Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Nä o hitta något vettigt nu är som att hitta en äng med vitsippor i december

1 gillning

Hellre en renodlad center från HA än en FW som kan spela center från SHL, kan jag känna

1 gillning

Poängligan i HA just nu

Dower Nilsson var väl aktuell tidigare?

2 gillningar

Jag såg matchen mellan Kalmar och Nybro när Kalmar vann med 7-0 och Diaco var suverän. Men hela hans kedja hade bra kemi och bra fart. Han är dock ganska liten till växten och därför inte exakt det vi letar efter skulle jag tro.

3 gillningar

Sen vill de ju till att dom släpper spelaren i fråga också, varför släppa en framgångsrik center?

Nej vi behöver inte fler små spelare som johnsen tex

1 gillning

Ser riktigt fin ut men jag har väldigt svårt att tro att Kalmar skulle släppa sin bästa spelare.

Om jag får killgissa söker vi nog lite storlek också.

Visst money talks men har svårt att se det hända.

1 gillning

Yes, gör en riktigt bra säsong hitintills.

Har dock väldigt svårt att tro att Björklöven som har rejäl chans att gå upp skulle släppa en så viktig spelare.

Kan han nicka?

5 gillningar

Han vill nog säkerligen gå till SHL. Importer brukar väl vara mer benägna att vilja ta nästa steg liksom.

Ska den här säsongen räddas är jag övertygad om att det kommer kosta och att man behöver chansa rejält. Är man beredd att göra det finns det ju ändå spelare som inte borde vara omöjliga att få över, om än bara på kontrakt som sträcker sig säsongen ut.

Ren och skär EP scouting:

• Vincent Marleau. Spelar i IFK Helsinki som ligger sist. 188cm, 86kg. RW/C som gjort ett par poängmässigt okej säsonger i Liiga.
  • Matyas Kantner. Kärpät som ligger i botten. 192cm & 91kg, LW/RW som de tre senaste säsonger gjort mycket poäng i liiga.
  • Adam musil. Liberec som ligger i botten av tjeckiska ligan. C/LW, 192cm & 92 kg.

Man kommer förmodligen inte hitta säkra kort men alternativet till att inte chansa på ett par spelare är enligt mig att åka ut.

Kommer dröja innan/om de kommer spelare.

Svampen :heart_eyes:

2 gillningar

Vill du ha tillbaka Svampen eller ryktas han tillbaka?

noll rykte, detta är drömtråden.

När vi ändå diskuterar gamla HV-spelare, är det inte dags för Connor Bedard att vända hem till Jönköping? Han har ju haft ett par bra säsonger nu i Nordamerika. Börjat årets säsong starkt med 18 poäng på 14 matcher i Chicago. Vi saknar ju HV-killar i laget och jag tror inte han hade gjort bort sig som center. Litet frågetecken kring hans storlek (kan han nicka?) men jag tror ändå han hade gjort det okej tillsammans med exempelvis Teden och OSL. Connor hade i och för sig -36 den gångna säsongen så möjligt att han inte är redo att axla en center-roll högt upp i laget/HV71? Kan behöva stå på tillväxt ett par år till i Chicago innan han vänder hem igen till klubben i hans hjärta/HV71.

18 gillningar

Ta hem honom och låna ut honom till Vimmerby första året.

6 gillningar

Det är ju ändå stor skillnad på HA och SHL. Ska de va ngt från HA, så måste det vara i det absoluta toppskiktet poängmässigt tänker jag. Två spelare måste in. Precis som de sa i podden så verkar det vara oerhört svårt att få tag i ngt i andra ligor för tillfället. Diaco och en större tyngre spelare. Scott Pooley verkar stor och tung. Men hur lätt är det att få loss dessa spelare? De ligger ju ganska bra till i tabellen och är ledande spelare i sina lag. Synd att vi släppte Herman Träff känner jag.

Precis, Herman Träff hade varit en fullträff! med sin storlek och rakt framspel.

1 gillning