ±, hans lag blev la mästare, och viktigast av halt - han är finne (spelat bra med Lejonen med). Skulle inte klaga om han ersatte Larry. Dessutom har han varit assisterande tidigare vilket kanske tyder på bra karaktär?
Om vi ska ha in en stabil offensiv back med betoning på klass så finns denna meriterade backen:
Matt Gilroy, Jokerit, KHL. eliteprospects.com/player.php?player=16717
33 år, var med i USA’s OS-lag och vann faktiskt backarnas poängliga i KHL-slutspelet detta året, så visst håller han klass ännu (kom 2:a i backarnas poängliga grundserien i khl året innan) rutinerad, bra ledaregenskaper och pp-back, och dessutom rightare.
(lär dock kosta en slant)
Jag tog inte med Koivisto i min lista då han är en OS back som kommer att överösas med erbjudanden från KHL och antagligen NHL med så honom kan vi nog glömma. Men, ja det vore en riktig dundervärvning om den drömmen skulle bli sann.
Matt Gilroy är egentligen i en liknande situation men kanske lite mer troligt pga åldern. Tror nog att han är fortsatt eftertraktad i KHL dock. Men jag har gärna fel
En annan lirare som verkar ha haft en jäkla utveckling i finland är svenska Maksim Matushkin [url]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10016[/url] Han kanske är sugen på Sverige igen? Öst in poäng. Delad poängliga ledning för backar med Kovisto.
Det här inlägget får nog gå under epitetet spelarmardrömmar.
Kollar på C-VM-match mellan Kina och Island. HC Dalen hade inte haft några större problem att klå de här lagen. Det känns ungefär som att de håller samma nivå (eller något sämre) än Värnamo Hockey.