Silly season 20/21: Spelardrömmar

Skapar en ny drömtråd nu för säsongen 20/21.

DREAM ON !!


Kom ihåg att motivera varför ni vill se just denna spelaren. Vad kan han tillföra och vad för plats/roll ska denne fylla i lagbygget. Detta är av yttersta vikt för att skapa ett bra klimat för diskussioner!

Säger som Andersson711:

Jag droppar första och kanske den mest osannolika… ANDRÉ PETERSSON

För att droppa ett drömnamn; Emil Molin.
Vore grymt att sno honom från Brynäs. Tar dom in Peter Andersson tror jag sannolikheten att Molin vill stanna är minimal.
Perfekt till en 2a kedja och för att styra ett PP.

Anton Wedin och Jacob Nilsson har båda två svårt att ta en plats i Blackhawks och harvar mest i Icehogs. De har testat sitt NHl äventyr och det har gått sådär får vi väl säga och vi vet alla vad dessa två herrar gjort tidigare. Ok de har typ varsin bra säsong i SHL men jag skulle ändå säga att de var såpass bra när de drog att jag gärna sett båda i HV.

Skulle vi mot förmodan tappa både Gunnarsson och Alnefelt så ser jag gärna Adin Hill i mål.

Såg han spela mot Chicago Wolves för ett tag sen och jag har aldrig sett en så taggad målvakt på en uppvärmning. Han var som om han spelade en stanley cup final. Stor målvakt som var hyggligt rörlig ändå tycker jag. Kändes stabil men ändå lite showig av sig eller hur man ska säga.

En annan transatlant som jag tyckte var duktig men som har sådär statistik är Jayden Halbgewachs (lycka till att uttala det rätt på lineupen north banks :smiley: ). Jag gillade det jag såg av han för han verkade ha ett riktigt bra spelsinne och bra teknik. Tänk er en lite sämre variant av Tedenby så har de en del gemensamt. Det som talar lite för han i shl är att han är liten och små spelare tenderar att passa bättre i shl än ahl.

Här vill jag se Hult lägga mest kraft just nu då Kinnvall troligtvis lämnar.
eliteprospects.com/player/39714/nolan-zajac

Curran kom från Norge och gjorde succé i Rögle.
Zajac har gjort mer poäng än vad Curran gjorde i Norge samt att han är några år yngre.
Han kommer med all sannolikhet inte vara kvar i Norge och den klubb som värvar Zajac lär göra ett av säsongens fynd!

Almquist, Ullström/Ljungh och… ANDRÉ PETERSSON :astonished: :astonished: :astonished:. Gärna en förlängning med Sundh också!

Lyfter in följande inlägg från tråden “Seriösa rykten 19/20: Diskussioner” då den säsongen är över nu och sillyn är igång.

Frågar igen av nyfikenhet: Vad är det du har hört och från vem/vilka?

Målvakt
Linus Söderström skulle må gott av att komma hem till Hv71. Åhman och Hugo har för lite rutin för att ensamma bära laget.

Backar jag vill se kommer in till nästa säsong är:
Nolan Zajac spelar i Norge och byter säkert hellre till SHL om ingen KHL klubb hugger.
Norbe tycker han visade med kort varsel att han håller för SHL och kommer bli ännu bättre nästa säsong.

Forwards
Jesse juoenssu drömma kan man alltid trots att chansen är liten.
André drömma kan man men där stannar det nog.

En jag gärna hade sett i Hv71 som jag tror har gjort sitt i Allsvenskan för NHL laget räkning är Jonathan Dahlén!
Om han inte lämnar för NHL så tror jag det är dax för SHL för den pojken och då tror jag att Hv71 ligger bra till.
Rykten säger att det skar sig mellan honom och Olsson och därav att han lämnade Hv71!

Skulle bli ytterst förvånad om Dahlén den yngre satte sin fot i HV igen. Han var stort HV-fan till den dagen hans pappa fick sparken. Nu brinner han plötsligt för Timrå…
Dessutom lite suspekt att det skar sig med den annars så respekterade Anders Olsson, som råkade vara just den som ersatte pappa Ulf…

Dessutom tycker jag han verkar ha rätt dålig attityd. Representerat tre NHL-organisationer och han har hamnat snett i samtliga. Och att döma av tidigare intervjuer har det ju varit fel på tränare där också.

Extrem talang som absolut inte skulle göra bort sig i SHL. Men nej. En högoddsare att han går till HV.

Är dåligt insatt vad som egentligen hände mellan Jr Dahlén och Olsson. Kan hända att han hamnat snett med NHL coacher men kanske inte är konstigt då en hel del har fått gå efter att det uppdagats hur de betett sig mot spelare.
Hade han varit en sån kille så tror jag inte att han hade haft det tålamodet att spela i Timrå!
Ibland måste man våga för att vinna och en kille som Dahlén är en kille som kan avgöra matcher på egen hand.

Vi har ju lyckats ”sno” spelare från Växjö innan så varför inte!
eliteprospects.com/player/6 … el-persson
En Kinnvall typ som hade varit perfekt!

Sen har vi Allsvenskans bästa poängplockare vars Modo stannar kvar i Allsvenskan.
eliteprospects.com/player/2 … an-johnson
En center som vi saknat de senaste åren som producerar.

Har en god vän som är finne och extrem jokeritfan. Han har hört lösryckta rykten om att Joenssuu lämnar jokerit nästa säsong och att HV kan vara aktuellt men ta detta med motsvarande en lastbil med salt. Han har koll på grejerna den här killen men han har inte sagt nått om det på ett bra tag så det kan ha gått i stöpet med. Jag är på han rätt hårt och tjatar om det :smiley:

Edit: tar tillbaks det jag sa och hävdar motsatsen. Fick svar nu precis och det lutar åt att han stannar i jokerit just nu.

Surt!
Då lär vi inte få se mer av honom i Hv71 med tanke på hans ålder.

Joel Persson hade la ej varit dum värvning förvisso, men tror att Jonathan Johnson går till Frölunda dock.

Joel Persson hade varit en riktigt bra värvning. Martinsson o Fröberg kanske inte minskar chanserna heller, då han känner de båda sedan tidigare och man kan ju hoppas de lägger fina ord för Smålands bästa och Sveriges ädlaste förening :smiley:

Eliteprospects brukar ju ha bra koll, men man har missat Törngrens existens i vår Fw-besättning för nästa säsongs rooster. Enligt sajten har vi 8 och inte 9 kontrakterade Fw:s till nästa säsong.

Vi har 10 kontrakterade Fw:s med Wennlund (som ju ska vara klar sedan länge). Ev 11 med Zion?
Antar (eller hoppas) att det blir förlängning på Sundh och kanske också Johnsson, medan Thörnberg o Jocke A försvinner, samt Lias som nu lämnar ”för denna gång”. Utöver detta lär väl Sandin lämna för NA troligen och ska man gissa så ryker väl någon mer till KHL lex senaste säsongerna. Inte många Fw-platser kvar att fylla, men visst visade sig behovet av en grym lirare likt Lias vara nyckeln till framgång?

Såg nu att Robin Lindgren på expressen inte tror att Norbe fortsätter hos oss.

Sen ska väl Kokkonen vara klar
eliteprospects.com/player/1 … r-kokkonen

Där försvann Jonathan Johnson till SAIK!
eliteprospects.com/transfer … aik/413027
En poängspelare av rang. SAIK har någon magisk förmåga att lyckas knyta till sig såna killar.

Vet att Hult inte bygger lag så men vad skönt det hade varit med en kedja som är på isen så är motståndarna livrädda.

Fortsätter att tjata ihopp om att Hult eller annan i ledningen läser på forumet :nerd:
Kolla in detta mål av Nolan Zajac som är back! Får ju lite Tedenby vibbar!
m.youtube.com/watch?v=PjrYynJN_Ko