Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

I Stille borde det väl finnas mer HV-hjärta än kärlek till Blomqvist, för att han ska göra vad som är nödvändigt för klubbens överlevnad.

Också band till AIK kanske gör det lite mer naturligt att slå en ärta till Melin.

1 gillning

Varför inte ge LHC ett lånebud eller övertagande av kontraktet med rabatterat pris för VRANA!

Han verkar ju absolut inte vara önskvärd av musse

Jag tror att Musse inte är önskvärd så länge till så Vrana kanske bara bidar sin tid.

Vrana är inte en bra match för oss.

1 gillning

Vi har ju lyckats förr… tänker på skröder😁

1 gillning

Vrana hade nog inte höjt utan sänkt oss. Vi behöver en O.Lindberg/Everberg/Pudas-karaktär. Vrana är så långt ifrån det man kan komma (även om han bevisligen sitter inne på skills).

En önerud hade nog fortfarande gjort nytta som fjärdecenter

9 gillningar

Hockeynews listar 10 tänkbara värvningar. Har ingen prenumeration, men kunde ändå läsa mig till att förre Brynäs-spelaren Jordan Schroeder var med på listan. Även Mason Jobst, som nämnts här på forumet, listan. Även Max Willman, som jag inte har någon koll på.

Länk: LISTA: Här är tio namn som HV71 kan värva - HockeyNews

• Jordan Schroeder, klubblös center
  • Max Willman, klubblös powerforward
  • Marcus Davidsson, ni vet redan.
  • Oula Palve, center, Kloten
  • Viktor Laz, C, Saik (här som ni vet ska vi redan visat intresse)
  • Ben Tardif, C, Kärpät. Kan tänka sig flytta. 1 miljon att köpa ut dock
  • Andreas athansiou, Klubblös Center. 500 NHL matcher. Dock dyr och skadedrabbad.
  • Miks Indrasis, forward, 30 poäng i brynäs i fjol, skicklig playmaker.
  • Maxim Cajkovic, Forward. Ruskigt bra skott och målskytt. Billig lösning, och Ab känner till han sen tidigare i malmös org.
8 gillningar

Palve känns ju som det bästa alternativet. Cajkovic kanske hade varit värt att chansa på om han är billig, men brist på pengar är ju inte HV:s största problem.

Jordan Schroeder
Max Willman
Ben Tardiff
Andreas Athansiou
Miks Indrasis
är väl de namn jag personligen skulle kunna tillföra något.
Kul lista, dra den till Stille :slight_smile:

Sitter och kollar på Athanasious EP, -45 på 46 matcher måste nästan vara något rekord eller?

1 gillning

Ett långsökt namn är Adam Tambellini.
En av de bästa PP-skyttarna i Europa.
Visserligen så har han 10 poäng (3+7) på 19 matcher i Schweiz men det speglar inte riktigt den aktuella formen. Faktum är att på de tio senaste matcherna så har Adam bara gjort 1+1. Adam är ju begränsad i det defensiva spelet, samt har en tendens att vara osynlig stora delar av matcher, men hans offensiva spel och framförallt skott kompenserar det med råge. Problemet är väl att HV71 knappast skulle vara ensamma om att vilja få hans signatur.

Tre andra intressanta namn, som går ganska tungt, men som lär vara dyra är Emil Bemström, Samuel Fagemo och Oscar Eklind. Den sistnämnda, Oscar, är enligt mig mest realistisk och en spelartyp vi saknar. Kanske inte den mest fysiska men han är ändå stor och rejäl med sina 194 cm och 100+ kg.

3 gillningar

Viktigt att notera här dock att är han lira i ett red wings som kom sopsist, med 267 insläppta mål.

Han stod för 7% av lagens mål och var inblandad i närmare 17%.

Det var ett detroit som inte mådde bra.

Året därpå, spela han i ett mediokert LA kings som inte heller tog sig till slutspel.

Man släppte in 170 mål.

Återigen gjorde han 7% av lagets alla mål och var inblandad i nästan var femte mål som laget gjorde.

För att jämföra med en sista säsong: 22-23. Denna är mest intressant i mitt tycke.

Blackhawks hade en katastrof säsong, kom näst sist, 300 insläppta.

Här gjorde han vart 10% av alla lagens 200 mål.

Han vart iblandad i vart fjärde mål för laget.

2 gillningar

Athanasiou är vinge, inte center. Spelar bara på utsidan och levde förr på sin skridskoåkning. Urusel defensivt. Han har ett bra skott.

Riktig mardrömsvärvning.

3 gillningar

Försök och lös Emil Bemström istället!

1 gillning

Centern Cal O’Reilly på svenska marknaden enligt höken, även Joel Kellman till nästa säsong då Färjestad inte har plats.

1 gillning

39 år och playmayker. Då tar jag hellre Dicken A på ett korttidskontrakt.

Enligt EP är Cal:
“O’Reilly is a pure playmaker…”, fler passningsspelare, inte riktigt vad vi behöver kanske :stuck_out_tongue:

Joel Kellman däremot, ja tack!
Renodlad center som under en längre tid i SHL snittat runt 30 poäng/säsong.

1 gillning

Man kan aldrig ha för många Dicks

9 gillningar