Silly season 23/24: Spelardrömmar

Nä det tror jag inte, för gammal och tenderar att missa många matcher.

1 gillning

Har inge koll men rent spontant beror det väl på prislappen resten av säsongen. Hellre det än ingen känns det som just nu. Man får iaf ett bättre djup i truppen. Möjlig trade med nån spelare?

AP20 Kempe Borgström/Brännström kanske kan funka?

Eller göra två kedjor med Kempe-Brännström och AP-Borgström.

Vi behöver nåt bättre än Kempe. Tänk Toni Rajala.

1 gillning

Kempe skulle väl kunna centra en andra kedja ihop med Borgström och Brännström? Petersson tror jag inte kommer tillbaka fullt i år.

Klart man vill ha nåt bättre. Men finns det nåt på marknaden just nu? Kempe kan man få spelklar imorgon och med alla skador och ett svårt spelschema kanske det är det bättre än att vänta tills fönstret stänger.

1 gillning

Vill Luleå ens släppa honom till en seriekonkurrent? Vill Kempe ens komma till haveriet HV? Har vi råd att köpa ut honom?

1 gillning

Jag håller med, samtidigt så fortsätter vi förlora matcher, inget blir bättre, och vi är fortfarande på kval, hur länge har vi råd att vänta på något bättre ?

“Seriekonkurrent” var väl att ta i :joy:

2 gillningar

En syltrygg som gör sig omöjlig hos Luleå. Kent Snubben Nordberg blir givetvis styv i brallan och slänger upp ett kontrakt på 450 lök i månaden. Man kan aldrig få för många legoknektar osv.

5 gillningar

Kan man hoppas att Arttu Ruotsalainen går till HV nu när Kempe kliver in i Lugano?
Vad är max antal utlänningar i ligan? (dement, minns inte)

Det kommer med stor sannolikhet släppas några forwards från Lugano.

Just nu har dom 18 forwards med kontrakt samt 4 är skadade.

Det gäller bara att vi är där och visar intresse så kanske vi kan fiska upp en Ruotsalainen eller liknande😃

1 gillning

Luleå vill ha kompensation för Kempe så släpper Lugano Routsalainen lär de ha förstatjing på honom. Dessvärre.

Då tar vi Michael Joly istället :wink:

1 gillning

Dags för dom att kompensera oss för LaLeggia😃

3 gillningar

Beror ju på.

Vet vi om dom valde byte eller betalning?

1 gillning

Ingen som kommer om det inte dyker ner en spelare på silverfat hos Nubben.

Nubben känns ju precis som Hult att man sitter och väntar på att någon agent ska ringa.

En sportchef ska vara ute och jaga visa att man vill ha en spelare.

Nu gissar du ju bara. Något man inte kan klandra Nubben för trots allt är att han ett finger i syltburken lite överallt. Han är enligt säkra källor väldigt på och snabb på att höra sig för om spelare.

3 gillningar

Jag tror dig. Det låter som Nubben. På allt och alla.:smile::pensive:

1 gillning

Hur ser det ut på andra sidan pölen? Några Ahl/nhl spelare med hv koppling som kan vara rimligt för oss att drömma om?

Funkar det så egentligen? Vi skulle väl få kompensation för LaLeggia? :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :rofl:?