Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Kero har presterat exakt som förväntat. Användbar spelare. Vi måste börja behålla kompetenta spelare istället för att ge bort dem.

6 gillningar

Vet inte om han håller. Oavsett så kan man flytta centrar till kanten. Niederbach är väl en typisk hybridspelare.

Så du tror att Abbot hade tänkt honom som en 2 center? Aldrig. Nubben hade kunnat göra så. Inte Abbot. Sen har Lindström varit 4 center till stora delar om jag inte är helt ute o cyklar.

1 gillning

Japp , han har lirat fjärde.
Men tror faktiskt han är tänkt som 2c eller 3c . Hoppas på 3c

1 gillning

Nej det har han absolut inte. Han är värvad som första center och han har spelat i tredje för det mesta med väldigt begränsad produktion

Han har varit 3e i Skellefteå enligt HV-podden så tror han är tänkt att få en större roll nu

1 gillning

Då är det illa, riktigt illa. Men jag tror fortfarande att han blir 3 center.

Ang - Kuokkanen (?) - Pajuniemi (?)
Louto - Lindström - AP (?)
Brännström - X (Kero?) - OSL
WIN - Reber - Träff
Pettersson

X (E.Bränn) - Alsing
Pilut (?) - Day
Laleggia - Hallquist
Fransson

X
Dichow

Anton Blomqvist
Kris Beech
Stefan Nyman
Joel Gistedt
Björn Melin

Björn Liljander
Linus Leise
Nicklas Pettersson

Här har ni det, nästa års trupp. Baserat på lösa rykten och drömmar. De som inte nämns är utlånade eller avtackade.

Hv podden brukar väl ha sådär koll ibland. Men men , de matcherna jag följt så har han varit 4de

1 gillning

Det ryktas ju att HV gett honom en jättelön som Linus inte kunnat tacka nej till, så min gissning är att det finns en tanke bakom att ge honom en framträdande roll. Har precis ställt frågan till en god vän som bor i Skellefteå och följer laget slaviskt vad denne har att säga om Lindström.

1 gillning

“Jättelön” är väll o ta i, löneökning garanterat, lite överbetald är han nog men inte mer än så.

Jag hade ett bra snack med svärfar om denne Lindström i vintras när jag var i Skellefteå med sambon och hälsa på dom. Han är stooor skellefteåsupporter och han tyckte det var tråkigt att Lindström lämnar för oss men han sa att han är den perfekta tredjecentern. Alltid stenhårt arbete och sätter laget före jaget men han var väldigt tveksam till en topp 6 roll..

1 gillning

Pratades väl om 200k i månaden och en 2C roll?

Hans estimerade poängproduktion i shl var 23 poäng. Han gjorde 22 poäng i ett lag som var sämst i ligan.

Han har aldrig varit tänkt som en förstacenter. Han har aldrig producerat som en möjlig förstacenter i shl. En ren villfarelse bland supportrar.

Abbott beskriver honom som en intelligent tvåvägscenter:

3 gillningar

Tror också han vore en perfekt 3e, men jag är tveksam att han går från 3e i Skellefteå till 3e i HV. HV måste ju lockat med något mer.

Drömmen vore ju att värva in dessa två herrar som vingar till fjärdekedjan så att vi kan ställa upp med Chichkin - Tikka - Masella som checking (chicken)-line!

Liljander är väl göteborgare så inte omöjligt att han kan nappa på den idén.

Edit: Sorry för OT mitt i en seriös diskussion, men var tvungen att dela med mig av mina EP-fynd. :slight_smile:

15 gillningar

Undrar lite över ryktena kring Kuokkanen och Pajuniemi. Bygger dem på NÅGOT mer än att det var just vår kram-Björn som värvade dem till Malmö och att de går lite knackigt i Schweiz?

1 gillning

Fjärdekedjan kan omöjligt bli sämre. Du hade lyckats bättre än Nubben med denna metod iaf.

2 gillningar

Okej men då är det fortfarande en felrekrytering. Han är en ganska begränsad spelare i en tredjelina. Då ska han ha ungefär halva lönen.

Drömspelaren och en perfekt ersättare för vad Oscar Engsund var tänkt som är enligt mig Robert Hägg.

1 gillning