Spelarmarknaden 24/25 (drömmar & farhågor)

Filip Sandberg är otroligt skicklig. Bra på det mesta och jobba kopiöst. En sån spelare vore ju guld att få in som andra kan ta rygg på.
Drömspelare!

1 gillning

Helt enig! Kan man också få in Lias så kan man ha en riktigt stabil grund att stå på dom kommande 4-5 säsongerna…

Påtala om spelardrömmar, Stenlunds kontrakt går ut. Högst otrolig värvning, men drömma kan man ju :sunglasses:

5 gillningar

Tar Stenlund före Lias

5 gillningar

Alla dagar i veckan som 1:a C

Som ottawafan hoppas jag dom satsar på sogaard som andrekeeper till hösten men tveksamt då de troligen återigen kommer att ta in nån ny meriterad som gör fiasko som varit fallet de senaste åren. Sogaard stod på gränsen till ett genombrott men man tog in sållet korpisalo och öste pengar över honom.

Jag tror dock inte sogaard är aktuell för en europaflytt i detta läge, han ses troligen fortfarande som organisationens framtida målvakt.

Jag håller alltså på ottawa i nhl och HV i sverige…
några likheter?

Jättebudgetar,bottenstrid, managers och tränare jag aldrig ville skulle anställas ( dom är utbytta i ottawa numer i allafall) och en allmän cirkus och oreda i organisationen.

Det är inte lätt att vara ett passionerat fan alla dagar.

Visst stod Sörgaard en match i globen i höstas eller är jag helt ute och cyklar?

Minns faktiskt inte om han stod då, kanske.

Han är ju tredjekeeper i senators och har gjort det hyfsat bra när han fått chansen samtidigt som de två ordinarie blandar usla insatser med halvbra.

Inte troligt att vi ser honom ge upp nhl i nuläget

Tror inte han är speciellt sugen på SHL när han har kallats upp för att spela lite NHL matcher 3 säsonger i rad.

Men jag skulle inte säga nej till han, även om det kanske tar lite tid att anpassa sig till den europeiska hockeyn igen då han vart borta i kanada/USA sen ungdomen

Vilken tid spelar Lias lag i AHL? Blir han klar nästa vecka då?

Matchen börjar om 2 timmar

1 gillning

Sista matchen då alltså?

herre gud Lias är inte klar förren HV gått ut med det. Fram till dess Lias är inte klar. Sen är nog sannolikheten atthan spelar i Schweiz nästa säsong större än i HV. Han är ung och har chansen nu o casha in stora pengar

1 gillning

som visat tidigare så handlar tydligen inte allt om pengar för en del spelare. Behöver inte vara fallet för Lias heller?

1 gillning

Det är väl dock bekräftat av både Sportbladet och Sportexpressen att Lias ska till NLA?

Snälla sluta snacka Lias. Varför ens diskutera nåt som aldrig kommer ske? Lias är en dröm, kommer så förbli. Tror faktiskt han aldrig kommer spela i Hv igen.

Så tycker vi kan lägga ner diskussionen om Lias.

1 gillning

Det här är en tråd för drömmar och spekulationer. Jag drömmer om Pilut och Laleggia, dom är lika orealistiska men ibland händer det att stjärnorna står rätt.
Lias har valt sin egen väg tidigare, pengagapet till nla är så klart stort men om han vill bli en legend och få sin tröja i taket behöver han göra det valet tidigt.

2 gillningar

Ibland behöver det faktiskt inte alltid vara pengar som styr. Bara att få komma hem till Sverige igen och vara närmare familj och vänner kan betyda mer än vad vi tror. Sen i vårt och förhoppningsvis HV:s fall väljer spelare att komma tillbaka.

Vad heter denna tråden? Visst ja…nåt med drömmar! Tills dess vi faktiskt vet vad Lias ska göra till hösten, så är det väl ok att drömma för den som vill. :thinking:

8 gillningar

Detta är en drömtråd, inte seriösa rykten eller dylikt. Så chilla ned lite :ok_hand:

3 gillningar