Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Det är väldigt mycket mer proffsigare nu och Björn har fortsatt på det arbete Chris påbörjade med den äran skulle jag säga. Jag trodde inte det från början, men måste medge att det känns lovande.

21 gillningar

Jag tycker Björn förmedlar ett lugn, vilket är något jag gillar.
Jag tror och hoppas att Björn med sitt team kommer göra något riktigt bra med Hv71 övertid.

12 gillningar

Visst Tikka är överbetald och allt som nämnt 1000 gånger men jag skulle kunna gå med på att vi kör klart Tikkas kontrakt sista året och sen säger adjö. Köpa ut Tikka och sen plocka in en ny spelare känns dumt när han gör det helt ok som 4e center.

6 gillningar

Ville Pokka var i fbk och gjorde inget jätte avtryck. I min bok en Oki back.

Man kanske väljer att inte förlänga med Laleggia o tar istället pokka som är billigare plus en ny spets?

Jag har dock för mig att det sades här på forumet att HV valde att inte gå vidare med försöket att värva Pokka hösten 2022 pga att han hade något specifikt intresse utanför isen, typ. Har han inte detta intresse längre eller var det bara skitsnack?

Pokka in. Engsund ut kanske.

22 pinnar i Färjestad som defensiv back är ju inte kattskit om man bara ser till siffrorna. Har dock inga större minnen av honom.

1 gillning

Han floppa väl där iaf. Sen varför kommer jag inte ihåg.

Han drog ju till alplandet säsongen efter så kan ju inte varit så dålig?

1 gillning

Nä, han spelade ju ändå flera säsonger i Avangard Omsk och var med och tog OS-guld med Finland. Det vet jag att Joonas Nättinen också gjorde men ändå.

Hans tjej följer HV71 så då är han klar om man ska tro alla som följer HV71 på Insta!:flushed_face:
Bara för en del följer Hv innebär inte att man är klar! Man kanske bara älskar klubben :star_struck:

Visserligen, men det har ju visat sig finnas substans i ”spelares anhöriga följer klubben på Instagram och sen blir spelaren klar för klubben”-rykten tidigare. Om spelaren dessutom själv följer klubben på Instagram…

Finns också vissa fall där Instagram följning inte leder till något tex Kalle Östman.

Jo men folk med insyn har ju bekräftat mer eller mindre att man söker en finsk rightare, så det styrker det ännu mer att det kan vara våran gubbe, mer än att han följer HV på Instagram.

1 gillning

Lite det jag menade! En del tror att det är någon klar bara för att man följer Hv!

Tror dock fortfarande inte på hans förklaring att han bara ”råkade” följa HV dock :squinting_face_with_tongue:

1 gillning

Alternativ pappa Händemark, de blir lätt fel i Leksand..

Jag kan ha brutalt fel nu, men va ej Pokka lite på tapeten då han valde Färjestad istället? Kan som sagt ha fel men någonstans säger de mig något..

1 gillning

Fast den här killen är ju norrman!

1 gillning