Spaningar från träningar

Oj vad jag avundas er som har möjlighet att närvara på träningarna.

-Ledsen ungar men nu är det så här att jag ska till Garden så ni får långrast…

3 gillningar

Kedjorna på onsdagens träning:

Dichow
Glifford

Alsing Fransson
Day Sjöholm
Engsund Hallquisth
Nyberg Annborn

Luoto Kero AP
Borgström Tikka Lyrenäs
Brännström Reber Tedenby
Träff Lindbäck Lenc
Stakkestad

Alnefelt klev av redan på uppvärmningen igår och var inte på is idag med laget.
Tränade lite på is efter ord. träning.

Seppälä har inte tränat på is på hela veckan.

Kaski tränade för sig själv efter ordinarie träning.

Luoto har nu fått tre bra träningar med laget och sett riktigt bra ut. Återstår att se om han åker med till Gävle.

Det tränades en hel del powerplay innan ordinarie träning med dessa uppställningar:

PP1
Alsing
AP Borgström Kero Luoto

PP2
Day
Träff Brännström Reber Lyrenäs

35 gillningar

Tack för infon @Huskvarna, du är ovärdelig för detta forum!

Tänker väl att Luoto följer med och spelar mot Bryppe, varför skulle han annars köra PP? Håller tummarna för det i alla fall. Han och hans skott behövs.

Frågan är ju hur det är med Fläskläppälä? Har han känningar i ryggen igen? Vore synd att tappa honom igen då han varit rejäl och stabil i defensiven.

16 gillningar

Skönt att höra att Stakkestad nu verkar vara 13:e forward och snart utanför laget. In med en första center och OFM tillbaka så ser inte laget så dumt ut längre! Saknar Lenc i andra PP som kan göra skitjobbet framför mål, skulle hellre sett honom där istället för en sån som OSL.

8 gillningar

Han spelar säkert Luoto.
Tråkigt om Sepp är skadad igen. Han har sett riktigt bra ut och tränat hårt för att komma tillbaka.

3 gillningar

Ren spekulation men är det inte möjligt att Seppälä lägger mycket tid på rörlighet och rehab? Förklarar kanske inte en veckas frånvaro men med tanke på skadehistoriken är det nog klokt om han följer ett eget upplägg.

5 gillningar

Den första PP femman borde ju krossa, hoppas bara dom inte låter AP20 styra den utan mer ska stå vid foppa läge för direktskott

3 gillningar

å hujeda mig vilken klen andralina. Flensfors har bättre kvalitet i sin tredje-lina i division 6 sydmellanöst-havregryn light-serien.

5 gillningar

Stackars Borgström…känner jag spontant, hur ska han få ut ngt kreativt här?

8 gillningar

Med Luoto tillbaka och Borgström i 2:a börjar det se vettigare ut (men inte bra).
De i fett är de som är helt ok / bra spelare för den kejda de spelar i. De i kursivt är för dåliga.

Luoto Kero AP
Borgström Tikka Lyrenäs
Brännström Reber Tedenby
Träff Lindbäck Lenc

9 gillningar

OFM in där och så måste OSL komma igång

OFM ja, om han löser den rollen, OSL? tvek på att han löser det.

1 gillning

Jag rankar typ Reber. Kero och OFM som bra 3e centrar på SHL nivå.

Många här inne verkar tro OFM är en frälsare man har sätt NOLL som bekräftar det

1 gillning

Ja jisses.
Är det inte bättre att lira honom som C istället för det där?
Jo, jag vet att han inte är lika bra som C, men det där är att vaska bort en av de som producerat.

Nåt åt det här hållet då:

Luoto Kero AP
Träff Borgström Lenc
Brännström Reber Tedenby
Lindbäck Tikka OSL
Valfri Junior

4 gillningar

Jag tror att det är tänkt att Träff ska göra jobbet framför mål i den PP-kedjan.
Ska isf bli kul att se hur han löser det, tar ju i rejält i andra situationer ute på isen

1 gillning

De har ändrat nu så AP står i “Foppa-position” och Borgy på andra sidan. Luoto framför mål.

14 gillningar

I väntan på fler C tycker jag det där borde provas. Och jag tror vi skulle kunna gå på tre kedjor långa sekvenser i många matcher.

ohhhh låter skit najs

Han står ju vid foopppaläge men han är alldeles för stillastående och när han väl får pucken så är han inte bestämd på vad han ska göra.

1 gillning

Verkar lurigt med Alnefeldt. Var inte ombytt sist det var match o inte på träning nu heller.
Har jag missat nåt eller tog det värre än man trodde