Chad Yetman som ersättare till Nättinen hade jag kunnat leva med. Brännström-Yetman-Lenc eller Brännström-Fisken-Yetman😍
Ena stunden ska vi inte värva från HA, andra stunden ska vi värva från HA?
Skillnad på Win och Yetman ![]()
Ena stunden är det som gäller!
Likt förbannat hade det blivit gnäll…
Men jag gillar allas olika åsikter. Sålänge de inte innebär att man är fastlimmad på E4:an.
Finns dock ingen från HA jag hade velat se som vår 2C i SHL. Förutsatt att OFM lämnar så måste vi ha två centras av hög klass. Helst utan anknytning till Timrå.
Yetman kan spela center, är bara ett år äldre och gjorde tre gånger så många poäng som Win. Absolut en spelare som vi kan ha på tillvänjning i shl och som kan täcka för Moelgaard när han är borta. Fortfarande gör trångt i laget i mitt tycke att ta in men han är funktionell.
Vad jag har hört så blev han anklagad för rätt idiotiska grejer som gjorde att han ej fick spela mer och inte fick nått nytt kontrakt nånstans där borta . Och i samband med allt som hända runt dedär så la han av…
Jag vill inte låta som en bässerwisser nu men är laget verkligen så starkt så vi kan ta in fler chansningar från allsvenskan nu ? Yetman osv ? Vi har ju knappt några platser fria, måste ju in super spets på dessa platser om vi ska bli bättre ? Allsvenska lirare kan vinna poängligan och sen tok floppa i Hv, det är chansningar att värva från Allsvenskan, vi om några vet väl det ?
En artikel från expressen idag listar potentiella folk som kan bli aktuella som tränare eller Sportchrf framöver.
Staffan Kronwall står med på listan som djurgårdens våta dröm,
Helt ärligt så är han våran dröm också som sportchef!
Ja tack ![]()
Har han spelat i HV? Annars är han inte aktuell.
Du menar spelat i Timrå?
Du menar spelat förra säsongen i hockeyallsvenskan?
Nybeck klar för Oskarshamn
Bra att Nybeck flyttar, sedan värvar vi hem honom nästa vår istället när han har en till toppsäsong att visa upp.
Har haft det tuffare och tuffare därborta. Dax att komma hem till Sverige. Men antar att det skulle bli Brynäs isåfall men skulle varit en perfekt center för oss.
“I’ll see what I have (contract-wise) on the table,” he said. “In North America you have to wait a little longer before you get those offers compared to what I’m used to in Sweden. Nothing’s signed. Nothing’s decided. I’ll see what the future holds.” - Lias andersson, 8 April. Alltså inget påskrivet. Säger han själv till en kanadensisk tidning.
Ja dåså.
Fan kom hem!!!
Kul att drömma och hoppas om namn som presenteras de kommande veckorna? Vilken är er topp 5 lista? Min ser ut så här, tänk om bara ett av dessa namn kan läses upp av Staffan.
Kevin Stenlund
Lawrence Pilut
Lias Andersson
Joey LaLeggia
Mikko Lehtonen
Min drömlista är
Lias Andersson
Lawrence Pilut
David Gustafsson
Mikko Lehtonen
Anton Bengtsson