Stakke hade jag hoppats att inte får se igen… Det blir ju mål bakåt var och vartannat byte han är inne…
En första kedja som är mer iskall än en pilsner på Finlandsbåten. Flera backar som lätt kunde ersättas med några från HA. Toppat med en tränare som tror han kan plocka ner månen bara vi sätter våra lägen.
Inte om dichow står
Tikka, Stål Lyrenäs och Maalahti vilade eller körde i gymmet idag sa Lindbom till JP.
Säkerligen för att hålla IKO gissande. Lyrenäs såg inte ut som sig själv i åkningen, blir inte förvånad om han missar morgondagen.
Foppa i PP för att få en till dimension och en till farlig skytt. Snälla?
Jag har ju sagt att foppa kommer avgöra det hela. Men då måste han slå Lindbom bossen först…
Som en viktig del i att bygga laget för framtiden har Nubben ordnat så att Tikka, Tedenbys och Stakkestads kontrakt gäller oavsett serie.
Ja det kan nog behövas. Med tanke på att våran kapten är totalt bedrövlig i pp just nu. (Ja han har varit skadad, jag vet. Men det har Lodin också
Så tror jag Foppa kommer vara viktig.
Stängd värmning idag så vi får vänta och se hur dom formerar laget. Mötte Simon och Måns som var ute på en promenad, sa några peppande ord och Simon var taggad!
Förstår inte varför Träff inte får spela. Sugen på att göra mål och stor och rejäl jämfört med våra lättviktare som Tedenby och Brännström.
Oskarshamn har ju parkerat bussen så vi behöver få in muskler framför mål.
Men Lindbom är ju inte känd för att röra om trots att allt ser bedrövligt ut.
Håller med. Har redogjort i ett antal inlägg hur bra Träff är redan nu och kommer bli. Och med tanke på hur begränsade hockeyspelare många är i det här laget, så borde Träff ha en given plats, imho.
Men Lindbom jobbar med stentavlor och har ett hockeyöga av porslin.
Att inte spela Träff nu är som att inte våga ta ut Lucas Bergwall i fotbollslandslaget.
Är det stängd värmning även idag?
Fick besök av en gammal kollega häromdagen, med gedigen hockeybakgrund, han är numera verksam inom vår kära klubb.
Vi pratade länge om det mesta inom klubben, men vissa saker diskuterade mer än andra.
Enligt honom så är träningarna dåliga, likaså att ingen tar tag i det, ryter ifrån eller rättar när det blir fel.
Vi pratade Sjöholm, då säger han, vi har ingen backtränare, Pelle kör inget med backarna direkt.
Grabbarna kämpar på bra i gymmet, men för lite hjärta/lunga och för lite skridskoåkning.
Bara ett axplock av det som diskuterades.
Exakt så upplevs det för dom utan insyn med.
Tack för infon. Blir inte direkt förvånad då det mesta får en förklaring till varför det ser ut om det gör. Mer förvånad över att det kan gå till såhär i en elitförening.
Till skillnad från Filander som blåser av direkt på övningarna om något blir fel och ryter ifrån.
Förvånande om det här stämmer. Då är det skrämmande.
Han, liksom jag saknar en spelare liknande Max Friberg eller Joel Lundkvist, dvs någon som driver laget eller gruppen hela tiden, både på och utanför isen.
Strålman är, vilket de flesta nog märkt, ett proffs, sköter sommarträning och dylikt. Sen borde han kanske ställa in siktet lite bättre…
Fick veta annat också som förklarar en del men samtidigt gör att man blir mörkrädd för hur saker fungerar och sköts.
Upplevt samma sak. Tyckte förra året var en skillnad med Matson och speciellt Hjalmarsson i laget. Under vändningen förra året, när Hjalmarsson var indisponibel, var han alltid oavsett på träning ombytt och manade på och snackade. Det saknas i år.