Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

En duktig sportchef behöver inte 3-4 års kontrakt. Det har kostat HV mycket redan.

2 gillningar

Anledningen till längre kontrakt än 1 år är att spelarna inte kan lämna till bättre SHL-lag hur som helst.

Då får laget väl ändå en mindre summa pengar eller har jag fått det om bakfoten?

NLA-klausuler innehåller väl sällan några ersättningar vad jag vet?

Ja, det är en baksida men borde inte vara ett problem om du har spelare med “klubbhjärta”

Fördelen med 1 år är att du blir av med floppkontrakt snabbt.

1 år borde egentligen ge en mer rättvis lönebild i laget. Spelar du bra = lönehöj redan nästa säsong. Spela dålig = lönesänk eller ej förlängning nästa säsong.

Tror du att något SHL-lag har en majoritet av spelare som stannar kvar trots bättre erbjudande någon annanstans?

Hur bygger man en trupp med klubbhjärta om alla sitter med korta kontrakt?

Mycket möjligt, var i princip en gissning från min sida

Borde räcka med att matcha andra bud.

Hur vet du att det är klubbhjärta om du slänger fram 4 år med bra deg?

Något att hugga på?

3 gillningar

Hahahah ja herregud, hade hellre tagit han än Dickinson, det där är spets på riktigt.

Dickinsson målar ikväll! Rögle lär aldrig släppa honom. Finns noll anledning av dem att släppa en spelare i detta läge.

Så ska man hitta något så är det en chansspelare från SM eller AHL!

Lammiko , det vore nåt

Betala bara. Synd att det kom mitt under matchen, Hult sitter väl och kollar.

Han lär gå till Schweiz

Finns inte en toppspelare som kommer skriva på för Hv om de inte kommer tjäna miljoner.

Vilken bra spelare vill spela i ett bottenlag?

1 gillning

Om han ska tillbaka till ZSC blir de överflödiga på Centersidan va? Derek Grant hade inte varit fel, han har utgående kontrakt. Men typ noll chans ändå, han är för bra för att släppa.

Hv värvade in Eriksson och Laz. Hur kan vi ens tro på Dickinsson och spelare från andra sidan som håller nivå för att höja oss?

Vi har haft en hel säsong på oss att agera. Men man har trott på detta i envisheten att chansen att få in något nu är kört!

Det är detta lag som kommer spela med Anton vid rodret. Man har ställt vår SHL plats på hoppet återigen. Ren och skär idioti!

Men med en styrelse och en ledning som är stoltare över sina beslut än för föreningens bästa så finns det en stor risk för Allsvenskan i många år för HV71.

2 gillningar

Borde det?

Om en finsk toppspelare som spelat ett år i HV och hamnat på plats 12 får ett likvärdigt erbjudande från Frölunda är risken ganska stor att han tar det. Med ett kontrakt på två eller tre år ökar chansen att han när kontraktet är slut är så etablerad i området att det istället väger över.

Skrev jag det? Det är väl ingen värvning utifrån som har klubbhjärta från början.

Enligt Höken i livechat så verkar inte Dickinson gå någonstans denna säsong och nästa säsong verkar DIF vara närmst.

De enda som är aktuella för HV är centrar skriver han också.