Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Han har spelat lika många matcher som Kaski de senaste två säsongerna. Han verkar köra mer på spridda skurar av skador än totalskadad dock.

Som ung talang var han puckskicklig med usel defensiv men det var ju länge sedan. Såg honom inte i Färjestad.

Verkar ha dragit hälsenan i somras, men spelat andra halvan av säsongen i Finland.

Jämförde Kaski och Pokka från säsongen 22/23. Tycker ändå att det finns uppsidor med Kaski i och med att han varit i föreningen en tid och kanske kan spela till ett mindre pris pga skaderisk osv.

1 gillning

Vill minnas att han underpresterade i Fbk kontra förväntningarna. Var inte dålig men inte heller den klippa som Fbk hade hoppats på.

Med reservation för att minnet kanske sviker mig.

En vanlig breddback bara. nja ljummet på gräns till sval.

1 gillning

Stämmer bra! Var jäkligt eftertraktad då han hamnade i FBK efter några bra säsonger i KHL och bra VM turneringar.
Känns väl dock som att han haft en något nedgående kärriärsspiral!

Kaski > Pokka känner jag

1 gillning

Ja precis. Hört rykten om Abols, men tror det svept förbi.

Tror också hans kontrakt med Rögle är gällande om han vänder åter till Europa.

Ja jag tror det också.

Sedan har jag även hört lite om Oskar Olausson, men verkar ha för avsikt att fortsätta på andra sidan pölen.

1 gillning

Hur länge då? Kan ju inte gälla för evigt.

Det vet Chris Abbott om inte annat :smiling_face: Men tror mer man hörde sig för och sedan släppte det.

Denna säsong också enligt deras sportchef

När Abols skrev på för Rögle 2023 tecknade han ett avtal fram till 2026 med Ängelholmsklubben. Skulle det således inte bli något nytt NHL-avtal nästa säsong har stjärnan ett gällande kontrakt med Rögle.

– Vi ser gärna att han spelar i Rögle BK nästa säsong, säger Sjöström

1 gillning

hugger man inte på emil bemström något då?

Surt, Abols är/var en drömvärvning för mig när han lirade i SHL.

3 gillningar

Inget jag hört (Bemström), men hör en bråkdel av vad jag gjort tidigare vilket i sig var en bråkdel av vad som hände innanför väggarna. Men fått till mig att Liljander arbetar betydligt mer strukturerat och med mer precision på vissa spelare. Alltså inte så stort spann som tidigare utan väljer mer med omsorg och koncentrerar sig mer på dessa. Det gillar jag måste jag säga :blush:

17 gillningar

Spännande namn annars.
Abols såklart hög klass men tillhör Rögle.
Engsund till Luleå verkar väldigt nära nu.
Något nytt om Tedenby eller Tikka?

Samuel Fagemo hade på riktigt varit ett drömnamn att få in. Tydligen ska HV vara intresserade vad jag hört, men vem fan är inte det när det gäller en sådan spelare.

6 gillningar

Första reaktionen på detta är positiv, givet det. Det upplevs som att det är mer noggrant och tid på rätt sak. Det som var tidigare är långt ifrån bra, förtroendeingivande eller hållbart.

1 gillning

Ja i och med Borgman så lär Engsundflytt vara närmare nu, men man vet aldrig.

Inget hört, men man gillade ju skarpt att Tikka fick lira landskamper, vilket lär stärkt hans aktier lite. Däremot går det ju mot hårda ekonomiska smällar att lösa Tedenby och/eller Tikkas kontrakt så har hela tiden förutsatt att de båda blir kvar.