Du menar att vi behöver en 34 årig spelare som valde att spela i ryska ligan medan ukraina invaderades av ryssland, och som alltid skjuter i första täck?
Nej absolut inte, då säger jag upp medlemskapet pronto.
Om han inte spelat i Ryssland under invasionen hade han passat bra men efter det är det inget alternativ, tyvärr Adams val som gjorde att han inte kan komma tillbaks.
Med all respekt mot dig och folk på forunet. Men vilken sten har trollet du varit under senaste åren??
Under inga som helst omständigheter! Vatnik!
Skulle bli mäkta förvånad om inte Almqvist bränt samtliga broar i elitidrott utanför Ryssland.
In med Almqvist! In med Almqvist! In med Almqvist!
Han har bränt alla broar.
Va? Schweiz har väl tagit in flera spelare som innan det valt att förlänga i Ryssland. Där verkar man inte bry sig.
Sen kan man ju tycka att de som spelar för amerikanska lag inte fan är så jävla mkt bättre. Har varit x antal amerikanska ledare som brutit mot ena lagen efter den andra.
Nu har vi gått igenom detta ett par ggr på forumet men skillnaden är enorm oavsett. Staten äger KHL i Ryssland. Staten äger inte NHL i USA/Kanda. Ägarna i KHL är närmsta vänner med Putin. CSKA-lagen är fortsatt en del av ryska armén.
Det är inte samma sak.
Detta är dock OT.
Och därmed sätter vi punkt för denna diskussion och återgår till spelarmarknaden 25/26 som denna tråd avser.
Nej!
Funderade lite över lagbygget, och det trånga omklädningsrummet. Kom fram till en spaning ni får göra vad ni vill med. Som vi märkt är Liljander en flitig användare av underliggande statistik och vad det verkar vill man gärna ha in två högerfattade backar. Samtidigt känns OSL väldigt överflödig i och med värvning av Pasic, om man samtidigt ska få plats med Kloos och AP (kan ha skitit sig med någon också såklart).
Leksand har en trasslig ekonomi. Samtidigt som de ska fylla ett par forwardsplatser vill de också bli av med högerfattade Rindell. Han hade en väldigt svag fjolårssäsong, men var hyllad efter sina säsonger i Timrå där han hade god underliggande statistik. Sett till behoven känns det därför inte som en helt orealistisk bytesaffär, Rindell ↔ OSL.
Ska tilläggas att jag inte lägger någon egen värdering i Rindell, jag vet att han hade en svag säsong, det kändes bara rimligt att nämna. Eller skjuter ni ner det totalt?
49.43 in i detta avsnittet pratar Hockeylabbet om Rindell inför 24/25.
Ska också nämnas att OSL fick sitt genombrott under Hedberg. Hedberg tränar Leksand nästa säsong.
Kul spaning! Vore trevligt o se en spindel på Rindells två senaste säsonger.
Sätter dock ett högt odds på att du har rätt men sätter du den är det skitsnyggt.
Med det sagt hoppas jag på nån annan än Rindell.
Rindell har dock bedrövlig nu senste säsongen
Rindell blandade o gav också ordentligt i Timrå. Stundtals var han ju sämre i egen zon än va Kaski och Laleggia är. Visst Rindell har en offensiv men då hade jag häller gått med Kaski, kanske lite sämre offensiv men känns stabilare i egen zon.
Tror inte Hv vill ha spelare som är ren offensiv eller ren defensiv. De vill alla ska vara tvåvägsspelare med antingen offensiv eller defensiv inriktning
Vi behöver ju inte Rindell heller. Det är ju fullt på backplats.
?
6 seniorbackar på kontrakt just nu varav en är på väg bort och en annan är en chansning som inte platsade i as delar av säsongen. Även om vi gör det väntade bytet day ut och hansson in tycker jag att en till ska in.
Lagerberg är inte topp6 i mina ögon.
Men håller med att Rindell inte är något jag vill se in.
Dem är bra vänner. Spelade i Djurgården tsm för ett antal år sen dessutom.