Men för många Axel son s
Rapport från 2012 på ep…
Cal var en stabil center. Verkligen inte en playmaker i bemärkelsen lirare utan bra spelförståelse. Inte sett honom på många år, skridskoåkningen var medioker om jag minns rätt. Om den inte har blivit sämre fyller han absolut en funktion i laget.
Det är väl bara för Stille och ringa AP20 och fråga om det är nåt som är värt gå för.
Men svarar AP i telefonen?
Vem vet ![]()
Reber försvinner ju med rätt stor sannolikhet till Alplandet nästa år.
Bara en tanke, om nu Bern är ett av de lagen som hugger på honom och Reber vill till NL.
Bemström - Reber och en kasse dollares i en swap under uppehållet?
Too many dicks on the dance floor🎶
Jag tror inte på kval. Men om det skulle bli det så kan vi vänta med Dicken till dess.
Igår gjorde Bemström mål och slog avgörande straff i mål dessutom. Känns som han blir kvar tyvärr…
Sett till statistik och ganska mycket spel i NHL, så hade nog Athanasiou varit ett riktigt bra nyförvärv iallafall på papperet. Han har både längd och storleken och verkar göra en hel del poäng.
Det hade Bödker också?
Ja, det stämmer. Tyvärr så var han riktigt kass i Hv dressen
Man får nog dra parallellen till Silvferberg. Beredd att ta det hårda jobbet? Ja
Lägga om träning osv för lagets bästa. Ja
För att få dom bästa förutsättningarna. Inte komma hit och mjölka
Vad skulle forumet säga om Ty Rattie?
Forumet säger att värvningar från den absoluta botten i SHL inte har varit ett framgångsrecept förr för HV.
Tror den teorin blir sann enbart för dom kommer till ett HV i fritt fall. Hade gärna sett Karlkvist och Lodin i laget efter IOK åkte ur tror fortfarande det hade varit dom två bästa värvningarna på länge.
Absolut, Karlkvist har en gudabenådad klubbteknik och spelseende
Frågan är väl bara om Karlqvist och Lodin kommit till sin rätt i HV? De fungerar förmodligen bättre i system som tillåter relativt fria tyglar och där spelarnas kreativitet uppmuntras och utgör grunden för spelsättet. Inte helt säker på att de hade funkat i HV tyvärr. De hade nog blivit hämmade här.
Risken är att vi hade hamnat i en diskussion att dem är för dåliga för SHL. Nej säger jag. Nej det är organisationen runt som inte skapar förutsättningar.
Jag hade gärna sätt Karla i HV, men inte under dagens förutsättningar. Vi hade tagit död på Karla.
Nu vill jag poängtera att det finns undantag som bekräftar regeln. Det finns spelare som inte passar i SHL. Ex lex Tikka. Och det säger jag inte för att motorsågen va riktad mot honom. Utan för att jag tror inte att en sådan kommer tillrätta i det cyniska spel som SHL faktiskt är.
Hur är det cyniskt menar du?
Jag upplever att man har koll på motståndarna, anpassar sig efter enskilda matchen. Man har en grund att luta sig emot men att man justerar vart efter motstånd eller i just match scenario den kedjan man ställt emot. Alt vad har matchen för skepnad och resultat.
Det kanske är när jag säger det inte så mycket på den enskilda spelaren utan mer en coach relaterad sak.
Det stämmer säkert. För dom andra 13 lagen ![]()