Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Titta en gång till.
Nästa år, kanske.

2 gillningar

Om vi får in Pokka bör backsidan vara stängd (i varje fall om LaLeggia förlänger). Då utgår jag ifrån att Engsund lämnar.

På forwardsidan, om Johnsen är klar och AP förlänger, ser jag bara en lucka och det är en förstacenter. I det scenariot sitter Teden på läktaren.

Så det är inte mycket mer magi som Björn kan tillföra lagbygget. På sin höjd en ytterligare center om man bryter med Tikka.

Är de inte 1FW och 1C som ska in?

Ang - X - X

Luoto - Lindström - AP/X

Reber - Johnsen - OSL

Bränn - tikka? - Träff/hp/WIN

1 gillning

Det förutsätter att tre av WIN, HP, Träff och Teden får sitta på läktaren. Men jag hoppas du har rätt!

kommer garanterat en topp ytter. vi kan inte lita på att OSL samt en skadebenägen AP levererar i 52 omgångar, det hoppas jag att man lärt sig.

4 gillningar

Spaning om en framtida tredje line då Boba syntes i Gävle. Johnsen är påväg in. FHC tycker det är för tidigt att slänga in han direkt i SHL.

Tror ni inte HV vill ge Vesel samma roll som han har i Brynäs i två år för att höja vår lägsta nivå och köra Johnsen som vinge?

1 gillning

Vafan gör han i gävle när dem spelar hockey i norrbotten? :wink:

3 gillningar

Tror du HVs ledning har koll på sådant?

2 gillningar

Leksand släpper Hrivik:

Vad tror ni om att buda på Cehlárik? Peter Cehlárik - Stats, Contract, Salary & More

Med tanke på att han är fostrad i Tingsryd så lär Växjö inte vara ett alternativ, om han vill visa sig på gatorna i Tingsryd igen. Snacka om brutalt Växjö-hat där nere.

1 gillning

Lirade inte Tingsryd nån av sina hemmamatcher i Vida Arena denna säsongen?

Jo, jag vill minnas det. Var väl inte helt friktionsfritt beslut

1 gillning

De hade väl också någon typ av samarbete(vet inte om det var det du menade) som gjorde Tingsrydsfansen förbannade?

Jo dom hade match där för att fixa ekonomin. Slut på diskussionen för den blev väldigt OT där känner jag :wink:

Brukar ej skriva när jag hör något men tydligen har HV kontraktsförslag till AP, Kaski och Lagge. Återstår att se om alla tre nappar. Tror ju både AP och Kaski stannar Lagge känns som mest osäker.

19 gillningar

Hoppas inte på kaski.

AP och Släggan om jag får välja.

3 gillningar

Håller med!

2 gillningar

kan tänka mig Kaski i såfall plus en till spets back, men inte kaski plus en pokka typ.

Alsing, Borgman, Laleggia, Kaski och Day med 2st yngre spelare låter som en spännande backsida.

19 gillningar