Spelarbetyg säsongen 24/25 - omröstning

Vilken/vilka spelare med över 2 i betyg skulle ha svårast att lämna HV även om en bättre deal gavs av ett annat lag? Denna/dessa kanske är vad vi ska bygga laget kring framöver?

För min del är han faktiskt inte i nära en 5a. Dels pga ett par onödiga snackutvisningar och dåligt kroppsspråk för mycket. Förstår att han är frustrerad men tycker att hans respons på det är att borra ner huvudet och tjurigt försöka göra allt på egen hand.
Det blir lite som killen på skolgården som vägrar passa och just spelsinnet är något jag tycker han behöver utveckla, när han ska skjuta eller släppa pucken. Tycker att han håller i puck allt för länge många gånger, nästan så han hinner åka in och ur bra läge två gånger i samma åkning som sen leder till ett alldeles för svårt spel som ger bort puck. Ibland hamnar han även lite i andras åkväg, jag tror faktiskt inte Fisker haft ett helt lätt jobb med just det då han behövt anpassa sig mycket.

Han har all potential att bli en 5a men han har en del kvar. Kanske är onödigt kritisk nu men tror det finns så mycket mer att få ut trots mycket poäng i år.
Lite mer smartness i positionering och spelet med puck så kan han vinna poängligan.

2 gillningar

Nej men håller med. Därav “enda som var nära en femma”.

Kan man åka runt sådär, då är man i min bok egentligen för bra för motståndet (och till viss del även medspelarna).

2 gillningar

Åtminstone snabbare😉
Bättre än de andra blir han när han får ut mer av sin fina åkning, men som du säger, det kan också lösa sig med medspelare som sätter sig i positioner där Ang kan hitta dem efter sina raider.
Kuokkanen & Pajuniemi hade var kul att se som lekkamrater!

1 gillning

Otroligt låga poäng över hela laget men helt rimligt.

Jag hade lite faktiskt en 2a ändå för Alnefelt.

Ja man blev ju färgad av några grova missar men totalt sett så ligger han runt den undre halvan av de andra SHL målvakterna i procent med nästan 90% med det näst sämsta förvaret i ligan. För en förstemålvakt så behöver vi ha nån som pendlar mellan 3 och 4 om vi ska komma nånstans.

Litet klagomål i år igen att jag misstänker att @lejacques förvisso utmärkta kommentarer präglar folk för mycket. Är man lite osäker så är det lätt att man läser kommentaren och bestämmer därefter. Låt folk svara med den första siffran de tänker på så blir det mer representativt. Enkätundersökning ABC :slight_smile:

3 gillningar

Det här är en högst vetenskaplig undersökning. Resultatet är vattentätt. :sweat_smile:

6 gillningar

här håller jag faktiskt med! med det sagt mycket uppskattad ansträngning såklart, men insåg själv att jag var tvungen att “avtänka” (nytt ord..?) betyget /åsikten

Tryckte (medvetet) fel på Stakkestad i ren sympati.. :cowboy_hat_face:

3 gillningar

Genomsnittsbetyget för laget blir då 2,29.

För ledarstaben 1,91.

Om vi går tillbaka till kriterierna för poängsättningen, justerad för lag istället för individer. Visar omröstningen att laget bedöms som godkänt, håller för SHL samt att ledarstaben får underkänt, håller inte för SHL.

5 = internationell klass, för bra för SHL
4 = absolut toppklass i SHL
3 = bra SHL-lag
2 = godkänd SHL-lag
1 = underkänd, håller inte för SHL

Kan konstatera att på individnivå anses laget totalt sett hålla SHL-nivå. Men utfallet (sist i tabellen) visar något annat.

Utifrån ovan tänker jag följande orsaker till att laget i så fall underpresterat i förhållande till den individuella prestationen förutsatt att poängsättningen är korrekt.

1. Ledarstaben är en betydande orsak till underprestationen.

2. Laget är felbyggt och är inte sammansatt för att fungera ihop eller komplettera varandra.

3. Sämre spelare har en större inverkan på lagets resultat än de bättre. (Svagaste länken).

5 gillningar