så kan vi inte ha det, Dichow få ta med Lethinen ner till Sävsjö och fixa ny mask, i HV kör vi såklart Daveart och inget annat.
Bränner förbi Jönköping imorgon på semestern. Någon som har koll på träningsschemat? Är dom på is imorgon?
Någon som vet om det blir isträning idag? Tid?
Frivilligt idag också. Mycket tuffa tester idag på cykel men för de som vill har de is efter 11.
Lindström betydligt mer med idag. Åkte o sköt och körde lite mer skridsko teknik.
Tycker mest de ser ut som de är något med skridskorna som stör han. Bytet mellan CCM och Bauer tar sin tid kanske.
Av de lilla de kör så tycker jag Hatakka och Hansson ser riktigt fina ut.
Lindström ska väl vara helt fit? Spelade ju i slutspelet med SAIK
Hur såg Borgmästarn’ ut?
Jo det stämmer. Han ska vara redo
Helt säker på att jag hört/läst blomman säga i en intevju “vi får se lite med lindström, när han kan vara redo” eller nått i den stilen. Men jag hittar inte var det var…
Det har jag missat. Hur många skadade spelare har vi värvat egentligen?
Tror det var Liljander som nämnt det i JP att man skyndar långsamt för att han ska vara redo till starten men kan ha fel
Borgman såg fin ut med.
Ja det kan ha varit Liljander också, och möjligen i aftonbladets 60 minuter om hv i början av sommaren.
Lyssnat på VGB-podden ang träningen igår. Detta kunde de snappa upp.
Backparen:
Borgman-Lagerberg (Hansson i röd tröja, så de utgår från att han är tänkt med Borgman)
Rindell-Hatakka
Alsing-Fransson
De tyckte sig se en trio som lirade mer ihop, samt några forwardspar.
Pasic-Rousek-Luoto
Ang-Woods
OSL-Brännström
Pettersson-Reber-WIN
Som de själva säger. Jättesvårt att dra några slutsatser och analyser om någonting. Men som de själva säger så kanske man inte önskat att en skadebenägen Lindström inleder försäsongen i röd tröja…
Själv hoppas jag att WIN är utanför laget och mer eller mindre klar för AIK lagom till SHL-premiären. Ser inte alls en plats för honom i årets trupp.
Förstår tanken med Alsing och Fransson, men tycker man kan få ut mer av Alsing. Han ledde laget stundtals under första halvan av förra säsongen. Gjorde massvis med poäng. Men sen tycker jag tränartrion gav honom en mer undanskymd roll. Tycker absolut Alsing bör vara ett alternativ i PP och en spelare som kan bilda backpar med exempelvis Hansson eller Borgman.
Ingen Heppo eller dom kanske inte nämnde han bara?
Precis, de nämnde varken Heppo eller Johnsen gällande några kedjekonstellationer
Tedenby nämnde de som någon som varit lite överallt i olika kedjor. Det talar väl för att han är utanför laget.
Att köra Rindell-Fransson är lite som o be om mål i baken. Förstår att man inte har så mycket till val här än att köra Rindell-Hatakka för att stabilisera upp den icke existerande defensiv hos Rindell.
Ja det kanske blir lite mer klargörande nästa vecka när det drar igång ordentligt på is. Ska bli spännande att se var dom stoppar in Heppo, kloos och Lindström sen. Förhoppningsvis är det bara en försiktighetsåtgärd med Lindström som med Hansson
Hepo var center mellan Brännström och Lyran
Kan vara en bra kedja, Brännström slår ju igenom iår!