Säger något om marknaden när Växjö plockar in Erik Andersson och Malmö Sebastian Wennström, det är nu sportcheferna får visa vad det går för.. puh
Det går säkert få loss nånting om man är redo att betala för det. Tror varken Växjö eller Malmö är det.
För att ha en 4 lina spelare och i bp är inte Erik Andersson ett dåligt val.
Lökars behöver väl inte. Malmö kan nog inte, skral budget.
Hade gärna sett Erik Andersson före Johnsen.
Tänk om HV värvat Erik Andersson… forumet hade gått bananas….
26 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: HV71fans.se
Beror väl på, hade man värvat honom och låtit Hult sköta kommunikationen (I Erik Andersson får vi in spets som kommer att lyfta lagets offensiv, Lex Arell) så hade det nog blivit sura miner. Hade Johnsen samtidigt lånats till HA hade nog majoriteten applåderat det.
Kul för Erik, får nära hem då han nu bor i Ulricehamn. Lite synd just med Lakers bara ![]()
Extremt dött vad det verkar.
Will lockwood en ledig spelare…
När man läser hur han beskrivs samt kollar hans stats så känns han som ett rätt bra alternativ med tanke på vad som finns där ute. Men texten är från 2016 och EP-scouting är ju vad det är ![]()
Verkar vara en fighter ![]()
Marknaden verkar minst sagt tunn. Nu gäller det att vara kreativ, det finns alltid bra spelare som är under kontrakt men av olika anledningar inte funkar där de är för tillfället.
Det finns spelare om man vill betala. Luleå har köpt loss Ben Tardif från Kärpät för 1,1 milj kr.
Bra värvning som vi hade behövt.
Mycket bra! Då kan vi fortsätta hoppas att det ändå kan landa in några bra spelare.
Kaski, Shore och Ang var ju ändå tre riktigt starka värvningar från NL där alla hade väldigt svaga säsonger där när de kom hit men här gjorde de en enorm skillnad.
Någon som har koll på främst finnar och nordamerikaner i NL som verkar gå tungt?
Frågan är om det inte är billigare att ta in en ny tränare än att lägga x antal miljoner på tre nya spelare.
Vill man inte bryta kontraktet med Blomman. Ja, men gör honom till assisterande då…
Min dröm kvarstår. Ny HC. Sen lägga pengar på nyförvärv om så behövs.
Jag ser inte att nya spelare är melodin ÄN. Risken för lex Ang är överhängande. Dom fångar oss med storm sen faller dem in i någon obegriplig kedje konsultation. BL har ju förvisso rätt, det finns inga quick-fix men vi menar olika här tror jag.
Jag ser hellre, att byta HC, för att på något sätt med förhoppning väcka liv i det, sen hur länge det bär ja det diskuterades utifrån den rapport som lades upp här för en tid sedan.
En annan dröm. Here it comes. Trumvirvel. Johan Hult.
Han var långt från det vi behövde då när vi siktade mot guld. Idag behöver vi dock en sportchef som lugnt och metodiskt kan ge oss en stabil play in plats, långt från kval.
Johan Hult har framförallt två egenskaper jag gillar.
HV-hjärtat. Vilket leder oss in på hans andra bra egenskap. Eftersom han alltid sätter föreningen först är han när allt kommer omkring inte rädd för att ta obekväma beslut, så länge det kan gynna föreningen (som när han sparkade sin kompis Rahm).
Kollar man hans facit när det gäller värvningar så var de sällan femplusvärvningar. Men de var, jämfört med Nubbens och Liljanders, åtminstone i regel treplusvärvningar som var tillräckligt bra för att vi skulle kunna fixa nytt kontrakt.
Han förde oss ur SHL, vill någon säkert påpeka nu. Absolut, det gjorde han. Men förhoppningsvis har han lärt sig sin läxa sedan dess. Som att man till exempel inte ska göra sig av med klubbhjärta (Thörnberg och Sundh) när det inte heller finns någon anledning.
Och när vi ändå är i farten. Ta tillbaka Johan Lindbom som tränare.
Med Hult och Lindbom gick det utför. Men med dem påbörjade vi också en resa uppåt från allsvenskan. Sedan båda försvann från sina respektive roller har det bara gått south. Både tränare och sportchefer som tillkommit har gjort oss ännu sämre. Så i det här fallet tänker jag. Backa tillbaka två steg. Börja om därifrån. I synnerhet när allt nu egentligen bara handlar om att göra oss till ett stabilt SHL-lag igen.
Enig. Jag tror också att pengarna gör mest nytta på så sätt.