Ge FAN i att peta Dicken. Han SKA vara kvar.
Vi behöver folk som representerar klubben med hjärtat, och även om Dicken inte är uppfostrad i HV så är han tamigfan det största hjärtat vi har i föreningen i skrivande stund.
Han har visat att han kan, och har räddat oss från att åka ur två gånger nu. Ge honom andraspaden alternativt låt honom pröva på förstaspaden. Bygger man ett ordentligt lag som syncar bra med Dicken så kommer han vara kanon.
Petar man honom nu så tycker jag det ser jävligt illa ut efter det han bidragit med för föreningen. Finns nog inte en själ som INTE skulle gå med på att förlänga och låta honom vara vår andraspade.
I övrigt så ska det bli intressant att se vad dom hittar på, center sidan extremt viktig att få in kompetent folk på.
Absolut, tycker man ska leta en bra förstaspade och köra 65/35 alternativt 60/40 på han och Dicken. Men finns det inget bättre på marknaden så ser jag hellre att man försöker med Dichow än att värva grisen i säcken, var bara det jag menade Vill inte ha en Alnefelt eller Brattström till…
Nu är det dags att ställa krav, ska spelare in ska det vara spelare som gör HV bättre. Då går det inte att chansa utan det ska vara säkra kort. Jag vill personligen inte ha ngn från Modo i HV, tiden är över från att plocka smulor från de undre hyllorna, in med spelare som kan göra skillnad, på riktigt.
Ja vi har ju ytligare en chans att faktiskt göra saker bättre, åt rätt håll. Ta den om det kostar, och? Utan att förringa innebörden av det. Men det måste få ett slut att försöka sig på något med medioker bredd.
Skattetekniska skäl gör att Justin Kloos inte kan återvända till Sverige förrän sent under hösten.
Efter avskedet från Leksand går nu den amerikanske forwarden en oviss framtid till mötes.
– Jag är inte säker på vad nästa säsong har att erbjuda, säger Kloos till hockeysverige.se.
Bara för att Modo var dåliga i år betyder inte det per automatik att alla spelare i modo är dåliga. Många är det men långt i från alla. Säg att vi får in aagard för samma peng som Brännström, skulle vara en otrolig uppgradering
Alnefelt och Day lär ju känna honom, många år i Tampas organisation.
Personligen hade jag helst sett någon som kan SHL sen tidigare. Halv-realistiskt drömnamn är som många andra också pratat om Kuokkanen.
En helfinsk förstaline med Luoto-Kuokkanen-Pajuniemi hade ju inte suttit fel!