SM-FINAL 5 (1995): Brynäs IF - HV71

Brynäs IF vs HV71


image image

Det var en gång en kung. Kungen hette Sune.
Skrattmatch och Percys pågar. Inga problem för Kung Sune. Ligga under med två matcher, två gånger i finalserierna. Inga problem för Kung Sune. Sune har kungligt manövrerat detta nederlagstippade humle-gäng till en direkt avgörande match fem, om SM-guldet, den sjätte april, nådens år 1995.

Imorgon är det 10 621 dagar sedan första SM-guldet. Detta firar vi här på forumet med en live-sändning av SM-finalen 95 (tack vare @shadyjamyt). Sändningen börjar 19.00 på söndagskvällen. Inte skall den tråkiga SM-finalen 2024 vara det sista som sitter på våra näthinnor när vi går in i barmarksträningen inför forumets 12e säsong med inofficiell status? Nejdå. Låt oss kräma ur det sista ur hockeytarmen innan vi går på semester.

Jag är laddad. Hur kommer Kung Sune ställa upp laget? Vem är hetast? Vem kommer sätta in första bröstvärmaren och vem kommer filma mest? Jag tror på vinst, det gör jag alltid. Det är nu hjältar föds.

För HV, in i framtiden!

Se matchen här!

FORZA HV71!!

8 gillningar

Spännande! Det känns ovisst. Laget har ju verkligen presterat i slutspelet men Brynäs på hemmaplan är ingen lätt nöt att knäcka. Jag har dock en god känsla i magen (tårtan jag precis trök i mig kan vara en bidragande orsak till det) och känner mig segersviss. Forza Håve!

3 gillningar

Spännande!

Jag är vid denna tid 20 år och går första året på Värnamos folkhögskola och utbildar mig till fritidsledare. Vår klassföreståndare heter Sören, klassen är fantastisk och livet leker verkligen.

Jag född i Ljungarum enligt passet, uppväxt på Öxnehaga men bor i numera Norrahammar.

Hv har alltid funnits i mitt liv, men intresset för hockeyn har ökat för varje match man sett i slutspelet och för varje vinst som kommit. Vi var just i Idre på nån klassresa och hembränt förekom. Varje match. Där förenades en del av oss i kärleken för Hv och vi var kungar under matcherna som visas på tv4. Allt var möjligt!

Bror och far har annars säsongsbiljett, och jag får nyttja så ofta jag vill.

Ska kolla på final 5 med min storebror och hans kompis, Andreas, i Norrahammar. Trots knaper ekonomi har vi köpt en hel del öl och har lite hembränt. Det är vi mot alla andra.

Nu jävlar kör vi!

7 gillningar

rätt säker på vinst för en gång skull

Fan. Jag föddes i periodpaus inför andra perioden så jag får be att återkomma när jag tittat ut… :joy:

18 gillningar

Fasen vad ung jag är imorrn…

En dag jag gärna återupplever!!

7 gillningar

Trök? Är du från Mälardalen/Uppland? :grinning:

Hoppas Bosse står. Tror max han släpper in fyra.

3 gillningar

Haha nej Smålands huvudstad. Dock flyttat runt lite i vårt avlånga land så snappat upp lite ord här och där.

Nervositeten börjar komma smygande. Inte så mycket för resultatet som för huruvida sändningen kommer igång på rätt tid. Jag litar naturligtvis 100% på @shadyjamyt :grimacing:

1 gillning

Jag funderar på att slänga in en slant på HV. Har en bra känsla.

3 gillningar

Jag med :wink::v::raised_hands:

Bara 20 kvar. Någon som sett laguppställnigen?

Vad hade vi?

Målis: Boo Ahl (Peter Åslin)

Backar:
7 Per Gustafsson,
Kenneth Kennholt
14 Fredrik Stillman
Nichlas Rahm
David Petrasek
Hans Abrahamsson
8 Mattias Svedberg

Forwards:
16 Esa Keskinen,
20 Marco Palo
Patric Kjellberg
15 Stefan Örnskog
10 Owe Thörnberg
Johan Lindbom
30 Johan Davidsson
17 Peter Hammarström
Peter Ekelund
26 Stefan Falk
32 Thomas Ljungbergh
Nicklas Rahm
Magnus Salmi

1 gillning

Fuck gladiatorerna, heja gavlerinken!

:joy:

1 gillning

KUNG SUNE!!!

lite spänt

Hur kan det INTE bli utvisning när målisen MÖRDAR Stefan Falk?

Red line offside, saker man som yngre inte är van vid

2 gillningar

Origin story till att domaren är mutad osv osv?

1 gillning