Start av gnäll från mig här:
Och alla andra sportchefer i SHL som inte heller plockat in något nu under deadline day? Ska de också ges öknamn?
Kritisera Hult (och hela den sportsliga ledningen) över att vara saktfärdiga att agera. Absolut. Att vi ens ligger där vi ligger är bedrövligt och där ska kritik utdelas. Att man först i januari fyllde i luckor som var tydliga (backbesättningen samt Lias) är under all kritik.
Men han fick pengar frigjort och har värvat fyra nya spelare. Som sagt, de fyller luckor som varit tydliga under en ganska lång tid och skulle gjorts betydligt tidigare. Men har du någon aning om Wellman och/eller Lofquist ens var tillgängliga för HV när det väl kom till kritan? Vet du vad deras potentiella löneanspråk var? Vet du hur mycket budgetutrymme Hult har kvar att röra sig med efter att ha tagit in Donovan, Murray, Ilomäki och Siikonen?
Som sagt, att ge saklig kritik mot Hult (och hela den sportsliga ledningen) är något man ska göra. Men sådant här med att försöka ge öknamn för att håna är bara tröttsamt.
Och ja, jag vet att det är en drömtråd, så att önska Wellman och Lofquist har jag inget att anmärka på. Det är det andra.
Och nej, jag menar inte att hänga ut specifikt dig Jacob96, det är samma sak med allt jävla tjat om “men de har ju rätt karaktär” etc. som man ser andra gör (t.ex. Nutarviguld precis nedanför).
Slut på gnäll av mig.
edit: jag ser att lejacques hann före och formulerade mina tankar bättre än jag själv gjorde.
Om jag inte missminner mig så förlängdes det väl med 3 år i samband med att man tog upp Rahm som ny tränare? Så det borde vara 2 år kvar efter denna säsongen. Men både magnusb och Quila har nämnt att förändringar i ledningen kommer ske.
Förstår att det kan bli tjatigt med allt gnäll mot Hult. Men han är sportchef i en av Sveriges största elitklubbar och han har upprepat samma misstag om igen, år efter år och försatt klubben vi alla älskar i den svåraste sitsen i modern tid. Detta trots att alla förutsättningar funnits till hands, i trofast publik,mycket god ekonomi med stort eget kapital, näringsliv som backar upp i form av sponsorer, träningsfacilititer i världsklass och det kanske viktigaste som nu är som bortblåst, traditionen av att vinna! Det som brukade sitta i väggarna är t.o.m på väg att försvinna. Kan tycka att den kritiken Hult får utstå här är ganska harmlös. För mig är det självklart att en ny sportchef måste in i laget asap, gärna i februari månad. Tror dock ej det kommer ske eftersom alla 3 höns måste bort om det skall till riktiga förändringar dvs de kommer aldrig fota varandra. Styrelsen borde dock ha arbetat fram något, vi får se. Det gör iaf ont i mig att se hur oproffsigt denna förening har blivit de senaste 10 åren.
Med det sagt, har han(Hult) trots allt landat 4 riktigt bra spelare. Nu gäller det att fortsätta den positiva trenden med 3 pinnar ikväll och jag hoppas Donovan och Murray kan bära detta laget med sin skicklighet framöver. Jag skall nu sluta drömma om en ny målvakt denna säsong.
Hoppas planen med ny målvakt nästa säsong är prio 1.
Jag tror tyvärr att man låter säsongens slutresultat bli avgörande om Hult får gå eller inte.
Går man tex till Playin så tror jag tyvärr att Hult kan ha räddat kvar sig själv.
Sen som evig Hult kritiker så kan jag tycka såhär, JA han har landat 4 bra nyförvärv nu, det har han, är han en bra sportchef nu då ?
Ne han har FORTFARANDE satt Hv71 i sin sämsta situation i hela klubbens historia och att han lyckas träffa 4 bra och en katastrof midseason värvning, ja helt ärligt hur svårt är det med dom pengarna Hv är att faktiskt hitta några bra spelare också ? Bra gjort absolut men samtidigt, inte överdrivet imponerad om man ser till samtliga 20/21 värvningar, framförallt INTE imponerad över att man agerar med Rahm och värvningar så sjukligt sent. Näe även om Donovan Murray Illomäki är riktigt bra värvningar så räddar det inte alls min syns på att Hult är Sveriges mest passiva sportchef och MÅSTE bort, laget var så äckligt felbyggt inför säsongen och i princip hela hockeysverige sa samma sak “backsidan är tunn” men Hult sitter på sin höga häst och vill bevisa dem fel med oväntade genialiska värvningar som Arell mr “har ett bra skott” och vinna sin stolthet, det fick han äta upp och förhoppningsvist så får han nu sparken pågrund av det.
I en normal klubb så får vi ett besked om att Hult fått sparken nu inom några dagar efter att deadline day är över, så att en ny sportchef kan sätta laget till nästa säsong, men känner jag detta Hv71 rätt så låter man säsongensresultat bli vad som avgör Hults framtid för man VILL INTE sparka en kompis i “onödan” Så Hult kommer garanterat förpesta laget inför 21/22, det vågar jag slåvad om i denna kompis förening
Jag tror (och hoppas) att han gjort sin sista silly som SC i HV.
Vi kan nog dock förvänta oss att han fortsätter jobba med kontraktsförlängningar etc tills det finns ny SC på plats.
Med andra ord goa förlängningar med Holmström och co att invänta…rätt karaktär, hoppas du har rätt om att han ryker men fel om att han får sitta med förlängningar
Nja, tror snarare det handlar om mandat att försöka få kvar våra nyckelspelare med utgående (Svamp, Önerud) innan de hinner signa med andra lag även om magkänslan säger att vi redan är körda gällande Svampen.
Ang. förväntningarna inför säsong så håller jag inte alls med om att i princip hela hockeysverige tyckte att backsidan var tunn. Snarare var det många sk experter som tippade HV högt upp i tabellen, som en absolut toppkandidat. Där tippas man inte om man har en svag backsida på pappret. Men nu är ju läget som det är. Med facit i hand skulle man agerat och entledigat Rahm tidigare än man gjorde, tagit in ett par spelande backar när spelet gick i baklås m.m. Då hade vi kanske legat bättre till i tabellen än vi gör nu.
Ang. backarna så kanske vi underskattar Nymans betydelse för spelarna. Han hann påbörja ett arbetet med backsidan men fick Corona och har därför inte kunnat jobba vidare med det han påbörjade. Det kanske inte är hela sanningen men jag är övertygad att det inte varit positivt för oss.
Näe Nyman var viktig, Martinsson hyllar Nyman rejält MEN det är ju inte så att om Nyman inte blivit sjuk att Arell Karlsson mfl lustiga bredd värvningar hade blivit bra för det, Backsidan var otroligt tunn och det var många experter bla Sanny som varnade för detta, vi hade 1 plats kvar och man förväntade sig en toppback då värvar vi Arell, sen skadar sig Williamsson och där förväntade man sig att Hult insett problemet och passade på att ta in en riktigt bra back istället blev det bredd igen, vi hade Kinvall Martinsson sen NOLL spets mer på backsidan…störta felbyggt jag sätt i hv någonsin faktiskt, skit bra FW sida på pappret men backsidan var helt sjukt tunn
Agenten är nog lite beklämd över att han tackade nej till de SHL-bud som låg på bordet för ett par dagar sedan i hopp om att få ut ännu mer. Tyvärr för deras del så var ingen beredd att matcha upp budet. HV förde kanske inte diskussioner fram till deadline, men var länge med i racet.
Lasch ligger och puttrar på stabila 1p per match borta i NLA nu, där gjorde Hult en tabbe som inte erbjöd mer.
Nu har vi fortfarande ingen ersättare till Sandin och en solklart topp 5 forward i Önerud som är totalt avsågad.