Foppa ska vi självklart försöka köpa loss. Förra gången vi var i Allsvenskan så hade väl Ytterell kritat på för Modo, men HV löste ut honom. Money talks. Sedan är det ju upp till Foppa själv förstås var han vill spela.
Foppa och Blomman känns ju inte som en bra match… iofs kanske ingen förutom Tikka och WIN är en bra match för Blomman…
Kan vi inte hänvisa till att provanställningen avbryts nu när samtliga delprov har visat på för dåliga kunskaper och resultat?
Vi bör inleda med några riktiga hållkäften-värvningar men sen ska det tamefan finnas en plan för varenda nyförvärv. Vi kan inte slänga ihop ytterligare ett själlöst lag, gå upp och sen stå där med byxorna nere utan ryggrad. Vi måste bygga stabilt, smart och framförallt med vinnarskallar.
Den dagen vi tar klivet upp igen ska vi kunna göra det med samma stomme som spelat för oss i Hockeyallsvenskan. Då ska vi kunna peta ner samtliga formationer ett steg och sen spetsa till laget med SHL-toppklass. Däremot så kommer ett helt eget juniorlag inte räcka till. Hockeyallsvenskan är ingen dålig liga. Däremot är det större skillnad mellan topplag och bottenlag, vi behöver ha snudd på SHL-värdig trupp för att ta oss tillbaka och ekonomin för det finns. Frågan är bara om kunskapen finns på de styrande positionerna…
Helt enig och vad man hör så lär Björn ha en otroligt fin budget att jobba med så lär inte bli svårt att göra några hällkäften-värvningar.
Likt den budget han hade i Malmö?
Ja detta däremot barkar mer mot DIv 1 än SHL iaf. Varför är det helt säkert att vi inte kommer kunna gå upp direkt? Om DIF försvinner så finns det inget lag som man behöver frukta. Vi kommer ha mest pengar, mest publikintresse, bäst faciliteter. Alla allsvenska toppspelare kommer ha oss som första-alternativ.
Holm, Sjöholm, Landen, Fransson är bevisade medelmåttor i Allsvenskan. Bättre än så behövs. Ska vi ge chansen till juniorer så är det till de som står näst i kön och inte fått 3-4 säsonger på seniornivå utan att utvecklas alls. Dvs till spelare som Annborn, Hallquisth, Träff etc.
Per Kentää skulle behöva avgå ifall han tappade sin prestigevärvning. Det är alldeles för mycket som inte klaffat där uppe och han är nog näst på tur. Det borde dock finnas en del intressant att plocka från de andra smålandsklubbarna och sedan kan Liljander toppa med lite importer.
Med HockeyAllsvenskan i sikte så känns ju Nolan Stevens från Södertälje SK samt A.J Vanderback från Kalmar HC samt Myles Powell som en spännande första kedja. Jag gillar tanken av att ha en renodlad första kedja med bara transatlanter. Aningen tveksam till Powell. Hade kanske hellre sett Gerry Fitzgerald där.
En jobbig andra kedja hade kunnat bestå av Måns Lindbäck, Johan Dahlström samt att man värvar Juhani Tyrväinen från tyska ligan. Även om. Juhani börjar bli till åren så håller han för HA i ett eller två år och framförallt så hade vi fått in lite äkta finsk sisu. Äkta varan om man jämför med exempelvis Tikka. Ett annat alternativ är använda AB’s kontakter och plocka in Oscar Nord från AIK som är en riktigt tung och fysisk ytterforward.
Får vi även in en vass center för tredje kedjan så är jag inte främmande för att ge Träff och HP förtroendet där och låta dom växa in och verkligen ta för sig. Jag ser Reber mer som en ytterforward än center.
Jag vill se ett lag med skickliga spelare och framförallt spelare med rätt inställning. Är så jävla trött på spelare som åker runt på en skridskor och väntar tills lönen dimper in på kontot. Blanda beprövade spelare i HA med unga HV-killar så tror jag det ändå kan bli en aningen mindre smärtsam säsong vi går till mötes. Även om han inte riktigt håller nivå så värva hem Torp, sätt ett C på han och låt han, tillsammans med Lindbäck (A) och Tyrväinen (A) leda laget.
Nu svär man väl i kyrkan men skulle Adam Almquist funka i ett allsvenskt bygge, och framförallt, är han välkommen tillbaka?
Pilut - LaLeggia
Almquist - Hallquisth
Gustafsson - Landén
Annborn
Liljander har pratat om att bygga hemvävt och det blir definitivt den här backsidan. Pilut lockas hem med ett lång välbetalt kontrakt med löftet om att vi ska studsa tillbaka direkt, får även ett C på bröstet. LaLeggia följer med ner och får även han ett rejält lönekuvert. Genom att fylla på med 4 duktiga, egna backar, frigör det en hel del pengar till att lägga på dessa två.
En annan spelare jag funderar på är Filip Ahl, han sitter visserligen på kontrakt i Slovakien men kan säkert lockas av att komma hem och föra tillbaka moderklubben.
nej.
NEJ
Svårt att se Pilut och Laleggia i HA
I would LÖÖÖÖÖÖÖÖVE it! ![]()
“Dröm”-spelare inför allsvenskan: Lukas Wernblom.
Ja tyvärr. Men drömma får man ![]()
Håller med om Wernblom, var inne på honom också. Liljander känner honom väl sedan tidigare
Beror på hur vi bygger laget men med långa och dyra kontrakt så tror jag både Laleggia och Pilut är en möjlighet.
Om vi vill göra en Brynäs behöver vi sätta en shl-stomme nästa säsong.
Ledande spelare som bygger kultur och som gör att vi inte behöver ett helt nytt lag i shl.
Spelare som är klara med nhl och nla är perfekta kandidater.
Pilut kommer inte om vi spelar i HA, finns väll noll chans egentligen???
Precis. Gick det för Brynäs kan det gå för oss. Nu lär Victor Söderström dra till Chicago nästa säsong men han är ju så ung, så det borde Brynäs ha räknat med utgår jag ifrån.
Pilut kommer inte till HV oavsett om det blir SHL eller HA, tyvärr.