Håller helt med, se på Lodin tex. Problemet är snarare att man värvar spelare som är vana att förlora till ett lag som gör precis likadant. Många spelare i Modo håller god Shl-klass och skulle gå in i många lag. Men där får de också chansen i en omgivning som har mer av en vinnarmentlitet i gruppen. Att värva Lindström (om det är sant?) tex från SAIK ser ja som en betydligt vassare värvning än vem som hellst i Modo. Vi behöver gå för spelare som vet hur de är att vinna, inte tvärtom.
Finns ju gott om exempel när vi släppt usla spelare som visat sig vassa i andra lag. Lika många exempel när vi värvat klasspelare från andra lag som försämrats hos oss.
Kanske dags värva andras bajs och se det förvandlas till guld…
Lär vara rea på jasek efter denna säsong!
Pga av svar som visar att det kan tolkas som att jag tycker Jasek vore en bra ide så vill jag förtydliga att jag tyckte Jasek var en dålig idé innan Modo tog honom och jag tycker fortfarande det vore en usel ide.
Jag vet att ironi är svårläst ur text, därav denna edit-disclaimer.
Jasek är nog den absolut sista jag vill se. Längesedan jag sett en sådan nonchalant spelare.
Sämre ± än vad Tikka har, säger väl en del ![]()
Tänk att Nubben var med och budade på den sopan i våras.
Kommer träffa en senare idag med god kontakt med Pilut. Blir spännande att se om man kan dra något ur honom.
Ett namn som nämnts förut och återigen tas upp av Svensson i podden idag är Moras center Ludvig Levinsson. Björn har följt honom under flera år och även om det främst lär ha varit ett namn för HA skulle det kunna vara aktuellt även för SHL.
bra ersättare till tikka!
Jo jag vet. Däremot så stod det väl och vägde mellan Hanzl och Jasek där jag tror att dem flesta velat gå på jasek innan säsongen men där hanzl faktist har levererat för malmö
Lag som är vana vid att förlora ska inte värva fler spelare som är vana vid att förlora.
Zaik rycker i Aagaard enligt TV4.
Aagaard har tydligen 140 i månaden (enligt Modo forumet) jämfört med Isacs 200 etc.
Isacs 200 framstår förstås efter dom här två åren som rent vansinne, men det är ändå ett av få Nubben kontrakt som jag kan förstå. Isacs två sista säsonger i Luleå var riktigt bra, han spelade frekvent i landslaget och var i bra ålder, sen att det blev skit beror nog både på Isac och HV som lag och förening.
Blir säkert en hygglig budgivning om honom nu. Enda jag kunnat tänka mig är Niederbach som ung men beprövad svensk center, med tanke på hur svår den marknaden brukar vara. Där lär dock samtliga SHL-lag ha intresse.
Tycker det känns som ett säkert treårskontrakt. Förläng med Kero och vi har en riktig centerstomme:
Niederbach
Kero
Lindström
Ingenting som skrämmer någon så klart men kan vi få in en topp 6-center uppepå det så har vi för första gången en legitim centersida.
Med Reber och Nordmark som bubblare skulle jag slippa inleda säsongen med svår cebterångesr.
Lindström lär väl snarare vara tänkt att konkurrera om platsen i andrakedjan, och inte harva i fjärde?
3
Omöjligt att man går från tredje i SAIK till tredje i HV, han är garanterat “lovad” en större roll.
Nej Kero ska vi absolut inte förlänga med om han inte halverar sin lön
Tyvärr fick jag inte ut mycket av personen som står Pilut nära. Ett litet skratt och ett ” kanske de”.
Jag själv tror att Pilut kommer komma.