Det var nog den jag tänkte på
Haha hade precis tänkt fråga detsamma.
Tack för förklaringen. Började nästan bli orolig för dig där ett tag.. ![]()
![]()
Helt orealistiskt att Borgy kan återanvända eller vad tror ni? Han har bara kontrakt över denna säsong. Tänker att pengarna inte borde vara något större problem, Vi har ett halvfärdigt lag, borde innebära att en del pengar finns kvar till den andra halvan, men kanske inte?
Inte helt osannolikt. Han gör det dock bra och det beror nog helt på om han vill stanna. Tror har signar långt där nere…
Känns som ett nyförvärv bör komma under uppehållet om vi ska kunna ta ikapp. Kan ju inte vänta till jul!
Bör. Ja det bör ha fixats för länge sedan, typ fyra månader tillbaka. Men som vi redan kommit fram till. Björn med flera var “high on their own supply” och verkar inte ha någon som helst backup-plan för den realitet vi nu upplever.
Så jag sätter alla mina ölbärs på att vi inte kommer få in någon som helst spelare av kvalitet att ta sig in i någon av de tre formationer som på pappret skall leda vårt lag. Kanske att denna person testas i en topp 3, likt Johnsen, men att vi ser att det inte håller.
Så, ja, kanske kommer en kropp, en chansning, är min gissning/förväntning.
De kommer nog dröja innan vi hittar nått vettigt att värva. Vi behöver på spets och bredd. En spelartyp som verkar finnas på marknaden o är lite mer energispelare som kan bredda vårat lag i 3-4 är Lucas Forsell. Tycker han kan balansera upp 3-4 bättre än teden och WIN
En spelare som vi förmodligen inte får se i truppen men som annars känns rimlig är denna. Rätt egenskaper, position och spelar i ett avhängt Ajoie samt har utgående kontrakt.
Är sjukt orolig över hur Leise viskar i Stillmans öra, Låt Stille vara Stille nu och in med några riktiga oldschool värvningar. Har ni hört hockeymorgons intervju med Leise ? Han låter sjukt smart men samtidigt aldeles för förälskad i statistiken för att förstå hur det knyter an till verkligheten.
Hellre Julius än Joonas ![]()
Det var en rätt läskig intervju att lyssna på. Han var oerhört säker på sin sak och verkade tycka att tabellplaceringen var en bisak. Så fort frågorna handlade om ”mjukare” värden typ inställning, attityd och psyke så hade han inga som helst svar.
Vi är riktigt illa ute!
Har hört att han även har en bror som heter Pukki, han ska tydligen vara en riktig måltjuv!
Håller helt med, Joonas var ingen höjdare
Ja jag reagerade på det i HV-podden också. Lät så långt bort från det som gör hockey kul.
Tror han är helt rätt för att ge råd till någon annan som tar besluten - som kan se helheten. Alla måste inte kunna allt, men att gå bara på det han säger kommer leda till katastrof.
Vi svänger från ena ytterligheten (ala Nubben) till andra (Lex Leise).
Botten upp nu grabbar, det blir åka av. Kan Stillman balansera detta eller kommer han likt farhågorna här lyssna för mycket på statistiknissarna? Dokusåpan fortsätter efter pausen.
Exakt, Leise bör användas som ett hjälpmedel, inte som styre.
Har varit avstängd för kokainmissbruk nyligen!!!
Ny Karalahti ![]()
Så länge han är ren nu så måste väl man få chansen!
Nu är det väl förvisso inte så att han behöver göra den bedömningen heller utan den görs nog av resten av staben.