Först Kovacs till Örebro, vilket öppnar för att Ikonen äntligen drar.
Sen Komarek till Luleå och det lilla hoppet dog.
Och så Filander som assisterande, vilket låter som att HV fortsätter på inslagna förlorarväg med Rahm som huvudtränare.
Så ska Filander plötsligt till Oskarshamn.
Snälla, HV. Ge mig lite positiva besked. Jag vill veta hur mycket känslor jag ska investera i pågående och kommande säsong.
Luleå har dock skickat iväg en till forward, kan vara den som ikonen ersätter. Hoppas in i det sista på lite action från Hult men tror starkt på en repris på förra årets midseason silly där man sitter och spammar refresh till kl 00:35 på deadline day och inget går ut, sen börjar man hoppas på att något faktiskt blev klart men att dom inte hann att presentera det på natten, sen dagen efter tänker man samma, dom håller på presentationen bara, två dagar senare samma…sen inser man den bittra sanningen, Hult hittade inget som vanligt
Sitter fortfarande och väntar
Hoppas verkligen man inte är ute i sista sekund utan att man verkligen är ute och scoutar spelare som ligger i riskzon hos klubbar i KHL och AHL! Kan man ha tur så kanske man kan köpa loss en finne vars kontrakt går ut men då är det ju mer än denna säsong som gäller!
Vet inte riktigt vad jag ska tycka. HV skulle behöva ett tillskott offensivt. Ikonen har inte levererat. Men allt beror ju på vem som skulle ersätta Ikonen som är den i laget som sannolikt har störst offensiv uppsida i nuläget. Skulle HV värva in en toppforward är det ju enkelt men det känns inte helt sannolikt och jag skulle hellre chansa på att det lossnar för Ikonen än att ta in ytterligare en som sliter och kämpar men inte tillför det som saknas mest av allt.
Jag tycker det mesta pekar på att Ikonen blir kvar, det blir ingen ytterligare värvning och vi får sätta vårt hopp till att det lossnar för Ikonen, Önerud och Sandberg.
Antar att det är han i Djurgården!
Jösses! Man trodde man fått höra det värsta! Men att han skulle vara en ersättare för Nils!
Men jag väljer att inte tro på detta för hjärtats bästa!
Men om det skulle stämma så vetifan…
Räcker det enbart numera i Hv71 att du är en skön gubbe med rätt karaktär utanför isen?
Man kan fan börja tro det för på isen visar ingen det vart fall trots att alla som värvats har karaktär för det är ju grundläggande om man ska spela i Hv71!
En klassisk Hult. Därför inte ett dugg förvånad om det stämmer. Nedgradera laget när man får chansen.
Inget rykte om vem som blir ny sportchef och ny tränare i HV nästa år (Rahm räknas inte)? Mer intressant än hur det går den här säsongen som ändå lär sluta med ett nytt fiasko.