Kan Max Lagacé vara något till nästa säson? Han blir inte kvar i FBK enligt Sportbladet. Helst skulle jag personligen vilja ha Magnus Hellberg eller Matt Tomkins dock.
Nej nej. Skadad hela tiden och inte alls bra.
Tycker man Hv har haft målvaktsproblem så är det väl inget emot vad fbk haft.. Nej tack till legacy. Riktigt kass!!
Rögle har släppt ett antal spelare som hade varit intressanta i ett annat läge. Smeds och Blichfeld t ex. Men känns inte som att de möter våra behov.
Filip Sandberg letar ny klubb.
14 som lämnar Modo:
Tycker Lehtinen visar vilken vodoo målvakter är. Från 90.6% i serien och stabil i ett skakig lag till ett asplöv med 87.5%i kvalet.
Han gjorde en bra match, en godkänd och resterande var han en betydligt mer bidragande orsak än domaren.
Känns inte som ett HV-alternativ.
Det kan jag delvis hålla med om, men problemet är ju att de allra flesta målvakter är just väldigt ojämna. Vad finns det liksom för målvakter som levererar i princip konstant? I NHL tänker jag
. Tycker dock också att vi kan få bättre än Lehtinen.
Även i nhl är målvakterna ojämna. Finns väldigt få som håller en hög nivå varje säsong.
Det säkraste sättet att hitta en bra målvakt är ett försvarsspel som ger trygghet och håller rent framför mål.
Svampen lämnar Tjeckien. Kom hem nu!!!
Vi deletar alla inlägg som har en helt intetsägande länk och inget annat. Vid multipla sådana inlägg så tar vi bort den möjligheten totalt, från den skribenten.
Årsförbrukning av grillchips så kommer han!
Vad jag hör så kan vi räkna bort Brännström. Verkar som de blir något mer år på annat håll.
Källa : föredetta lagkompis och vän till Erik.
Låter rimligt. Enda som talat för är väl att Isac spelar i klubben. Erik är ändå en fd stortalang som gjort många NHL-matcher men ännu inte tjänat de stora pengarna. Om han inte blir kvar i Nordamerika så lär han ju vara högvilt i Schweiz. Skulle kunna vara en av Europas bästa backar om han flyttar över pölen, dessutom fortfarande ung.
Hoppas bara att han inte kommer hem när han är 32 och halvskadad då
Det HV skall värva är en stor tät målvakt som stoppar puckarna. Mellan 194-198 cm lång som arbetar lugnt och sansat likt Dichow och som Linus Söderström.
Försvarsspelet känns tryggare med en sådan spelartyp än en sådan målvaktstyp som Ortio eller Alnefelt.
Hört att Tomkins fortfarande är ett namn HV är sugna på.
Radim Zohorna får lämna Lugano.
28 år, bra ålder och poängproducerande center. Kanske något för våra top 2 linor?
Det är ju inget enormt poängsnitt han hade i Schweiz (0,56), rätt bra i AHL dock (0,7).
Jag har dålig koll på honom men statsmässigt ser det ut att vara väldigt likt Kero fast fysiskt större. Zohorna är bannemej ingen liten pjäs, 198cm och 104kg. Har han bra skridskoåkning för sin storlek?
Hinner åka två varv runt isen innan Tikka gör sitt första.
Beror på hur långt bak man hår men 36 poäng i shl på 52 omgångar utifrån de två sista ahl-säsongerna.
Så helt annan produktion än Kero.
Känns avgörande hur det fungerar med hans skridskoåkning i shl. Inte sett honom spela men poängmässigt är han mer av en topp 6-center iaf.