Spaningar från träningar

Alltså det ser ju inte sådär jävla dåligt ut eller? den backsidan där tycker jag ser ganska ordentlig ut

3 gillningar

Nu har ju inte Day fallit så väl ut men om tänker hur det lät inför hans ankomst och om Kaski hade varit hel och går in bredvid Engsund så är det ju en ruskigt bra backsida på det berömda pappret.
Det är ju bara det att det där ordet “om” som präglat mycket av våra lagbyggen på senare år.

Det här laget är definitivt det starkaste vi haft sedan vi kom tillbaka, nu är det fan dags att visa det på isen också!
Egentligen är det bara en riktig första center som saknas för ett på pappret bra SHL lag.

6 gillningar

På pappret ser det inte så dåligt ut. På isen är det dock värre…:sweat_smile:

2 gillningar

ja men där är det ju halt som tusan!

11 gillningar

Hur ser formationerna ut på dagens träning? Reber, Träff & co tillbaka?

Ja idag är det gott om personal på träningen…

Hög intensitet på träningen. Spelarna verkar ordentligt taggade.

I 4e kör Lenc med Tikka, sedan varierar man med Träff/ Stakkestad.

Lyrenäs och Stakkestad stannar kvar och kör extra med Kris Beech efter träningen.
Frågan är om det är dessa två som får stanna hemma från turnén.

Dichow
Alnefelt

LaLeggia Alsing
Day Sjöholm
Engsund Hallquisth
Seppälä Nyberg/Fransson

Luoto Kero AP
Borgström Fisker Ang
Brännström Reber Tedenby
Lenc Tikka Träff/Stakkestad
Lyrenäs
Lindbäck

PP1
18
16 20 46 19

PP2
38
27 24 88 39

21 gillningar

Antar att man skiftar mellan stakke och träff för att de andra två fått visa upp sig under veckan i en 4e. Frågan är vem det är som kommer stå där när vi väl kör igen. Hoppas innerligt på träff

Laleggia in i första pp. Svårt att se att så hade varit fallet ifall man verkligen inte hade haft förhoppningar om att han lirar redan torsdag

3 gillningar

Tycker det är konstigt att man väljer att ändra på två PP formationer som funkat väldigt bra. Hade hellre sett LaLeggia gå in i PP2.

Tycker också att Lenc borde ha en plats i PP2, tyckte han var väldigt vass framför mål förra året. Vem ska ta jobbet framför mål i den formationen nu?

2 gillningar

Tycker det är helt rätt att sätta in LaLeggia i PP1. Där har vi nu hot från alla skottvinklar. Tänk om man kan få det PP:et att fungera då blir det livsfarligt att möta för vilket lag som helst.

Kan lite hålla med om att en spelare som Lenc saknas i PP2. Vi har väldigt rörliga spelare i den uppställningen men saknar någon som ska ta jobbet framför kassen, blir väl Fisker Mölgaard men känns kanske som Lenc skulle vara ännu mer lämpad för uppgiften men vi får väl se. Men på pappret två väldigt intressanta formationer!

1 gillning

OSL stannar hemma enligt JP. Bra spaning!

5 gillningar

Jag tror och hoppas Träff kanske tar den? Känns lite onödigt att trycka in OFM framför mål…?
Men ja, Lenc skulle också vara en kandidat där.

Ja det är sant men man vill ju att Träff ska få ladda sin bössa men på den platsen kanske Ang, Fisker eller Reber står.

Tror också de måste bli träff, han har ju storleken för de jobbet. De övriga är ju mer tekniska så de får snurra runt

Jag hade hellre sett Lenc framför mål än Träff men vi får väl se hur det ser ut helt enkelt…

Intressant att OSL är helt utanför laget nu.

Hur reagerar han på detta? Tar han sig i kragen och krigar på för att ta en plats eller kommer han sjunka ihop ännu mer?

1 gillning

Min magkänsla är att han är på väg bort.

2 gillningar

Tror det också. Det är väl ett av få kontrakt något annat lag kan tänka sig ta över…
min gissning är att han hamnar ett år i typ… Finland.

1 gillning

Känns oerhört mycket Finland över OSL just nu

Förhoppningsvis tar han sig i kragen och kämpar på.
Han kommer få chansen, skador/sjukdomar lär komma och då måste han vara redo.
Det går inte att gräva ner sig bara för man hamnar utanför laget en tid.
Men är tuff konkurrens om platserna nu…