Spelarmarknaden 25/26 (drömmar & farhågor)

Såklart.. men kanske lite udda skrivet? Eller? Han är ju trotsallt 99a, vi vet ju vad björns specialitet är🤭

9 gillningar

Tänkte på detta med. Kanske blir bemström istället för Kloos. ( utan att veta alls hur bemström situation med kontrakt ser ut )

2 gillningar

FBK “hijackar” Gabriel Carlsson som sas vara klar för Rögle under tiden utköpet från Zug förhandlas, undrar hur rädda vi ska vara nån hijackar Hansson från oss

Ingen risk, vi har alldeles för mycket cash😉

4 gillningar

De stämmer ju in på AHL-spelare som varit i SHL tidigare åtminstone… :wink:

1 gillning

Han vill ju enligt rykten flytta hem till Vetlanda, så är väl i så fall Växjö. Men är man muntligt överens så tror jag inte han backar från det

Jag tycker också att det var väldigt udda skrivet(om det inte skulle vara något på gång med Bemström till HV), hmm :thinking:

Det är ju inte på samma nivå som Fernholm i Petraseks badkar, men nästan.

2 gillningar

FBK borde lagt ett hyfsat bra bud…

Ja vem var det som drog igång det ryktet? Har den spelaren presenterats?

Även fast det kan tyckas konstigt att skriva “Min kapten”, så är det inte så konstigt. På engelska har det blivit väldigt vanligt att skriva t.ex “My GOAT” på sociala medier när man visar respekt/uppskattning till någon.

Såhär säger chatGPT om det:
" In social media and internet slang, phrases like “my GOAT” or “my king” are informal expressions of admiration, respect, or affection toward someone, usually in a playful or emphatic way."

Det hade varit en rolig spaning och en bra värvning men tyvärr så ligger det nog inget i det :frowning:

Minns ej vem som skrev det, och mig veterligen har vi inte värvat nån tidigare SHL spelare från AHL. Bemström står trots allt som center och wing på EP samt tillhör berömda årgången 99.

De var jag som fick de till mig från en som är nära hv. Mods ” godkände” källan som trolig.

Sen var de ju inte så att de skulle vara 100% klart med den spelaren vad jag fattade de som. Kan skitit sig eller är de något som inte kommit än. Men just nu är de ju svårt och se de som troligt då de kanske blir Kloos och AP

4 gillningar

Vore inte Marcus Björk nått att få in på backsidan, han verkar blicka mot Sverige nu. Bra ålder, bra storlek och rightare. Annars har jag inte jättebra koll på honom.

1 gillning

Tänkte precis nämna det. Hade varit fin att få in till 3 backpar med Fransson.

1 gillning

Håller med. Dock frågan är om han inte är för dyr. Tror man vill hålla sig under 200k i månaden för den sista platsen. Men Björk ser ju sig som en NHL back så frågan är om han accepterar under 200k och kanske inte en PP plats? Pp platsen är ju vigd till Hansson och sen den andra står mellan Alsing och Borgman

1 gillning

:bear: är skicklig på att förhandla;)

Han borde inte få en spänn över 150?

1 gillning

Madhawk lugnade alla i senaste Nedsläpp HV71 och sa att Hansson är done deal, det är underskrivet och klart. han har ju dock inte alltid rätt.

Lägg där då till att Bemström säkert är lite anglofierad efter åren i USA när det kommer till hur han uttrycker sig i skrift när han vill smickra sina vänner.