Spelarbetyg säsongen 23/24 - omröstning

Betygen bygger ju på prestation på shlnivå inte utifrån förväntad prestation, då hade nästan alla varit underkända.

1 gillning

Skulle du kunna lägga upp resultatet för förra året också?

Jag tycker personligen att betygen känns klockrena. Dels vart spelarna hamnade i år men även jämfört med föregående säsong. Märks att det är många kompetenta personer här inne med bra koll.

4 gillningar

Shore hamnade på bra SHL klass.

Väldigt bra och intressant. Givetvis styr förväntan betyget omedvetet men detta verkar stämma väldigt bra.

Det man kan göra är att räkna bort de tre/fem högsta och lägsta betygen.

Alltid några som skojar eller avviker helt som gör att snittet kan bli fel. Inga stora skillnader men brukar bli ett bättre utfall.

Har 127 betyg 1 och sen fem som har betyg 5 så går snittet upp mer än 15%. Petitess…

(inom parantes)

Sant, mer att jag reagerade på att han hade 7 spelare före sig. Men det kanske är helt rimligt med tanke på att kvalet var sådär.

Jo jag ser det, men vad som skulle vara intressant för mig är betygen på t.ex Laleggia och Miehle.

André Petersson 4,94
Joey LaLeggia 4,67
Joni Ortio 4,08
Victor Sjöholm 4,05

Oliwer Kaski 3,71
Nick Shore 3,62
Kalle Maalathi 3,37
Oscar Fisker Möölgard 3,19
Andy Miele 3,18
Radan Lenc 3,11

Emil Andrae 2,99
Sam Vigneault 2,79
Herman Hansson 2,57
Niklas Hjalmarsson 2,55
Fredrik Forsberg 2,49
Måns Lindbäck 2,47
Jonas Gunnarsson 2,43
Nichlas Torp 2,28
Chad Billins 2,24
Joonas Nättinen 2,20
Taylor Matson 2,11
Tyler Vesel 2,02

Mattias Tedenby 1,80
Marcus Davidsson 1,71
Jonathan Davidsson 1,66
Daniel Glad 1,64
Rasmus Bengtsson 1,49
Simon Önerud 1,37
Mikkel Boedker 1,36
Filip Westerlund 1,35
Eric Martinsson 1,08
Lucas Elvenes 1,07

Ledarstaben
Lindbom/Gustafsson/Berglund 4,59
Kent ”Nubben” Norberg 2,16
Samuelsson/Stillman/Åkerman 1,37

2 gillningar

Att Challe skulle stå för 3.48 av de poängen den trion fick förra året, det trodde jag aldrig. Dumstrut på mig.

3 gillningar

Gör vi oss av eller lånar ut alla under två poäng har vi löst många problem till nästa säsong

1 gillning

Så jag tänker också. De enda där under 2 i snittbetyg som skulle vara värda att behålla är Träff och Pettersson. Resten får gärna försvinna.

5 gillningar

Jag försökte låta bli men blev tillslut ändå påverkad av mina förväntningar.

1 gillning

Jag kan varken bekräfta eller dementera detta i nuläget, det ska jag inte hymla om

8 gillningar

Lögn, lögner och statistik.
Ett ordspråk som passar in perfekt i dessa omröstningar.

Elevenes bytte kalsonger (jag menar lag) och gick från en 1 och blev en 4-5.

Vi entiledigar huvudtränaren från en ledartrio med hög SHL klass för ett år sedan. Självklart med full lön.

För att åter ta in ass tränare från en trio med lägsta SHL klass. Dessutom sparkad…

Ödets ironi…

Ändå är jag positv till nuvarnade HV- väg.

Jag föresråkar kravställan och tycker vi har ett på papperet bra grund att stå på. Hoppas vi får till en fullträff och allt blir frid och fröjd.

1 gillning