Silly season: Seriösa rykten 19/20

Här är lite om Emil J

Emil é klar!

hv71.se/article/f54tajvm1-3 … -till-hv71

Teden kan vara förlorad…

hv71.se/article/64n5ajvnw-3 … amnar-hv71

Linus Fröberg
expressen.se/kvallsposten/s … onkurrent/

Vad säger man ?

Gillar värvningen av Fröberg, är dock osäker på om han kommer kunna fylla Ljunghs skridskor som förstacenter. Uppfattningen jag fått av Fröberg är en hårt jobbande center som de senaste åren även fått poängproduktionen att öka i och med mer offensivt ansvar.

Saxat från lejkers forum: “Sanny Lindström älskar Fröberg, men i övrigt är han också konstigt underskattad. En förklaring kan vara vad jag kallar allround-förbannelsen, dvs granskar man alla enskilda tekniska detaljer så som skott, skridskoåkning, fysiskt spel, passningsspelet osv så är han inte topp på något. Men summerar man de olika delarna och lägger till inställning, taktiskt kunnande och förmågan att vara irriterande (evildoing) så hoppar han upp mycket högre på listan. En extremt nyttig spelare i varierande situationer.”

Jaja. Detta kan nog bli bra. Han är trots att bara 25 år och har förhoppningsvis sina bästa år framför sig.

Källa: hv71.se/artikel/dv71ajwhe-3 … -till-hv71

aftonbladet.se/sportbladet/ … hl-klubben

Vi tappar Kinnvall?

Rätta mig om jag har fel. Men han har ju kontrakt med hv och 15 juni har redan passerat. Han stannar?

Borde du ha rätt i då Kinnvall ej har rookiekontrakt med Flames.

Ikonen :astonished:

Jösses i min låda!
Trodde på något fläskigt. Färjestad presenterar en het spelare igår och vi kontrar med Ikonen!
Ingen som ska sticka ut i Hv inte. Alla ska vara stöpta i mellanmjölk Sverige.
Bra jobbat återigen Hult! Vi siktar på att hålla oss kvar denna säsong också.

Får be till alla hockeygudar som finns att Ikonen får sig ett rejält lyft denna säsong.
För inget som imponerar hittills genom hans historia i SHL!
Lillis säger att vi ska kunna göra honom bättre här!

Lägger in en länk till källan med eftersom nyheten inte syns överallt än:
hockeynews.se/articles/9569/

Hult till Jnytt:

“Skämt å sido, nyheten att Juuso Ikonen är klar för HV71 stämmer inte. Det kan jag garantera. Däremot är det ingen hemlighet att vi är mycket intrresserade av honom och gärna vill att han skriver på för oss men där är vi inte än.”

Ikonen är fortfarande aktuell. Spätz!

mobile.twitter.com/johanfreijd/ … 5861177345
Någon kommer presenteras imorgon enligt Kung Freijd.

Ikonen klar enligt Expressen idag.

Holmström skriver 3 år med Islanders, ser ut att lånas ut enligt eliteprospects.

Ser ut som att Winnipeg vill se David i SHL kommande säsongen med mycket speltid - trots att de är nöjda med hans camp. Ropa inte hej än - men lovande nyheter! Skål på er Hv-vänner!

hockeysverige.se/2019/09/27 … -honom-har

Hult har varit och träffat minst en spelare i Europa i början på veckan. Okänd än så länge.

Hört något nytt? Vilket land ? Är något nära, är ju fredag idag. Kan ju alltid hoppas på något.

hv71.se/artikel/0tnpak1gj-3 … arker-hv71

Bergström klar!

Ullström klar för Biel i NLA säsongen ut:

hockeysverige.se/2019/10/14 … t-ny-klubb