Spaningar från träningar

2 gillningar

Åh va gött att det går åt rätt håll!

Verkligen Louto gillar jag, känns som en spelare med bra psyke som vi verkligen behöver nu.

2 gillningar

komigen Luoto

1 gillning

Klev han av vid spelövningar så tränar han väl inte för fullt. Låter som att det är en bit kvar då.

Dock positivt att han tränar med laget.

2 gillningar

Med en frisk Luoto får laget en stor skopa hockey IQ som jag tycker laget saknar som det är nu.

1 gillning

Framförallt så ser jag Louto som en kille som går in och gör sin skit, oavsett om det är tisdag borta eller lördag hemma, oavsett om det är FBK eller Malmö man möter, sånna behöver vi mer av. Som har iskall mental game

4 gillningar

Louto har haft hjärnskakning o ingen sjukdom. Fick den första matchen spelade vidare o tränade dagen efter. Därav sämre rehab. Hoppas han är tillbaka nu iaf

åhfan så det är hjärnskakningen som ledde till ögonproblemen ??

Och jag hörde Covid. Onödigt att spekulera.

Har inte detta dementerats?

Det är ingen problematik med hjärnskakning som gör att han måste ha mörka glasögon.
– Vad vi vet har det inte hänt något som gjort att han fått problem med ögonen. Vi har inte sett att han fått någon smäll eller så, han hade lite sjukdomsperiod innan men det här med ögonen har blivit kvar efter det, säger Jonas Kalman.

2 gillningar

Då vet du mer än HVs läkare. Han sa att Luoto inte fått ngn smäll eller hjärnskakning.

De/han kanske skäms för att han spelade vidare/tränade dagen efter? HVs nya riktlinjer verkar ju va att inte kommentera skador i detalj .

Kör han med laget hela träningarna och kampmomenten? Om inte så har han inte kommit långt på stegen för hjärnskakning o lär inte hinna bli klar till veckans matcher.

Hoppas jag har fel dock

Vi skippar spekulationer och ser fram emot att få se honom bidra på match inom en överskådlig framtid :+1:t2:

6 gillningar

Det är en viss skillnad i att säga att någon inte har fått en hjärnskakning och att inte säga att någon har fått en hjärnskakning.

1 gillning

Kaski ensam på isen före träningen. Sköt lite hårdare idag, t o m ett och annat slagskott. :smiley: Det går ått rätt håll.

Luoto var inte på is alls, tyvärr.

OSL alternerade med Lindbäck i fjärdelinen. Stakkestad mest som center idag.

6 gillningar

Stakke som center? Inget illa menat men hoppas inte dom kör på det under match, han är osäker nog bakåt som det är ute på kanten, behöver inte öppna upp hela mitten också.

Håller med om Kaski. Där ser det ut att gå åt rätt håll.
Däremot kom faktiskt Luoto ut på isen när träningen var avslutad och körde lite övningar med Beech.
Han är alltså inte tillbaka i full träning ännu och kommer förmodligen inte spela denna veckan heller.

Även Kaski var med här igen efteråt.
Efter ett längre samtal med Blomman blev det tillbaka till Beech/Luoto/Kaski efter träningen för OSL med lite övningar.
Han kanske inte är helt hundra än OSL…

Seppälä var tillbaka i träning igen efter att missat gårdagens träning.

14 gillningar

Nån som har update från träningen idag. Är Louto med för fullt, hur ställer vi upp kedjorna? Är Alnefelt med?