Var även Pilut med i samlingen med Blommans tal?
Ja. Längst till höger på bilden.
Onekligen intressant. Tack!
Den centeruppsättningen kan inte skrämma många lag.
Vad det nu skulle spela för roll?
Finns väl fördelar med att ha bra centrar?
Absolut, …..det du skrev handlade ju om huruvida motståndarna blir rädda eller inte.har ju inget värde alls, möjligenunderskattning då om du har rätt. Det verkar vara din värdering att de inte är bra då med ditt senaste inlägg. Det får ju stå för dig. Det ser ju ljusår bättre ut än förra upplagan,
Brännström tillbaka i träning.
Ingen Pilut idag….
Eftersom Kloos ska in i hetluften direkt och spela imorgon och vi är skadefria betyder det att två forwards hamnar utanför truppen imorgon.
Lehtinen
Dichow
Borgman Hansson
Alsing Rindell
Hatakka Lagerberg
Fransson Annborn
Rousek Lindström Stål Lyrenäs
Woods Johnsen Ang
Luoto Heponiemi Pasic
Brännström Reber WIN
HP
Tedenby
Tack för rapport! Grymt bra nyheter att Pilut till slut inte får va med mer.
Hur kan WIN gå före HP?
Kan väl också handla om att Pilut väljer att göra annat idag. Han har väl inga skyldigheter att träna med oss om han inte står under kontrakt.
Enligt mig ska han absolut INTE träna med oss utan kontrakt. Störtlöjligt att han tilläts vara med dagen innan premiär, tycker jag.
Bra fråga. Men utifrån hur man ställer upp idag så antar jag att Kloos ska in på OSLs plats och att OSL tar WINs plats i fjärde. Således bägge utanför
Antagligen inte, eftersom Woods var fruktansvärt osynlig och behöver en bättre center som kommer lyfta han. Likt Josh Dickinson i Modo då 41 producerade som bäst.
De rullar på med fyra jämna kedjor för att alla skall bli målfarliga.
Lär bli:
Brännström - Johnsen - Reber
WIN
Också rimligt, men ger man bara Johnsen en match? Blir spännande att se
Man får också se att det är en elitverksamhet, Woods och OSL har 15-20 mål i sig. Johnsen står på tillväxt och det var därför han värvades. Nu behöver vi en bra start för att det inte skall bli en kräftgångssäsong igen. Så till 100% kommer det bli Woods - Kloos - Ang. Något annat vore tjänstefel.
eller så är det jättedåligt (som i att han inte signar för oss). Det vet vi noll om.
Blomman säger dock i JP idag att Kloos kommer gå som ytterforward.
Tror inte man vill göra för stora förändringar, möjligt att Kloos börjar i fjärdjekedjan men kan oxå ta OSL plats så Rousek får en bättre kedjekamrat.
Jag skulle bli otroligt förvånad om han signar. Då borde de redan skett och känslan är som jag förmedlat innan att HV är som bäst alternativ nr 15 då samtliga klubbar i Schweiz och säkert något annat välbetalt jobb går före.
![]()
Jag tolkar hans medverkan i träning som att vi minst är tredjealternativ…