Vi får väl se om Tampa ger honom nytt kontrakt eller släpper honom.
Han eller Jonathan Berggren är väl de mest intressanta AHL-svenskarna.
Ja tack om alla stjärnor står rätt.
Hade velat se Dominik Pavlat (jaja, import, men då har ju Lenc en landsman med i laget ) som målvaktspar med Dichow. Två unga och extremt törstiga killar. Frågan är väl bara vad hans lön skulle gå på, och om han ens skulle vara sugen på SHL… Hursom gjorde han det sjukt bra i VM samt senaste åren i HC Plzen.
Vilket VM? Det har han aldrig spelat vad jag kan se.
Skyller på att det var söndag och jag var bakfull! Var Karjala cup jag tänkte på haha
“Mini-VM”
Otroligt. Vi är överens igen
Vore ju en klockren värvning, som du säger som komplement. Och med en x-faktor i att han har ett HV-hjärta. Ser det som ett led i “nya” HV att satsa på lite mer hemvävt, och iaf inte bygga laget på transatlanter och finnar.
Tror inte en 32-åring som inte spelat en hel säsong på många år är superattraktiv på marknaden just nu. Men jag kan ha fel…
Tveksam till Sandberg.
Den enda “lediga” fwplatsen som är kvar behöver nog vara mer spets om man inte hoppas Isac ska bli en toppspelare i en toppkedja.
Får vi bort Foppa och Tedenby så visst, annars svårt att få in honom.
Håller med dig, Sen tycker jag av de få FW platser som är kvar nu så måste vi få in poängspelare, Sandberg är ju mer av en brunkare faktiskt, en duktig sådan men knappast en sniper eller playmaker
Smejkal och LaLeggia hade jag inte sagt nej till nu
Calle Rosen på backsidan är ju " ledig " också, kanske inte den offensiva men duktig all around
Jag kan tycke att många här inne måste inse att HV är ett bottenlag. Att Hv värvar Alsing och Engsund med tanke på hur liten chans HV har att vinna i nuläget måste hyllas på något sätt. Att tillägga att dessa spelare väljer HV med en lägre lön än vad de ”kan få” är också märkbart. Hur kan ett bottenlag som HV locka så mycket? Hittar bara ett svar. AB
Tror också det beror mycket på AB. Hade varit intressant att få höra hur det gick till när man sålde in spelidé samt roll i laget i processerna med Alsing och Engsund (om han nu är klar). Är båda lovade att få spela i första backpar?
Eller Sveriges trevligaste hemmafans?
Tycker vi har sveriges trevligaste bortafans också, även om det kanske inte alltid är flest.
Förresten varför har inte Färjestad gått ut med lodin???
Lite märkligt faktiskt, de kanske bara var överens muntligt så kom Nubben där med en bibba pengar ?
Tycker helt klart att Engsund borde tala för att plocka med sig Lodin …han hade passat bra! Helt klart en spelare som kan få fart på exempelvis Tedenby.
Välkommen in i värmen. Lodin är redan klar för FBK enligt starka källor
Välkommen