Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Kan det vara Oskar Olausson som inte riktigt levt upp till de stora förväntningarna på honom som “ger upp” och väljer att bryta för att ta ett omtag i SHL?
Men det kanske inte är en “håll käften” värvning, eller?

1 gillning

Nä det är det ju inte enskilt sett men ihop med annat så.

Vet inte om jag skulle kalla Lycksell för ”håll käftenvärvning” som källan tydligen sagt. Dock producerat bra i AHL men i min värld bör en sån värvning va ett mer etablerat namn som man vet gör avtryck i SHL. Känner spontan inte så för Olle även om det är en bra spelare. :man_shrugging:t2:

Well, en 25-åring som snittar en poäng per match, fått chansen i NHL varje säsong plus gjorde 34 poäng sist han var i SHL, som 22-åring. Kanske inte HÅLLKÄFT, men nog många lag i shl som skulle tacka ja till det.

10 gillningar

Helt klart en Stäng Brödgapet värvning i alla lag utom Timrå.
Inte ens en landskamp på senior nivå tänker Nuxxen och bläddrar vidare på EP i jakten på nästa publikfavorit.

1 gillning

Lycksell är en hållkäften värvning sett vad som finns realistiskt att värva.
Karlström hade dock varit en besvikelse imo.

Brendan Gaunce. 12 NHL denna säsongen men mestadels spelat AHL. Spelade i Växjö 20/21.

Tror inte Lycksell har spelat center i Nordamerika, vet inte hur det var i SHL. Men sett till namnet hade det varit spännande. Känns inte som att det finns någon jättetrolig som sitter utan kontrakt.

Karlström vill jag inte ha, men han kan väl inte beskrivas som en “hållkäften-värvning” av någon? Går inte gå in med både en skadedrabbad 1C och 2C.

Rodrigo Abols hade såklart varit en bra värvning, men ser inte hur Björn skulle lösa honom med en rätt lyckad NHL-säsong i bagaget och dessutom ett kontrakt med Rögle.

En spelare som Brendan Gaunce, som var i Växjö, tjänar $550k i AHL nästa år. Han är också den enda nordamerikanen med SHL-meriter som inte är över 37 (som inte heter Stefan Matteau).

Är det en håll käften värvning med Hv mått eller SHL mått? Är en jävla skillnad!

Chansning på vem det kan vara som passar profil: Jiri Smejkal

Han spelar dock inte i AHL just nu

Spelar inte AHL. Och har kontrakt i flera år till…

Kan ni inte försöka kolla de enklaste detaljerna innan ni postar random namn?

2 gillningar

Just det, han flyttade ju hem igen. Var säker på att han var kvar i AHL, sorry!

Han har dock Shl out till nästa säsong drar igång. Ska dock vara otroligt dyr enligt hockeynews

1 gillning

Jag tror stenhårt på Lyckselle-expressen från O-hamn…hoppas kan man ju alltid iaf…

Funderar mer på Emil Bemström som inte verkar få något nytt i penguins, om han vill göra samma omtag i SHL som Filip Hållander, göra 40+ poäng och få en ny NHL chans med ett envägskontrakt.
och var har han bäst chans att göra det:
I schweiz?, I ett Leksand med ekonomiska problem? Nykomlingarna DIF, eller i HV med fd lagkamraten Olle Alsing.

1 gillning

Tänkte också tanken när jag såg att han stod listad som C, men visst tusan har han spelat vinge i nästan alla år?

Ja, har alltid varit högervinge när jag sett honom lira. Känns inte som en center i mina ögon, då får man inte ut hans styrkor på samma sätt.

vi behöver ju en vinge i 1 kedjan, Emil får gärna ta den platsen.

Alexander Nylander? Hade i alla fall betecknats som håll-käften-värvning.
Sen är han väl egentligen vinge (?) men står listad som C/W på EP

1 gillning