Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Okej, hur vet du det?

Trist, hade hoppats på honom som långvarig kapten och ledare för nystarten. Skulle absolut kunna vara en framtida ledare inom hockeyn.

Om Pilut är körd hade jag satsat på Alsing som förstaback. Brännström lär väl gå till nla tyvärr om han inte spurtar nu på slutet i ahl.

1 gillning

tror du.

Hade också hoppats på det, men jag fick till mig att han vill stanna i Schweiz och är väldigt omtyckt där nere. Det som kan ställa till det är hans skada, men han var inte sugen på att komma till HV eftersom det är något som är unket i föreningen. Kanske om några år om hv fått ordning på grejorna. Fick det till mig av en vän till mig som är nära vän med honom, man kan säga att de ingår i samma familj efter giftermål och barn… Då jag själv ligger på min vän hela tiden att säga till Pilut att komma hem nu och bli kung… det var då jag fick dessa besked. som sagt, finns ingen jag hellre ser i HV än Pilut som långvarig kapten och pådrivare/ledare. Så att han skulle komma till Hv i HA är en utopi.

7 gillningar

Info är bra, men vi behöver bakgrunden för att kunna värdera ett uttalande. Tack för bakgrund.

Nånstans hoppas man ju också att ett nytt bygge påbörjar något som inte behöver bytas ut år efter år. Ser gärna att man försöker knyta till sig lite yngre spelare som ändå är beprövade på nivån, än allt för många 30+.

Spelare som Eddie Levin och snitsaren George Darco finns ju i Vimmerby. Liam Dower Nilsson och Ludvig Levinsson två intressanta centrar. Maxime Fortier, Trevor Cosgrove och Andy Vanderbeck inte lastgamla. Lägg till ett par med fin rutin som Myles Powell eller ännu hellre - köp ut Chad Yetman (räknar Nolan Stevens till SHL nu), så borde det ge en bra grund iaf.

1 gillning

Min ingång är att hitta lokala förmågor, folk kopplade till närområdet, så att de har mer än en sak som knyter dem till föreningen. Sen fylla på med dyra importer (dvs folk utanför småland :wink: )

2 gillningar

Kom hem

19 gillningar

Vad står det!?

Samma fråga

AP och Dicken under bussen.
Nån annan får skriva ihop ett sammandrag, blir bara irriterad.

2 gillningar

HV är intresserade av:
Erik Brännström (drömvärvning)
Pilut (ryktats klar och har synts i HG under säsongen)
Linus Lindström klar efter dragkamp med andra klubbar
Pajuniemi och Kuakkonen ryktas till HV efter misslyckande i Schweiz. Är väl Liljander-kopplingen som skapar ryktet

AP20 vill till Schweiz och lär inte blir kvar. Enligt uppgifter till Sportbladet vill han själv helst till en klubb i Schweiz.

Borde förlänga med Släggan, tycker aftobblaskan.
Fisken lär testa sina vingar i USA, annars en bärande spelare i HV.

Sjöholm ryktas till ZAIK.

Ja, inte så mycket nytt med andra ord

4 gillningar

Blir inte Dichow kvar blir jag jäkligt besviken. Kero vill jag egentligen gärna ha kvar, men han kanske inte får plats när Linus Lindström kommer in.

4 gillningar

Bara intresserad av en Modospelare och det är Niederbach. Inte så bra i kvalet men en hybridspelare som är i rätt ålder.

1 gillning

Det laget ger jag inte tok mkt för.

1 gillning

Lenc ska väl vara borträknad enligt Expressen. Eller var det fel info.

Tycker ändå centersidan ser bättre ut. Reber kom upp rejält med så han kan blir bra nästa säsong.

Nya tider nu.
Vi ska bli ett nytt Malmö i nåt eller några år.
Suck.

Är tveksam att ligorna i Schweiz vill ha en AP som är skadad i stora perioder…

Andraligan lär han säkert få kontrakt i. Rätt bra betalt där också.

Eller tyska ligan. Men det klingar inte lika bra, och längre resor