Lägg därtill att Hult verkligen hade öronen mot rälsen. Likt Dag Larsson och Stille.
Vi kan ju överskådligt titta på hur HV:s lag såg ut under respektives period.
Lägg därtill att Hult verkligen hade öronen mot rälsen. Likt Dag Larsson och Stille.
Vi kan ju överskådligt titta på hur HV:s lag såg ut under respektives period.
Hur mår du egentligen?
Förutom att HV gör mig lite galen. Så helt ok. Såg precis en gris flyga utanför mitt fönster. Återkommer!
Årets kapning bevittnas i realtid…..
Haha. Lovar. Visst, jag kanske har blivit galen. Men fan. Om HV inte siktar på något annat än att vara HVgrå och ett stabilt mittenlag för den nedre halvan. Låt de som gjorde det bäst sköta det. Hult och Lindbom är komiskt nog precis det HV eftersöker just nu.
Skrev det häromveckan att hur man en vänder och vrider på det så är Hult den bästa sportchefen vi haft sista 10 åren.
Jag är lite inne på att Arlbrandt skulle kunna ha en roll inom organisationen men kan inte sätta fingret på exakt vilken roll.
Skulle inte förresten Ali komma med kompletterande information förra torsdagen om Liljander? Eller åtminstone något längre uttalande från föreningen.
Förhoppningsvis visar Stillman att gammal är äldst.
Hult och Lindbom för mig var där HYBRISEN startade, stora mäktiga Hv skulle bli ännu mäktigare och man började titta på storebror NHL, där las grunden för ett “modernare” Hv71 som i självaverket var betydligt sämre, allt som hade fungerat tidigare som tex otroligt spetsig första femma, en hungring junior 4e femma osv, det skulle bort, in med Corsi och jämna femmor…och ja ni vet ju resultatet, idag är det nästan samma shit, Liljander och Leise med sina “moderniteter” där man helt glömt verkligheten som Kronwall så fint sa.
Underliggande statistik “moneyballing” är fantastiskt bra framförallt för en sak,. att hitta FYND, någon som andra sportchefer inte budar på för att de “verkliga statsen” är så låga, men man kan se en MÖJLIG potential i det underliggande, att bygga ett helt lag på detta är fruktansvärt korkat.
STOOORT nej tack till Hult och Lindbom tillbaka, de två största “bovarna” till all den skit vi är i idag (Nubben som bubblare, men vem värvade Nubben ?)
Instämmer, resultaten talar för sig,
14/15 femma
15/16 nia
16/17 tvåa plus guld
17//18 sjua
18/19 åtta
19/20 femma
20/21 fjorton plus degradering till HA
21/22 HA, etta plus upp till SHL
22-25, från plats elva till fjorton i en misär
25/26, f.n tretton och fortfarande misär
Hult hade ju INTE öronen mot rälsen, Hult var Hv71s ÖVERLÄGSET sämsta sportchef på att göra något midseason
WTF
Du skriver alltid klokt! Men min uppfattning är att det var här det började gå riktigt snett för HV71. Följt av ogenomtänkta försök till quickfix.
Vi behöver ett normalt lagbygge där även centrar(!) ingår. Och en normalduktig HC. Och de första säsongerna enbart ha play-in som mål.
Kan firma Hult/Lindbom (som en del föreslår) fixa detta i dagens SHL med dess svårforcerade, “cyniska” spelsystem? Jag tror inte de kan det tyvärr.
Lindbom känner jag mig skeptisk till utifrån en historik av en hel del väldigt dåliga beslut. Avseende Hult säger jag ja alla dagar i veckan. Han är till skillnad från samtliga av sina efterträdare ( undantag för Nubben) en genuin hockeymänniska med hjärtat på rätt ställe!
Okej. Här krävs nog någon form av förklaring. Risken är väl annars rätt hög att någon snart tvingar på mig tvångströja och skickar in mig på psyket.
Allt handlar om kontexten.
Har jag varit kritisk till tränare och sportchefer genom åren bara för att det är skoj? Nej.
Allt har i slutändan kokats ner till de förväntningar och målsättningar som HV själva satt som förening. Det i kombination med att man alltid haft en av SHL:s högsta lönebudgetar.
Och här kommer min förklaring till varför HV är där de är idag. Man har låtit sportchefer och tränare hållas, trots att man inte nått målen. Våra ledare har helt enkelt levt i en rätt kravlös miljö.
Så om vi tar en historisk tillbakablick och tittar på kontexten.
Ulf Dahlén. Var hans resultat dåliga i jämförelse jämfört med de vi ser idag? Nej. Varför var jag då kritisk till honom? Jo, för HV kom från år av SM-guld och seriesegrar. Och Dahlén var inte i närheten av att leva upp till dessa mål. Trots att han tog över en guldstomme.
Samma sak gäller Johan Hult. Hans lag levde i regel aldrig upp till de målsättningar föreningen hade. Men. Ser man till hans resultat så är det precis det vi eftersöker idag. Stabilitet. Johan Hult var helt fel person på fel plats där och då. Idag behöver han inte vara det. Idag kan han faktiskt vara precis det vi behöver.
Det sorgliga med HV är att samtidigt som man inte lyckats leva upp till sina mål så har man successivt sänkt förväntningarna år efter år. Med Aliblal har vi nått absoluta botten. Numera behöver man inte ens nå sina lågt ställda mål på play in. Det är fullt godkänd att för andra året i rad ligga på kvalplats.
Är målen så lågt satta, ja, då menar jag att vi kanske behöver få in en person som vet exakt hur man lever upp till dem. Och den personen kan mycket väl vara Johan Hult.
You either die a villain or live long enough to see yourself become the hero
Hade vi senaste säsongerna och idag haft Hults resultat i genomsnitt för SHL så hade vi samlat pratat om Guds försyn och nåd samt manna från himlen.
Vi pratar alltid om att vi ska ha en bra stomme med folk från byggden med stort HV-hjärta osv.
Vad jag hört så var Hult extremt dålig på att t.ex låta “hv-spelare” som spelade i andra ligor typ Nhl,Schweiz och att vårda den relationen med poteniella hemvändare. Det är ju det som varit en del av våra problem att vi inte får hem våra duktiga “hv-spelare”. Det var typ så att de själva fick ringa till hallen och boka en tid var svaret de fick när de hörde av sig om sommarträning. Detta har jag hört från spelare som då var utlandsproffs. Detta har ju faktiskt Björn pratat om att vi måste bli mycket bättre på så där ska han lite cred för att insett det. Ganska sjävklart egentligen men det har inte varit det de senaste åren tyvärr.
Kanske läge att Stillman kollar läget! Laget går skit och kan vara en ny Ang!
Passa på att ta med Bemström och Ejdsell när man redan är och gräver i Bern.
Det hade vart mumma!
Fin spaning! Ser intressant ut. Sett honom spela?
Han har väl dock haft lite problem utanför isen?
Längesen men är en rätt komplett spelare och har näsa för mål!
Att han haft problem utanför isen Vet jag inget om. Men har han bara fått bukt på det så ser jag inga problem. Vad det nu va! Vi hade Karalahti en gång som vi avgudade!
Tror det är en sån här kille vi behöver ha in!