Lite oklart hur seriöst ryktet är, men Ang verkar förhandla med Modo om vi skulle åka ur.
Ryktet kommer från grabbarna som Hockeypuls.
Hörde de också, sjukt att man leder en matchserie med 2-0 och redan börjas de snacka om att plocka motståndarnas spelare. Även fast jag är säker på att vi ryker så ska de 2 sista matcherna vinnas också
Modo körde min förslagna Lehtinen-strategi på Ang - coolt.
Så nu erbjuder vi Lehtinen 400k i månaden på fem år om HV är kvar i SHL nästa år. Plus en Ferrari och finvilla på gräddhyllan.
Han vet väl om vart det barkar. Ingen av hans kamrater visar ju vilja.
Viktigaste är att man får ihop killar som man kan bygga över tid. Att få spelare som kan leda laget framöver om vi går upp samt brinner för klubben.
Ser inga egna och inga som skulle kunna komma hem och hjälpa klubben i hjärtat! HV71 är inte som förr där man vill komma hem och spela för sitt lag.
Varför går han inte till något topp lag, alla lär vara intresserade, varför spela i en annan botten klubb som kommer kämpa för sin SHL existens även nästa säsong?
Jävligt bra fråga, klart som tusan att typ Frölunda eller Färjestad eller Brynäs hade kunnat tänka sig plocka in honom.
Gå upp relativt enkelt är väl en sanning med modifikation, hade vi inte haft en storspelande Åhman i kassen så tror jag vi varit kvar i allsvenskan.
Oavsett vilken serie HV spelar i, är det bra om vi blir av med Ang. Efter att förlängningen presenterades har han varit kass, “one man show”. Dåligt kroppsspråk precis som Sanny sa i dagens podd.
Och det roliga är att Filip Larsson satt på bänken för att vi vågade inte satsa på honom i kvalet. Två säsonger senare var han SHLs bästa målvakt.
HV dödar karriärer.
Och mitt intresse…ledsamt är det.
Vi kommer inte gå upp direkt igen, det är en sak som är helt säker, så jag tycker att man ska köra följande:
Målvakter:
Dicken (om han vill stanna)
Glifford
Forwards:
E. Nordmark - Lindbäck - Lyrenäs
O. Davidsson - Reber - Träff
V. Olofsson - NY - WIN
NY - NY - H. Pettersson
Backar:
Sjöholm (möjligen NY om Sjöholm går till annan klubb) - Fransson
Viggo - Landén
Hallquisth - K. Annborn
A. Hlinský - M. Gustafsson
Säger inte att man ska ställa kedjorna såhär, men det är vad som känns rimligt att arbeta med.
Satsa på egna produkter och ungdomar. Bygg upp ett klubbhjärta och få en stomme i laget som man kan satsa på långsiktigt.
Hade varit fantastiskt att få in Foppa igen men den kan man nog fetglömma då han har två år kvar i Löven samt hur man behandlade honom.
Ge Måns Lindbäck ett C på bröstet, han har vad som krävs för att vara kapten.
Ger allt, är glad konstant, har rätt attityd på planen, taggar upp spelare i omklädningsrummet, redan varit “A” i Södertälje innan HV71 samt visat tre säsonger på rad att han mer än väl orkar med tempot i HA:

Drömmen hade väl varit att fylla C sidan med några bra värvningar… Myles Powell? Vad har han för kontrakt?
Oscar Nord från AIK, levererat bra, kontraktet går ut efter säsongen nu om jag inte vet fel.
Gerry Fitzgerald har utgående kontrakt, något att sikta på?
Powell har inget kontrakt till nästa säsong och han har levererat i Ingolstadt: Myles Powell - Stats, Contract, Salary & More
Finns också en HV produkt i Nybro som gör det bra. Kalle Holm borde naturligtvis gå in bland backarna i ett nybygge som HV.
Hade helt glömt bort Holm faktiskt, kanske ge honom en plats före Hlinský isåfall
Det där laget får nog fullt upp med att ta sig till slutspel (play in).
Varför Hansson?
Hade glömt peta Hansson, var en copy-paste från ett äldre inlägg ![]()
Slutspel tar dom sig nog till garanterat, man kommer dock inte gå upp med det laget, det förstår jag också, Men man kommer inte heller gå upp direkt igen som förra gången, har extremt svårt att se det.
Jag är mer sugen på @Diabolics djävulska ide om att kommunen säljer simhallen, kommunhuset, Munksjön, Råslätt och 50 hektar av Vättern, toapappret på dass i skolorna och lastar in allt i ett lag som skulle vunnit SM-guld om de varit kvar i SHL.
Och fortfarande med Blomman som tränare då eller?? Hans kontrakt bryts ju inte.
Hans kontrakt säljs också som toapapper och ersätts med att Blomman får snacka hem sponsorpengar mot provision.