Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Enligt Sportbladet kikar BL marknaden för målvakter och ett namn som uppges under lupp är Felix Sandström.

Ryktet om Pajen till SHL verkar stämma, dock ska han vara klar för Leksand..

NHL-namn på SHL-marknaden: Jimmy Vesey.

1 gillning

Är inte såld på Sandström…

Hur ställer ni er till Sandström?

Var själv inte jätteimponerad av honom i HV senast.

Kanske ändå är en rimlig värvning för ett bottenlag. Vet inte hur hans utveckling eller prestation varit i Amerika.

Sandström har ändå gjort det jäkligt bra i NA när han fått chansen. Det är inte samma Felix som vi hade här för något år sedan.

3 gillningar

Vore fantastiskt om Pilut vände hem. Är dock lite rädd att folk har orimliga förväntningar på hans prestation. Han gick väl skadad hela säsongen? Kommer att ta tid innan han är med i matchen fullt ut, om uttrycket tillåts.

Emil Bemström som första C hade såklart varit dröm, men förblir nog en dröm.

Alnefelt-dålig är det första jag tänker på när Sandströms namn nämns.

Sen kollade jag statsen han hade sist han spelade här. Och de är långt från Alnefelt-dåliga. Hade faktiskt bättre stats än Gunnar 18/19. Och året innan var han ju given etta i min bok då Linus var skadebenägen och PW var PW.

Så ja, varför inte. Känns dessvärre inte som en given förstamålis i SHL, men borde ju vara bättre än Alnefelt. Eller…?

4 gillningar

Ja lite samma här. Hoppas egentligen på ett tryggare namn (verkligen), men ändå troligen en uppgradering. Eller?

1 gillning

Ett sånt här är mer effektivt än Alnefelt. :grinning_face:

7 gillningar

Jimmy Vesey är som en långsam marshmallow. Tikka-varning på den killen. Tror inte alls han passar i shl.

1 gillning

Extremt dyrt att bryta med Hugo för en “kanske uppgradering”

Behöver vara en målvakt på elitnivå, annars bättre att utveckla vårt försvarsspel och de målvakter vi har.

2 gillningar

Pilut och Gustav Lindström i ett första backpar hade varit spännande.

Sen tror jag HV kommer behålla Kaski eller Laleggia för att ha 2 högerfattade backar.

1 gillning

Stor skillnad. Ledin var inte en kronisk filmare.

1 gillning

Varför dissar man ett eventuellt framtida nyförvärv. Ring Abbott om Andersen då, hans kontrakt går ut!

Han är inte ens i närheten av samma batman som Alnefelt, Sandström.

2 gillningar

Ja där snackar vi högkvalitativ målvakt.

Det jag menar, kraven från denna supporterskara ofantligt stora!

Tittar man på Felix hur han spelar är han väldigt lig #80. Då kan Gistedt träna dem på liknande sätt i och med att dem har samma spelstil.

Har du en Batman och en som vill arbeta metodiskt måste du hela tiden lägga upp två träningspass.

Utvecklingen måste framåt och då är det bra om mv-paret sparrar mot varandra på varje övning.

Menar du butterfly?

Släggan är inte högerfattad.

Butterfly har båda målvakterna. Men Hugo är mer en målvakt som går ner i V och reagerar. Lägger sig ner på mage har inga styrka i bålen det syns tydligt.

Dichow är stor sprider ett lugn fladdrar inte. lägger sig inte framåt när han går ner i V. Sprattlar inte framförallt.

Butterfly - V-stil
Stående - Kari Takko

Fattar fortfarande inte det med batman..

1 gillning