Silly season: Seriösa rykten 19/20

Ikonen ryktas till Luleå. Gärna för mig!

aftonbladet.se/sportbladet/ … ritspelare

Ja! Snälla snälla

Det mest positiva i artikeln är ju ändå att HV försökt dumpa honom länge!

Handen upp alla som tror Bulan kommer få ut mer av Ikonen direkt.

För mig är de givet.

Underbara nyheter! Ikonen är på förhand en galen värvning. Särskilt med tanke på vem han skulle ersätta och vad för roll han skulle ha.

Skulle säga att det är Hults största floppvärvning hittills. Många brukar med all rätt lyfta fram Ryan O’Byrne. Då ska man komma ihåg att den defensiva backen mäktade med 5 poäng på 28 matcher. Alltså ett poängsnitt i paritet med “spjutspetsen” Ikonen.

Stora skillnaden mellan obyrne och Ikonen var Obyrne märktes och gjorde nån enstaka bra match men Ikonen har nog knappt haft ett bra byte i HV…

Det var en värvning som alla vi hobbycoacher ifrågasatte skarpt när den gjordes och fick tyvärr 100% rätt.
Sen är ju frågan, säljer man Ikonen då måste väl ändå Hult själv inse att han borde värva en forward ?

Enligt en snubbe på twitter blir han kvar i Hv. Tyvärr.

mobile.twitter.com/Davidjiglund

Inte mycket över för twitter-ITKs. Berglund va ju klar för HV i våras enligt en snubbe på twitter, som tom. är “hockeyskribent” :smiley:
Än lever hoppet!

Jo fast denna verkar väl lite mer seriös än en viss piotr.
Men vad vet jag.

Såklart att han blir kvar, Hult tror på vår trupp…

Vi kan väl göra ett kastbyte mot Karvinen eller Hiirikoski?

En spelare som jag gärna hade sett ett byte mot Ikonen är Kelleher, dock i Oskarshamn då

expressen.se/sport/hockey/s … -redan-nu/

Kan vara en indikation nått händer hos Luleå som gör att man tar in Ikonen

Tar för givet att superfloppen Ikonen redan är klar då Kovacs lämnar. Ska bli intressant att se hur Ikonen lyckas under Bulans ledning. Om så är fallet så borde det finnas pengar till spelare på den utdöda marknaden…

Marknaden är aldrig död om man är beredd att chansa eller har råd att cascha upp rejält.
Det finns alltid spelare som inte trivs i sina klubbar som gärna skulle vilja ha ett miljöombyte.
Pengarna styr alltid! Jag tror att Ikonen till Luleå inte alls är en omöjlighet om man kan komma överens ekonomiskt.
Som jag nämnt förut så har jag väldigt god insyn i både Brynäs och Leksand och jag vet med 100% säkerhet att Brynäs tidigare visat ett konkret intresse för just Ikonen. Även Leksand har hört sig för. Såg att AB skrev igår att HV71 försökt bli av med Ikonen under en längre tid. HV71 vill väl ha mer pengar en vad Brynäs var villiga att betala. Vill Luleå betala vad HV71 vill ha?
Sorry för O.T

Känns som Luleå, som får ses som en guldkandidat, är smartare än att ersätta sin bästa poängplockare med Ikonen. Samtidigt släppte dom ju Farley och vill kanske ersätta honom med Ikonen?

Klasen har ju ryktats vara på gång till Luleå inför nästa säsong. I dagsläget har Lugano 6 utländska spelare på kontrakt (1 långtidsskadad), kanske han som är på gång redan nu?

Är imponerad av Luleå som agerar!
Bort med en spelare som inte vill vara kvar och ersätta eventuellt med en som tränaren vet vad han går för!
Ikonen tycker jag fått utstå mycket skit av oss fans. Jag visste att han inte skulle bidra med massa poäng för det har inte gjort i SHL!
Däremot en som åker skridskor och ger allt han kan. Däremot är det väl Hult och Lillis som målat upp Ikonen till något större han inte är!

Vi jagar tydligen Filander dom assisterande till nästa säsong, enligt höken.

Kanske inte blir Ikonen ändå när Luleå nu plockar in Komarek istället…spännande vecka/veckor följer :slight_smile: