Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Har aldrig sett Toni Kroos på ett par skridskor, så svårt att säga om han är lika bra :zany_face:

4 gillningar

Jag funderar på Gustav Lindström som var uppe på tapeten tidigare under sillyn.. Kan det fortfarande vara alkuellt? Jag vet att det ryktas om DIF men dom har ju värvat ett gäng backar nu..

Ska väl vara klar för DIF enligt Expressen.

Heponiemi tar inte nr 20👀 intressant

1 gillning

Och Rousek inte 11 :wink:
Men det tyder väl än mer att AP stannar även om han kanske väntar in APs val oavsett. Hade varit mer uppseendeväckande om han valt 20 innan man beslutat kring AP.

2 gillningar

Pilut kör även han med 20… :slight_smile:

5 gillningar

Önegud klar för comeback :thinking::thinking:

1 gillning

Eller upp i taket? Kantboll…

1 gillning

AP är väldigt långt bort från att få tröja i taket.

2 gillningar

Han är nog den som kommer vara närmast att ta en tröja i taket på ett antal år…

1 gillning

Yep blir det inte Önerud så kommer det dröja väldigt länge innan det sker igen. Ser ingen i dagens läge som ens är nära…

2 gillningar

Öneruds tröja i taket menar de.

Det finns ingen, tyvärr. Thörna kan vara den sista under rådande kriterier.

1 gillning

”Spelaren skall ha spelat i HV71’s ungdomslag och antal elit- och slutspelsmatcher i A-laget, att spelaren erhållit föreningens spelarmärke i guld (400 matcher). Därutöver skall något av nedanstående kriterier uppfyllas.

1. Spelat internationella matcher med Tre Kronor och har vunnit ett internationellt mästerskap som VM eller OS. Alternativt har deltagit i så många matcher och mästerskap i Tre Kronor att spelaren erhållit antal poäng för ”Stora Grabbars” märke.

2. Spelare som har spelat mer än 700 elit- och slutspelsmatcher i A-laget och vunnit SM med klubben.

Av aktiva spelare idag är det enbart Teden som ens kommer över grundkravet, 400 matcher, med sina 560 matcher. AP20 är tvåa med sina drygt 200.
Så, nä det ska nog väldigt mycket till innan vi får se en tröja i taket igen.

1 gillning

Får inte hissa fler nu, jag är ju inte helt med på detta med att pensionera nr, gillar att man hissar tröjan och hyllar de man gjort men ser bara 1 som en tröja som bör va helt helig. För många coola hockeynr som försvinner.

3 gillningar

Här kommer jag med mer killgissningar från Hockeynews :rofl:

han har inte hört varken bu eller bä så han ljuger ju inte :stuck_out_tongue:

1 gillning

Kan vi inte bara förbjuda saker som kommer från hockey news ( så länge det inte är intervjuer), samt texter genererade av AI?

6 gillningar

Mattias Persson brukar ha riktigt bra koll. Har bombat ut flertalet saker före andra sidor den här sillyn så vi ska inte klanka ner alltför mycket där. Däremot finns en del att önska på diverse inlägg som är rena Ctrl C → Ctrl V från olika sidor/intervjuer.

Håller MP betydligt högre än sopan Ros från den rosa blaskan.

2 gillningar

Om Ros är en Sopa vad är Wennerholm då? :smiley:

2 gillningar